Valve blir stenhårda mot griefers i Counter-Strike: Global Offensive

Robot
Valve blir stenhårda mot griefers i Counter-Strike: Global Offensive

Håll dig i skinnet eller bli permanent avstängd.

#counter-strike-global-offensive


KoP
Medlem
Valve blir stenhårda mot griefers i Counter-Strike: Global Offensive

Finns det ingen risk att detta missbrukas och att oskyldiga drabbas och straffas? Brukar aldrig vara 100% när man sätter användarna till att leka domare.

MEG
Medlem

Håller med tidigare talare, detta låter osäkert.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det fina är väl att all data om vad som hände finns väl lagrad hos Valve? Borde vara enkelt att häva en felaktig permaban i så fall.

Medlem
Skrivet av Incal:

Det fina är väl att all data om vad som hände finns väl lagrad hos Valve? Borde vara enkelt att häva en felaktig permaban i så fall.

Valve är inte direkt kända för att lyfta bans även om de är felaktigt gjorda. Läst om flertalet personer som blivit bannade för fusk i CS trots att de aldrig någonsin fuskat. Har hänt en vän till mig och han är för tekniskt handikappad för att kunna installera ett fusk. Det är åtminstone min erfarenhet med Valve's support.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Incal:

Det fina är väl att all data om vad som hände finns väl lagrad hos Valve? Borde vara enkelt att häva en felaktig permaban i så fall.

Valve är inte direkt kända för att lyfta bans även om de är felaktigt gjorda. Läst om flertalet personer som blivit bannade för fusk i CS trots att de aldrig någonsin fuskat. Har hänt en vän till mig och han är för tekniskt handikappad för att kunna installera ett fusk. Det är åtminstone min erfarenhet med Valve's support.

Pratar vi Overwatch eller VAC nu? När det gäller VAC stämmer det att Valve inte lyfter bans. Någonsin. Även om man så fått kontot kapat och det kan bevisas så lyfter de inte bannen. Efterblivet kan tyckas, men det är så de gör i alla fall.

Overwatch har jag däremot ingen aning om.

Avstängd

Jag misstänker att dem som spelar sämst i det förlorade laget kommer att få detta som "straff" från sina lagmedlemmar.

Att svälja en förlust har många svårt att göra, inklusive jag.

Att skylla på/rapportera andra är lättaste sättet att svälja förlusten för många, inklusive mig.

Medlem

Digitalt dödstraff...I like it!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag misstänker att dem som spelar sämst i det förlorade laget kommer att få detta som "straff" från sina lagmedlemmar.

Att svälja en förlust har många svårt att göra, inklusive jag.

Att skylla på/rapportera andra är lättaste sättet att svälja förlusten för många, inklusive mig.

Visst kan man rapportera en spelar för griefing. Men om han inte griefar så kommer han inte få någon OW-ban. Det är ju rätt självklart.

Idag straffas dåliga spelare dels genom att de hånas ingame men även genom att folk skjuter på dem.

Själv tycker jag att det här är jättebra. Många matcher har förstörts av att någon blir på dåligt humör och skjuter egna lagmedlemmar.

Medlem

Efter ha deltagit en del i Tribunal när den fanns i League of Legends, så är jag 99,99% övertygad om att de som kommer bli bannade av en sånt här system är 99.99% skyldiga då när det finns tillräckligt många anmälningar mot en person så är det till 99,99% sannolikt att personen ifråga är en "återgångsförbrytare".

Den där lilla 0.01% är ett nödvändigt ont, jag skulle ta det även om det drabbade mig själv.

Medlem
Skrivet av Scahn:
Skrivet av AplAy:

Jag misstänker att dem som spelar sämst i det förlorade laget kommer att få detta som "straff" från sina lagmedlemmar.

Att svälja en förlust har många svårt att göra, inklusive jag.

Att skylla på/rapportera andra är lättaste sättet att svälja förlusten för många, inklusive mig.

Visst kan man rapportera en spelar för griefing. Men om han inte griefar så kommer han inte få någon OW-ban. Det är ju rätt självklart.

Idag straffas dåliga spelare dels genom att de hånas ingame men även genom att folk skjuter på dem.

Själv tycker jag att det här är jättebra. Många matcher har förstörts av att någon blir på dåligt humör och skjuter egna lagmedlemmar.

Ja, det händer fan jämt. Säkert var 3:e game är det någon random lackar ur och börjar skjuta på andra teammates. När jag spelar med mina polare och vi är 4 och vår random är uppkäftig, jobbig, och generellt har bad manners mot andra laget så brukar vi kicka honom sista rundan (ifall vi vinner så klart). Men det kanske man får sluta med nu då så man inte blir bannad själv

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Incal:

Det fina är väl att all data om vad som hände finns väl lagrad hos Valve? Borde vara enkelt att häva en felaktig permaban i så fall.

Valve är inte direkt kända för att lyfta bans även om de är felaktigt gjorda. Läst om flertalet personer som blivit bannade för fusk i CS trots att de aldrig någonsin fuskat. Har hänt en vän till mig och han är för tekniskt handikappad för att kunna installera ett fusk. Det är åtminstone min erfarenhet med Valve's support.

Pratar vi Overwatch eller VAC nu? När det gäller VAC stämmer det att Valve inte lyfter bans. Någonsin. Även om man så fått kontot kapat och det kan bevisas så lyfter de inte bannen. Efterblivet kan tyckas, men det är så de gör i alla fall.

Overwatch har jag däremot ingen aning om.

Det har du rätt i, det var VAC då det var ett par år sedan det hände. Ingen aning om OW heller

Medlem

Nu hatar jag visserligen fuskare och griefers men risken att bannas av Overwatch är minimal. Folk rapporterar varandra varje match.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns det ingen risk att detta missbrukas och att oskyldiga drabbas och straffas? Brukar aldrig vara 100% när man sätter användarna till att leka domare.

Självklart är det inte 100%, det är därför ett flertal personer måste samtycka att det är griefing (i overwatch) för att den skulle åka dit. Har aldrig hört talas om någon oskyldig som fått overwatch ban, däremot har jag hört om oskyldiga som fått Vac ban.

Medlem

Fokusera på fuskare och smurfare istället. Finns alltför många som förstör genom att köpa nya spel och in på låg nivå och förstöra. Spelade go, men jag pga detta. La jag ner.. Riktigt less på det.


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Incal:

Det fina är väl att all data om vad som hände finns väl lagrad hos Valve? Borde vara enkelt att häva en felaktig permaban i så fall.

Valve är inte direkt kända för att lyfta bans även om de är felaktigt gjorda. Läst om flertalet personer som blivit bannade för fusk i CS trots att de aldrig någonsin fuskat. Har hänt en vän till mig och han är för tekniskt handikappad för att kunna installera ett fusk. Det är åtminstone min erfarenhet med Valve's support.

det är kul att varje gång man pratar om VAC ban är det "någons vän" som har blivit bannad, dessutom har han aldrig fuskat heller, samma i varenda tråd när det gäller VAC bans

Medlem
Skrivet av jocke1989:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Incal:

Det fina är väl att all data om vad som hände finns väl lagrad hos Valve? Borde vara enkelt att häva en felaktig permaban i så fall.

Valve är inte direkt kända för att lyfta bans även om de är felaktigt gjorda. Läst om flertalet personer som blivit bannade för fusk i CS trots att de aldrig någonsin fuskat. Har hänt en vän till mig och han är för tekniskt handikappad för att kunna installera ett fusk. Det är åtminstone min erfarenhet med Valve's support.

det är kul att varje gång man pratar om VAC ban är det "någons vän" som har blivit bannad, dessutom har han aldrig fuskat heller, samma i varenda tråd när det gäller VAC bans

Procentuellt om du jämför antal bans med antal trådar där folk påstår sig inte ha fuskat skulle jag gissa på att mängden trådar hamnar inom felmarginalen för folk som blir felaktigt bannade. Sen är det säkert fuskare som försöker påstå att de inte har fuskat fastän de har.

Men värdefull kommentar.

Medlem

dom vill väl sälja fler konton..

Medlem
Skrivet av kaealy:

Efter ha deltagit en del i Tribunal när den fanns i League of Legends, så är jag 99,99% övertygad om att de som kommer bli bannade av en sånt här system är 99.99% skyldiga då när det finns tillräckligt många anmälningar mot en person så är det till 99,99% sannolikt att personen ifråga är en "återgångsförbrytare".

Den där lilla 0.01% är ett nödvändigt ont, jag skulle ta det även om det drabbade mig själv.

När tribunal var nytt och man läste innan man tryckte skulle jag säga att minst 20% var oskyldiga offer för mobbning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns det ingen risk att detta missbrukas och att oskyldiga drabbas och straffas? Brukar aldrig vara 100% när man sätter användarna till att leka domare.

Har hört att Valve själva granskar spelare som blivit reportade för fusk många gånger och sätter en VAC ban. Vet inte om de implementerat detta i så fall även för griefing

Enligt min uppfattning går processen såhär Reports *x --> Overwatch --> Granskning från Valve om personerna som kollat overwatch anser att folk fuskat eller i detta fall griefing

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av kaealy:

Efter ha deltagit en del i Tribunal när den fanns i League of Legends, så är jag 99,99% övertygad om att de som kommer bli bannade av en sånt här system är 99.99% skyldiga då när det finns tillräckligt många anmälningar mot en person så är det till 99,99% sannolikt att personen ifråga är en "återgångsförbrytare".

Den där lilla 0.01% är ett nödvändigt ont, jag skulle ta det även om det drabbade mig själv.

När tribunal var nytt och man läste innan man tryckte skulle jag säga att minst 20% var oskyldiga offer för mobbning.

Håller inte med, bara för att det fanns vissa som lät sig triggas så bidrog de själva inte till någon trevlig stämning direkt.

Medlem

Så länge man inte blir bannad för T-baging

Medlem

NEJ BARA NEJ visst att det är jobbigt med folk som inte kör seriöst men permanent ban nej bara nej... sen så låter det väll illa att ha samma straff för hackers och folk som inte spelar 100 procent seriöst

Medlem

Detta kommer givetvis att missbrukas. Underskatta aldrig anonyma rövhåls vilja att göra andra människor illa.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns det ingen risk att detta missbrukas och att oskyldiga drabbas och straffas? Brukar aldrig vara 100% när man sätter användarna till att leka domare.

Ser inget problem med detta. Händer alltför ofta att man får en viss herre från land i österled (även andra såklart) som säger gg efter att man råkar tappa kanske en antieco och ställningen är 1-1. Varpå dom sedan dels köper varje runda och sänker ditt hp genom att skjuta på dig.

Detta händer även på Global som är nivån jag kör på när jag väl kör MM.

Sedan får ju till exempel någon som är lägre rankad inte specca "reports" på duktigare spelare. Utan du rankar ju upp i overwatch-systemet också samt att många olika måste komma fram till samma sak.

Det enda negativa med overwatch är att man ser inte vad som skrivs i say eller team say. Eller att man inte kan höra voice chatten. Det hade underlättat otroligt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns det ingen risk att detta missbrukas och att oskyldiga drabbas och straffas? Brukar aldrig vara 100% när man sätter användarna till att leka domare.

Har för mig att valve har sista ordet när dom tittar på det.

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av KoP:

Finns det ingen risk att detta missbrukas och att oskyldiga drabbas och straffas? Brukar aldrig vara 100% när man sätter användarna till att leka domare.

Självklart är det inte 100%, det är därför ett flertal personer måste samtycka att det är griefing (i overwatch) för att den skulle åka dit. Har aldrig hört talas om någon oskyldig som fått overwatch ban, däremot har jag hört om oskyldiga som fått Vac ban.

Hur vet du att varje fall av overwatch ban har varit korrekt?

Snacka om att man är naiv om man tror att detta system inte kommer missbrukas.

Medlem

Se rage-rapporter som griefing också så slipper man kanske dom arga småbarnen(Läs väldigt arga och gnälliga vuxna) när man faktiskt känner för att spela CS


signatur
Medlem
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av adde111:
Skrivet av KoP:

Finns det ingen risk att detta missbrukas och att oskyldiga drabbas och straffas? Brukar aldrig vara 100% när man sätter användarna till att leka domare.

Självklart är det inte 100%, det är därför ett flertal personer måste samtycka att det är griefing (i overwatch) för att den skulle åka dit. Har aldrig hört talas om någon oskyldig som fått overwatch ban, däremot har jag hört om oskyldiga som fått Vac ban.

Hur vet du att varje fall av overwatch ban har varit korrekt?

Snacka om att man är naiv om man tror att detta system inte kommer missbrukas.

Var någonstans sa jag att varje fall har varit korrekt? Och jag antar att du inte ens spelar CS:GO om du tror att det kan missbrukas så lätt. Flertal personer måste alla hålla med om vad dem ser är griefing för att det ska hända något.

Du får det att låta som att man åker dit för griefing om man blir rapporterad många gånger, funkar inte så.

Det är betydligt lättare för en som sitter i OW att se om någon griefar eller inte, krävs inte mycket gamesense för det. Däremot är det betydligt svårare att se om någon fuskar.

1
Skriv svar