Move-baserade Sorcery tillkännagivet

Robot
Move-baserade Sorcery tillkännagivet
Medlem
Move-baserade Sorcery tillkännagivet

Det såg faktiskt kul ut. Blev lite intresserad endå.

Medlem

Såg riktigt najs ut

Medlem

Detta imponerade mest av allt på mig av det dom visade. Är inte mycket för att vifta med armarna när jag spelar, men detta såg riktigt, riktigt häftigt ut! Hoppas dom slänger in lite RPGelement också, så kan detta bli riktigt fint! Ser fram emot detta massvis!

Edit: Hur styrde man karaktären? Är det en rail shooter?! Fuck, där gick hela idén i stöpet. Inför subkontrollern!

Medlem
Skrivet av Wortex:

Edit: Hur styrde man karaktären? Är det en rail shooter?! Fuck, där gick hela idén i stöpet. Inför subkontrollern!

Kollade inte så noga men jag antog han hade tilläggskontrollen med den analoga spaken också, vore ju ett ganska katastrofalt misstag att göra det till ett rail shooter.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Wortex:

Edit: Hur styrde man karaktären? Är det en rail shooter?! Fuck, där gick hela idén i stöpet. Inför subkontrollern!

Kollade inte så noga men jag antog han hade tilläggskontrollen med den analoga spaken också, vore ju ett ganska katastrofalt misstag att göra det till ett rail shooter.

Nä du har rätt. Kollade på det idag igen, och visst håller han subcontrollern i andra handen. Tur, nu är jag förväntansfull igen! Hoppas bara inte blir för mycket Harry Potter över det. Jag vill ha ett vuxet spel. Men spelmekaniken verkar rolig nog för att spelet ska bli underhållande annars också.

Såg faktiskt fruktansvärt kul ut. Hoppas det blir lite utmaning! Hade inte sagt nej till ett Diablo-spel i denna form.

Flakmonkey

Framförallt så visar det ju vad kontrollen kan användas till. Det där skulle ju vara svårt att göra till Natal eftersom du inte har någon spak att styra gubben med och det skulle säkert inte vara lika smidigt utan några knappar att tillgå heller. Wii har ju knappar och spak, men av det jag läst om Move vs Wii så har ju Move en fördel när det gäller precision och möjligheter tack vare kameran å så...

Hoppas det blir bra så att fler utvecklare hakar på

1
Skriv svar