Nu har Biowares avlivat sitt forum

Medlem
Nu har Biowares avlivat sitt forum

Känns som en nystart av hela företaget framförallt iom Andromeda

Medlem

Jag ser det snarare som censur....

Ambassadör
Xbox

EA svingar sitt slagträ.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Känns som en nystart av hela företaget framförallt iom Andromeda

Så är det ju i stort sett. Nästan hela det gamla gardet som gav oss alla Biowares klassiska titlar har ju lämnat skutan. Finns inget av värde där längre.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Mabec:

Känns som en nystart av hela företaget framförallt iom Andromeda

Så är det ju i stort sett. Nästan hela det gamla gardet som gav oss alla Biowares klassiska titlar har ju lämnat skutan. Finns inget av värde där längre.

Nja, Inquisition var ett väldigt bra spel(som led lite väl mycket av samlarmani). Jag är iaf väldigt pepp på Andromeda.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Mabec:

Känns som en nystart av hela företaget framförallt iom Andromeda

Så är det ju i stort sett. Nästan hela det gamla gardet som gav oss alla Biowares klassiska titlar har ju lämnat skutan. Finns inget av värde där längre.

Nja, Inquisition var ett väldigt bra spel(som led lite väl mycket av samlarmani). Jag är iaf väldigt pepp på Andromeda.

Haha kände mig som en horder. 100% DA:I men sen var jag så trött på det att jag inte orkade mer när dlc kom jag kommer ha ett öppet sinne gällande Andromeda. Är lite orolig då så många som gjorde min favoritserie har lämnat skutan. Hoppas vi inte har karaktärer låsta bakom förhandsbokningar som i ME:3.. det var riktigt ruttet. speciellt när det var en prothean, den rasen 90% av spelets lore handlar om.. fy!

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Mabec:

Känns som en nystart av hela företaget framförallt iom Andromeda

Så är det ju i stort sett. Nästan hela det gamla gardet som gav oss alla Biowares klassiska titlar har ju lämnat skutan. Finns inget av värde där längre.

Ja dom har lämnat en efter en,tråkigt.Bioware har gjort många av mina favorit spel.Jag tror att EA har varit en stor orsak till varför folk lämnat och att dem fokuserat mer på action istället för rpg i deras senaste spel(t.ex DA:I och ME3).

Medlem

Började lira Star Wars the Old Republic igen förra veckan. Det har blivit riktigt bra och kul efter att ha varit borta från det i några år

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Mabec:

Känns som en nystart av hela företaget framförallt iom Andromeda

Så är det ju i stort sett. Nästan hela det gamla gardet som gav oss alla Biowares klassiska titlar har ju lämnat skutan. Finns inget av värde där längre.

Nja, Inquisition var ett väldigt bra spel(som led lite väl mycket av samlarmani). Jag är iaf väldigt pepp på Andromeda.

Det är ju en åsiktssak. Jag tyckte det var komplett mög smockfullt av i stort sett bara padding. Sen så hjälpte det inte att dom på något sett lyckats glömma bort hur man programmerar för mus+tangentbord.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Jag ser det snarare som censur....

Lol


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det är naturligtvis billigare att låta Reddit dra lasset så slipper ju företagen stå för några kostnader eller ta något direkt ansvar för vad som skrivs där.

Medlem

Illuminati confirmed!

rot
Medlem

Kopia på Internet Archive (av Archiveteam):
https://web.archive.org/web/20161024223741/https://forum.biow...

Nytt inofficiellt forum startat på:
http://biowaresocialnetwork.boards.net/

Medlem

Ja såhär blir det när ni internet hatare fyller forumet med skit

MEG
Medlem

R.I.P Bioware


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Om företaget hade fortsatt göra bra spel istället för skit så hade de kanske kunnat fortsätta. Ack ja. Det Bioware man minns är borta sedan länge.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av MEG:

R.I.P Bioware

Det är väl inte företaget som lagts ner?

Eller är det att man tar bort möjligheten för folk att konstant spy galla (oförtjänt och förtjänt) som det är R.I.P?

MEG
Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av MEG:

R.I.P Bioware

Det är väl inte företaget som lagts ner?

Eller är det att man tar bort möjligheten för folk att konstant spy galla (oförtjänt och förtjänt) som det är R.I.P?

Känner inte igen Bioware längre, det fanns en tid när de producerade bra spel . I det fallet så var det bättre förr


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Varför? Ska de lägga ner? Deras senaste 2-3 spel har inte varit någe vidare...


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Jag ser det snarare som censur....

Då har du uppenbarligen ingen som helst koll på vad censur är.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Barkbiten:

Jag ser det snarare som censur....

Då har du uppenbarligen ingen som helst koll på vad censur är.

Hängde du ens på det forumet? Vet du hur många kommentarer och threads som togs bort för att folk kritiserade bioware och deras spel? Och då menar jag inte folk som bara whinade för att Mass Effect 3 slutet sög, utan riktig kritik som fick EA/Bioware att se "dåliga" ut. Det e fler som påpekade detta när Bioware sa att forumet skulle tas bort och dom blev ganska snabbt tystade så jo jag vet vad censur är.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Jag ser det snarare som censur....

Oavsett hur de betedde sig på forumet så var det fortfarande inte censur. Det *KAN INTE* vara censur. Vad har faktiskt skett? De har tidigare gett en plattform åt diskussion och röster, finansierat privat av företaget. Nu har de valt att lägga ner denna plattformen, oavsett varför. Det är inte censur oavsett varför de gjorde detta. Eller tycker du också det är censur av Twitter att de stänger ner Vine?

För Vine är på väg att bli nedstängt. Tystar det inte då alla deras användare? Inkräktar det inte mot deras frihet att få använda Vine att möjligheten stängs ner?

^Det är så du argumenterar just nu.

Medlem

care, gief KotOR trois

1
Skriv svar