Civilization VI

Medlem

Fick precis upp förlust skärmen efter att jag invaderat Englands sista stad. Nu får jag låta staden vara så att jag inte förlorar.

En annan kass bugg är hur man kan få förhandlingar att gynna dig totalt. Måste vara riktigt dåligt skriven kod för det.
Eller om man föreslår fred så vill inte den andra civilisationen det om dem inte först betalar allt dem har till dig.

edit:
https://www.youtube.com/watch?v=h5xr_FDezPM

Medlem
Skrivet av Kritisk:

Tycker personligen att spelet har potential och många sköna tillägg till skillnad från tidigare versioner men att ge 5 av 5 ? Kom igen.

- AI:n suger verkligen hästlängder. Att försöka omförhandla ett bytesförslag eller fredsförslag är omöjligt, att försöka få lite konkret interaktion med att fördöma religiösa påhopp går inte mer än "Snälla sluta skicka din religion på mig".

- Grafiken, visst kan man lära sig att spela på den men varför ha en sådan tecknad grafik(väljer tecknad före barnslig) när man på strategikartan har ännu mer tecknad karta, ge oss 1 lite mer "verklig" strategisk karta. Sen är minimapen förbaskat dålig med färgval som gör att allt blir en suddig kladdig röra.

- Tech-trädet måste också kommenteras, kul att ha ett fristående civic-träd, men upplåsningssystem på techen är enligt mig dålig. Att kunna få slagskepp innan man ens har koll på kol, bara för att ta ett exempel. Sen går det ruskigt fort att techa fram för övrigt även i standard hastighet.

- Striderna hade man också önskat lite mer nytänk än bara möjligheter att koppla samma enheter. Känns som civ 5, ett sagolikt klickkrig i mp och fördel för hosten.

- Fortfarande ingen större tanke med flodsystem. Handel och interaktion via flodsystem historiskt verkar inte vara så speciellt välkänt för Firaxis?

Bara några av mina minus som givetvis är högst personliga. Kommer förhoppningsvis komma patchar och även DLC´s som förhöjer och förbättra spelet men jag ger det verkligen bara 3 av 5 än så länge. Så förbaskat mycket nytänk är det då inte.

+ Distriken,
+ Bonussystemen som gör ens regering väldigt flexibel.

Tack. Din text lät faktiskt mer genomgående än recensionen.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Torach:

Hur kan det få 5/5? AI:n är ju helt ur fuckad.

Jag tycker inte att den är "urfuckad", dock. Jag tycker att den är ojämn. Känner inte igen mig i en del av de beskrivningar jag sett från en del på nätet. Försöker beskriva i min recension i stora drag hur jag spelar spelet, och hur det funkat för mig.

Alla måste ju inte hålla med, och man kan ha olika upplevelser av samma spel. Inte minst ett spel som Civ VI, som går att ta sig än på rätt många olika vis. Något som visar sig i hur åsikterna tycks gå i sär en del.

Problemet med ain är att den är korkad. I ett spel på prince så sprang fiendens soldater runt utan att anfalla mina få trupper en endaste gång. Fienden hade lätt kunnat slå ut mig, men istället tog jag över alla hans städer med 2 infantry och ett artilleri.
Liknande har hänt i alla spel hittills.

Skribent
Skrivet av Torach:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Torach:

Hur kan det få 5/5? AI:n är ju helt ur fuckad.

Jag tycker inte att den är "urfuckad", dock. Jag tycker att den är ojämn. Känner inte igen mig i en del av de beskrivningar jag sett från en del på nätet. Försöker beskriva i min recension i stora drag hur jag spelar spelet, och hur det funkat för mig.

Alla måste ju inte hålla med, och man kan ha olika upplevelser av samma spel. Inte minst ett spel som Civ VI, som går att ta sig än på rätt många olika vis. Något som visar sig i hur åsikterna tycks gå i sär en del.

Problemet med ain är att den är korkad. I ett spel på prince så sprang fiendens soldater runt utan att anfalla mina få trupper en endaste gång. Fienden hade lätt kunnat slå ut mig, men istället tog jag över alla hans städer med 2 infantry och ett artilleri.
Liknande har hänt i alla spel hittills.

En del dumheter har jag väl sett, men i strider har de ofta gått rätt hårt åt mig, faktiskt. Saboterar distrikten och tar kål på isolerade enheter innan jag hinner dit med förstärkningar.

Har förstås förståelse för de som är besvikna. Jag kan dock bara tala för min upplevelse av spelet, och för mig väger alla positiva bitar över det som inte är riktigt slipat.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Torach:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Torach:

Hur kan det få 5/5? AI:n är ju helt ur fuckad.

Jag tycker inte att den är "urfuckad", dock. Jag tycker att den är ojämn. Känner inte igen mig i en del av de beskrivningar jag sett från en del på nätet. Försöker beskriva i min recension i stora drag hur jag spelar spelet, och hur det funkat för mig.

Alla måste ju inte hålla med, och man kan ha olika upplevelser av samma spel. Inte minst ett spel som Civ VI, som går att ta sig än på rätt många olika vis. Något som visar sig i hur åsikterna tycks gå i sär en del.

Problemet med ain är att den är korkad. I ett spel på prince så sprang fiendens soldater runt utan att anfalla mina få trupper en endaste gång. Fienden hade lätt kunnat slå ut mig, men istället tog jag över alla hans städer med 2 infantry och ett artilleri.
Liknande har hänt i alla spel hittills.

En del dumheter har jag väl sett, men i strider har de ofta gått rätt hårt åt mig, faktiskt. Saboterar distrikten och tar kål på isolerade enheter innan jag hinner dit med förstärkningar.

Har förstås förståelse för de som är besvikna. Jag kan dock bara tala för min upplevelse av spelet, och för mig väger alla positiva bitar över det som inte är riktigt slipat.

Skönt att du sluppit det. Alla spel hittills har ain bara dummat sig,fast det gäller bara andra civilisationer. Barbarerna är fan riktigt jobbiga.

Gnällkuk
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker inte ni kan ge spelet 5/5 med sådan dålig AI, det blir helt skevt i ett spel som till 99% är gjort för folk som spelar singleplayer.

En sak måste jag dock säga, menymusiken var så jävla bra, att jag inte kunde starta ett nytt spel innan jag lyssnar genom den. Det har bara skett en gång innan vill jag minnas och det var i Civ4.

Max Payne 2 och Hitman: Blood Money är mina favoriter när det gäller musik i huvudmenyn, men Civ 6 har också riktigt bra av det lilla jag hört (har inte spelet... än).

Well, intromusiken för Dead Space gjorde att det tog typ fem minuter att samla mod till sig att ens starta spelet. Efter typ ytterligare fem ångrade man sig grovt

-----------------------------------------------------------------------------------

"-AI:n är ojämn". 5/5 ändå, jag måste säga att jag till en början inte spelat det själv ännu men efter att ha läst kommentarerna till Polygons recension så verkar det inte råda något tvivel om att AIn är helt efterbliven och som många påpekar spelar nog folk det till närmare 100% singeplayer varpå en korkad AI gör det något tråkigt. Fem av fem känns lite väl bjudigt på en så pass viktig funktion.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Taget från recensionen, "Precis som snart sagt alla 4X-spel någonsin har Civilization-serien alltid brottats med att balansera AI:n".

Vad menas med 4X-spel?

Medlem

Har någon spelat över multiplayer? Funkar det bra?

Skribent
Skrivet av Duck:

Taget från recensionen, "Precis som snart sagt alla 4X-spel någonsin har Civilization-serien alltid brottats med att balansera AI:n".

Vad menas med 4X-spel?

Spel som Civ och Endless Legend. Myntades av första Master of Orion, tror jag. Står för explore, expand, exploit, exterminate.

Medlem
Skrivet av Duck:

Taget från recensionen, "Precis som snart sagt alla 4X-spel någonsin har Civilization-serien alltid brottats med att balansera AI:n".

Vad menas med 4X-spel?

Med 4X menas spel som kräver att man utforskar, expanderar, exploaterar resurser och exterminerar sina fiender (direkt översatt). 4X står för "eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate".

https://en.wikipedia.org/wiki/4X


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av beltet:

Har någon spelat över multiplayer? Funkar det bra?

Har kört en del omgångar och det funkar överlag bra. Buggar förekommer men det får man hoppas att det fixas med en patch.

Skribent
Skrivet av Torach:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Torach:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Torach:

Hur kan det få 5/5? AI:n är ju helt ur fuckad.

Jag tycker inte att den är "urfuckad", dock. Jag tycker att den är ojämn. Känner inte igen mig i en del av de beskrivningar jag sett från en del på nätet. Försöker beskriva i min recension i stora drag hur jag spelar spelet, och hur det funkat för mig.

Alla måste ju inte hålla med, och man kan ha olika upplevelser av samma spel. Inte minst ett spel som Civ VI, som går att ta sig än på rätt många olika vis. Något som visar sig i hur åsikterna tycks gå i sär en del.

Problemet med ain är att den är korkad. I ett spel på prince så sprang fiendens soldater runt utan att anfalla mina få trupper en endaste gång. Fienden hade lätt kunnat slå ut mig, men istället tog jag över alla hans städer med 2 infantry och ett artilleri.
Liknande har hänt i alla spel hittills.

En del dumheter har jag väl sett, men i strider har de ofta gått rätt hårt åt mig, faktiskt. Saboterar distrikten och tar kål på isolerade enheter innan jag hinner dit med förstärkningar.

Har förstås förståelse för de som är besvikna. Jag kan dock bara tala för min upplevelse av spelet, och för mig väger alla positiva bitar över det som inte är riktigt slipat.

Skönt att du sluppit det. Alla spel hittills har ain bara dummat sig,fast det gäller bara andra civilisationer. Barbarerna är fan riktigt jobbiga.

Håller med om att barbarerna är besvärliga. De borde ju kunna patcha så att även övriga AI:n är mer envetna med sina enheter.

Har läst mer nu. Suttit i min recensionsbubbla och undvikit andra recensioner innan. Har sett ganska så många olika motstridiga intryck av spelet. Det är intressant att få era intryck, och jag kan förstå besvikelsen en del känner.

Funderar lite på varför det är så att åsikterna är så delade i det här fallet. Kanske är vissa (som jag) för "bjudiga", som någon här skrev. Kanske är det så att vi lätt glömmer mellan varje nytt Civ att det brukar se ut ungefär så här (minns att datorn var tveksam i strider i framför allt femman), eller så minns man och blir besviken när problemen kvarstår. Kanske folk tar sig an spelet på väldigt olika vis och fokuserar på lite olika saker. Jag rollspelar i princip Civ och leker och experimenterar för att hitta olika vägar genom spelet och provocerar fram reaktioner på olika sätt. Många spelar det så. Andra spelar det mer fokuserat, som schack. Inget fel alls med detta, men kanske att olika spelare får lite olika utgångspunkter och därför har lite svårt att förstå varandras slutsatser.

Jag är extremt trött efter sömnbrist på sistone, och tänker mest högt lite lagom svamligt. Min poäng är bara denna - det är intressant att diskutera om spel med människor som inte nödvändigtvis tycker som en själv.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Borde inte religion leda till att man bombar alla?

Den stora majoriteten av religioner i världen är ganska fredliga, det är bara de tre abrahamitiska religionerna som har orsakat någon större skada, tyvärr hör de till de största.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahaha klagar på att AI:n är dålig, ger spelet 5/5.

AI:n är ju för fan 99% av spelet. Ibland uppskattar jag era recensioner men allt för ofta är det "jag tycker om det här spelet och alla tidigare spel, klart de ska ha 5/5"

Ja recensionerna är måttligt illa här numera. Toppspelen får toppbetyg trots att de inte är färdiga ännu.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av marcus8958:

Borde inte religion leda till att man bombar alla?

Den stora majoriteten av religioner i världen är ganska fredliga, det är bara de tre abrahamitiska religionerna som har orsakat någon större skada, tyvärr hör de till de största.

Eftersom spelet inte bara fokuserar på nutiden kan vi titta på kristendomen och korstågen för att se att religion är huvudingrediensen av krig och förödelse.
Buddhister är enda jag kan komma på som är någorlunda fredliga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av marcus8958:

Borde inte religion leda till att man bombar alla?

Den stora majoriteten av religioner i världen är ganska fredliga, det är bara de tre abrahamitiska religionerna som har orsakat någon större skada, tyvärr hör de till de största.

Kanske västerländsk historieskrivning har fokuserat på händelser relaterade till västerländsk religion? Alla i Indien o Kina har inte suttit i hundratals år med benen i kors och hummat ramsor.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av adde111:

Hara bara stött på en bugg. Råkade klicka på en tile i min stad med nuke, avbröt och sen varje gång jag valde en stad/tile att bomba så skickades bomben till tilen i min stad :S

Haha, priceless!

Skulle sett min min när jag valde 3 flygplan att släppa nukes på Japan och jag ser dem flyga åt andra hållet haha. Som tur är hade man sparat.

Medlem

5/5 alltså. Mjaovars...det är det mest kompletta Civ spelet vid launch om man ser till innehåll och förbättringar. AI´n som är ett väldigt starkt begrepp för att beskriva vad datorspelarna gör är fullständigt trasig och utöver det även drabbad av många buggar.

Jag stoppade en hel invasion som lätt hade bulldosrat mig genom att av en tillfällighet bygga en andra viking longboat. Datorn triggades då uppenbarligen på att jag hade en stark flotta och beslutade att flyta hela sin landbaserade armé ut till havs. Enheterna kan förstås inte anfalla mina skepp och står bara helt still. Det tog ca 20-25 turns för mina 2 viking longboats att sänka datorns armé till havsbottnen.

AI´n har denouncat mig för att ha för lite produktion, mina tiles är plundrade och jag har för liten armé och för lite mark. Är det här legitima anledningar till att denounca någon? Alltså fördöma på det värsta politiska sättet man kan?! AI´n har s.k agendor som Firaxis försöker linda in det i blir genomskinligt och bara irriterande ologiskt dravel.

Ogillar nya grafikmotorn, jämfört med Civ 5 så känns världen platt, steril och tråkig. Bara jämför med föregångarens skog och hav så blir det svårt att förstå valet för mig iaf, fast nu efter 40 timmar börjar jag vänja mig.

Det är ett väldigt väldigt bra spel.....4/5. Och äntligen är kärnvapen något att frukta!!!!!

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Ni skriver:
"Testplattform: PC "

Menar ni då att ni har testat i Windows, iOS eller på Linux? Med ett spel som CIV6 som redan har stöd för Windows och iOS och med Linux på väg kan det vara bra med en distinktion.

iOS? Inte ens ett PC OS så det kan du nog med lite matematik utesluta själv

Tror de flesta utgår från att det rör sig om Windows i detta fallet och själva spelet skiljer sig inte mellan olika OS så det enda som skulle ha någon form av betydelse är prestanda isf. Och eventuella OS specifika buggar som är tillräckligt bråkiga för att nämnas. Kan hålla med om dock att i de fall där det finns till både Win och Linux så får det gärna stå med. Spelar man på iOS får man skylla sig själv

Skribent
Skrivet av Emblaz:

5/5 alltså. Mjaovars...det är det mest kompletta Civ spelet vid launch om man ser till innehåll och förbättringar. AI´n som är ett väldigt starkt begrepp för att beskriva vad datorspelarna gör är fullständigt trasig och utöver det även drabbad av många buggar.

Jag stoppade en hel invasion som lätt hade bulldosrat mig genom att av en tillfällighet bygga en andra viking longboat. Datorn triggades då uppenbarligen på att jag hade en stark flotta och beslutade att flyta hela sin landbaserade armé ut till havs. Enheterna kan förstås inte anfalla mina skepp och står bara helt still. Det tog ca 20-25 turns för mina 2 viking longboats att sänka datorns armé till havsbottnen.

AI´n har denouncat mig för att ha för lite produktion, mina tiles är plundrade och jag har för liten armé och för lite mark. Är det här legitima anledningar till att denounca någon? Alltså fördöma på det värsta politiska sättet man kan?! AI´n har s.k agendor som Firaxis försöker linda in det i blir genomskinligt och bara irriterande ologiskt dravel.

Ogillar nya grafikmotorn, jämfört med Civ 5 så känns världen platt, steril och tråkig. Bara jämför med föregångarens skog och hav så blir det svårt att förstå valet för mig iaf, fast nu efter 40 timmar börjar jag vänja mig.

Det är ett väldigt väldigt bra spel.....4/5. Och äntligen är kärnvapen något att frukta!!!!!

Kul att läsa dina intryck. Låter rätt bisarrt det där med båtarna. Jag har inte sett något så märkligt alls, mest småsaker man brukar se i strategispel, med omständliga truppförflyttningar och felpositioneringar av avståndsenheter.

Buggar har jag faktiskt inte sett en enda. I alla fall ingen som varit stor nog för att jag ska märka av den och lägga den på minnet. Men jag brukar ha tur med spel som är buggiga för andra, och få buggar i spel där få andra har problem. lustigt nog. Men bara för att jag skriver detta nu så kommer spelet garanterat att bugga ur nästa gång jag startar det.

Däremot gillar jag att motståndarna är småaktiga och oförutsägbara. Det går lite till överdrift ibland, men oftast fattar jag ändå vad som gått snett. Det blir ett ständigt maktspel på det viset, vilket jag uppskattar. I Civ V var de istället för passiva, så jag gillar det mer intensiva spänningsläget som ofta uppstår här. Som jag skriver i recensionen kan jag dock förstå om den här aspekten kan irritera en del spelare, även om jag personligen gillar det. Det kommer säkert balanseringspatchar för att jämna ut de trubbigare kanterna framöver, dock.

Och ja, kärnvapnen är bra. Eller hur man nu ska se på det.

Medlem

Förstår inte hur du inte kan finna buggar i spelet, hur länge har du spelat det och har du testat multiplayer? Att AIn beter sig konstigt är tydligt, trupper och settlers som står kvar i samma positioner när man bara skyndar sig att bygga en stad där de förmodligen tänkte bygga är en sak. Att interaktionen och möjligheterna mellan AIn är horribel är en annan. Utvecklingen har helt stått still hos Firaxis. Vad är det att gilla med det? Självklart har vi alla personliga åsikter om vad som är bra och dåligt med spel.

Redaktör
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahaha klagar på att AI:n är dålig, ger spelet 5/5.

AI:n är ju för fan 99% av spelet. Ibland uppskattar jag era recensioner men allt för ofta är det "jag tycker om det här spelet och alla tidigare spel, klart de ska ha 5/5"

Ja recensionerna är måttligt illa här numera. Toppspelen får toppbetyg trots att de inte är färdiga ännu.

Men du...

Mafia 3 - betyg 3
Gears of War 4 - betyg 3
WoW: Legion - betyg 3
NHL 17 - betyg 3
No Man's Sky - betyg 3
Mirror´s Edge: Catalyst - betyg 3
Doom - betyg 3


signatur
Skribent
Skrivet av Kritisk:

Förstår inte hur du inte kan finna buggar i spelet, hur länge har du spelat det och har du testat multiplayer? Att AIn beter sig konstigt är tydligt, trupper och settlers som står kvar i samma positioner när man bara skyndar sig att bygga en stad där de förmodligen tänkte bygga är en sak. Att interaktionen och möjligheterna mellan AIn är horribel är en annan. Utvecklingen har helt stått still hos Firaxis. Vad är det att gilla med det? Självklart har vi alla personliga åsikter om vad som är bra och dåligt med spel.

För att buggar är oberäkneliga och inte alla råkar ut för dem. Det är ju det som är grejen med buggar och därför de ibland inte hittas förrän spelarna råkar ut för dem. Det är väl inte så märkligt. Jag brukar nämna buggar när jag råkar ut för dem.

Sen är jag ju väldigt långt ifrån ensam om att älska spelet. Det har fått fina recensioner överlag och även bland användarkommentarer är många väldigt positiva. Reaktionerna är blandade, kan man väl säga. Diskutera kan man alltid göra, men det är lönlöst att börja misstro varandras upplevelser.

Tycker ändå jag förklarar mig hyfsat tydligt varför jag tycker som jag gör, och hur jag upplever spelet. Sedan måste inte alla hålla med. Inte alls.

Så. Nu för det bli paus från Civ ett tag innan jag blir knäpp. Inte gjort annat än spela, tänka på och skriva om spelet i vad som känns som en evighet nu.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahaha klagar på att AI:n är dålig, ger spelet 5/5.

AI:n är ju för fan 99% av spelet. Ibland uppskattar jag era recensioner men allt för ofta är det "jag tycker om det här spelet och alla tidigare spel, klart de ska ha 5/5"

Ja recensionerna är måttligt illa här numera. Toppspelen får toppbetyg trots att de inte är färdiga ännu.

Betyget handlar i slutändan om hur kul spelet är att spela, om ett spel är bäst i världen trots en kass AI så är det naturligtvis fortfarande bäst i världen, eller hur?

Medlem

Det jag har hört av folk som spelar det är att det finns en hel del buggar och en del saknade funktioner man förväntar sig ska finnas.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahaha klagar på att AI:n är dålig, ger spelet 5/5.

AI:n är ju för fan 99% av spelet. Ibland uppskattar jag era recensioner men allt för ofta är det "jag tycker om det här spelet och alla tidigare spel, klart de ska ha 5/5"

Ja recensionerna är måttligt illa här numera. Toppspelen får toppbetyg trots att de inte är färdiga ännu.

Men du...

Mafia 3 - betyg 3
Gears of War 4 - betyg 3
WoW: Legion - betyg 3
NHL 17 - betyg 3
No Man's Sky - betyg 3
Mirror´s Edge: Catalyst - betyg 3
Doom - betyg 3

FZ ger bara 3:or jämt!

Dock så är rätt betyg följande:

Mafia 3 - betyg 2
Gears of War 4 - betyg 4
WoW Legion - betyg 3
NHL 17 - betyg 3
No Man's Sky - betyg 1
Mirror´s Edge: Catalyst - betyg 2
Doom - betyg 4

Så det så.


signatur

Jump in.

Medlem

Fräckt! Har inte kört något civilization sedan del 3 så det här blir nog att införskaffa. Låter riktigt intressant och roligt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahaha klagar på att AI:n är dålig, ger spelet 5/5.

AI:n är ju för fan 99% av spelet. Ibland uppskattar jag era recensioner men allt för ofta är det "jag tycker om det här spelet och alla tidigare spel, klart de ska ha 5/5"

Ja recensionerna är måttligt illa här numera. Toppspelen får toppbetyg trots att de inte är färdiga ännu.

Men du...

Mafia 3 - betyg 3
Gears of War 4 - betyg 3
WoW: Legion - betyg 3
NHL 17 - betyg 3
No Man's Sky - betyg 3
Mirror´s Edge: Catalyst - betyg 3
Doom - betyg 3

Vafalls? Doom betyg 3!!!11!!
nej nu!!!!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hur funkar multiplay? Skulle gärna ha långdragna matcher där motspelaren inte behöver vara online. Man gör sitt "drag" sedan kan man logga av tills den man spelar emot gör sitt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker inte ni kan ge spelet 5/5 med sådan dålig AI, det blir helt skevt i ett spel som till 99% är gjort för folk som spelar singleplayer.

En sak måste jag dock säga, menymusiken var så jävla bra, att jag inte kunde starta ett nytt spel innan jag lyssnar genom den. Det har bara skett en gång innan vill jag minnas och det var i Civ4.

Max Payne 2 och Hitman: Blood Money är mina favoriter när det gäller musik i huvudmenyn, men Civ 6 har också riktigt bra av det lilla jag hört (har inte spelet... än).

Glöm inte BF: Vietnam! Och Max Payne 1 har bättre musik än 2 imo

123
Skriv svar