Snabbtest – De bästa och sämsta Playstation VR-spelen

Robot
Snabbtest – De bästa och sämsta Playstation VR-spelen
Medlem
Snabbtest – De bästa och sämsta Playstation VR-spelen

Jag tror faktiskt att hela den här VR grejen kmr gå raka vägen ner i baken..


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Provade The Deep demot på media markt och vilken inlevelse testade och vinkla mig över räcket o tittar ner i djupet och rent reflexmässigt så försökte man undvika att slå huvudet i buren

Sugen på VR men känns lite för dyrt just nu.

edit:stavfel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

VR var dött innan det ens började. Det finns helt enkelt inget spel som gör sig bra till formatet. Bättre använda en traditionell skärm.

Ambassadör
Xbox

Det måste ju vara uppenbart för alla att kejsaren är naken? Det här är ju ren skit som påminner om "spel"samlingarna av typen "64 great games collection" som såldes till Commodore 64.

Att de dessutom, utöver att vara skräp"spel", framkallar fysiskt obehag är ju helt absurt. Möjligtvis ok om man fick betalt, men nej man ska alltså betala för ren skräp som man mår dåligt av?

En annan besvärande företeelse är att faktorer som används som skällsord om riktiga spel, såsom "på räls" helt plötsligt är jättebra för det är VR! Allvarligt, det är som om normala måttstockar slängs ut och hejaklacksjournalistiken helt tar över.

Skit skall skit ha.


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av pazu:

VR var dött innan det ens började. Det finns helt enkelt inget spel som gör sig bra till formatet. Bättre använda en traditionell skärm.

Du har nog rätt i att VR inte klarar drömmen om att köra spel på vanligt sätt. Men, VR-upplevelsen är så nyskapande att den bäddar för annan form av underhållning. För spel kan det bli mer inlevelserika saker, som Batman: Arkham VR och The Walking Dead-varianter, men också helt nya sätt att interagera, byggda på inlevelsen (skräck m.m.). Jag tror VR kan bredda spelmarknaden, särskilt om man får ner priserna och upp kvalitén. Om något år kanske.


signatur
Medlem
Skrivet av pazu:

VR var dött innan det ens började. Det finns helt enkelt inget spel som gör sig bra till formatet. Bättre använda en traditionell skärm.

Drömmen för mig är ändå att få testa riktigt jäkla snygg helikopter/flygplans-simulator.

Medlem

Är riktigt sugen på VR. Men har ingen ps4, och ingen tillräckligt bra PC. Så det blir dyra pengar, och inget spel ännu som drar mej in i det.

Avstängd
Skrivet av pazu:

VR var dött innan det ens började. Det finns helt enkelt inget spel som gör sig bra till formatet. Bättre använda en traditionell skärm.

En hel mängd spel gör sig bra i VR... och gör det väldigt bra dessutom. För att inte nämna att VR spelen som kommit hittills är nya spel framtagna för ny teknik så det ser väldigt ljust ut för VR

Ta denna Alien Resurrecion recension till PSX som exempel från 2001.
"The left analog stick is used for moving Ripley around, and the right stick is used for turning and aiming your weapon. That right there is enough to make the control a major headache; I simply don’t know why you can’t handle strafing with one pair of the trigger buttons as in many other PSX first-person shooters"

Sen med tanke på din kommentar så är jag lite osäker på om du testat någon VR enhet över huvudtaget eller endast testat google cardboard.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Bra spel.. Är verkligen bara skitspel som släpps till VR än så länge.

Medlem

Har själv köpt Sonys VR och kan rekommendera 2 spel som jag gillar och det är Rigs: Mechanized Combat League och Eve Valkyrie ...

Sen får man inte glömma Resident Evil 7, har testat Kitchen Demo i VR och det var riktigt vidrigt kändes som man satt där i köket men det kommer nästa år i Januari .

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

En annan besvärande företeelse är att faktorer som används som skällsord om riktiga spel, såsom "på räls" helt plötsligt är jättebra för det är VR! Allvarligt, det är som om normala måttstockar slängs ut och hejaklacksjournalistiken helt tar över.

Precis som med all ny teknik så kommer det ta ett tag att komma fram till vad som fungerar och inte.

Bara för att du tycker att "räls-skjutare" på en vanlig skärm är tråkiga behöver inte betyda att de är tråkiga i VR.

VR kan leda till nya typer av spel samt att gamla genrer kan spelas på nya sätt.

Medlem
Skrivet av pazu:

VR var dött innan det ens började. Det finns helt enkelt inget spel som gör sig bra till formatet. Bättre använda en traditionell skärm.

Årets Ines Uusmann-pris gååååår till.....

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av pazu:

VR var dött innan det ens började. Det finns helt enkelt inget spel som gör sig bra till formatet. Bättre använda en traditionell skärm.

Du har nog rätt i att VR inte klarar drömmen om att köra spel på vanligt sätt. Men, VR-upplevelsen är så nyskapande att den bäddar för annan form av underhållning. För spel kan det bli mer inlevelserika saker, som Batman: Arkham VR och The Walking Dead-varianter, men också helt nya sätt att interagera, byggda på inlevelsen (skräck m.m.). Jag tror VR kan bredda spelmarknaden, särskilt om man får ner priserna och upp kvalitén. Om något år kanske.

Usch precis sådär sa också folk för typ 7-10år sedan om motioncontrollers. Eller snarare så börja de uttrycka sig efter de insåg hur kass kvalitén var i jämnförelse med vad de förvänta sig.

Jag hoppas snarare att ni båda har fel och att det kommer ut fler storspel som funkar bra i VR. Utöver priset på hårdvaran är nog största hindret inte den tekniska biten, utan snarare risken att Sony/MS/Facebook lyckas hypa sönder hela konceptet och förpesta potentialen.

Medlem

Är för gammal för sån här skit. Får samma vibbar som av alla andra gimmicks som kommit och försvunnit. Kommer ihåg när jag glatt spenderade 1700:- spänn på en jävla bazooka till SNES...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Skummade nån mer igenom texten först bara för att hitta spelet med högst kräkfaktor?

Medlem

Riktigt bra och rolig Post detta! Mer sånt FZ! men var är Rigs och Eve?

Jag tror på PSVR, men just nu är spelutbudet alldeles för tunt. Inväntar med spänning på en bra och realistisk flygsimulator!

Medlem

I "The London Heist" kan man välja vilken scen man vill spela!

Redaktör
Skrivet av JimiSwede:

I "The London Heist" kan man välja vilken scen man vill spela!

Ja, när man spelat dem en gång först (väl?) Men pratscenerna är fortfarande alldeles för långa.


signatur
Redaktör
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av pazu:

VR var dött innan det ens började. Det finns helt enkelt inget spel som gör sig bra till formatet. Bättre använda en traditionell skärm.

Du har nog rätt i att VR inte klarar drömmen om att köra spel på vanligt sätt. Men, VR-upplevelsen är så nyskapande att den bäddar för annan form av underhållning. För spel kan det bli mer inlevelserika saker, som Batman: Arkham VR och The Walking Dead-varianter, men också helt nya sätt att interagera, byggda på inlevelsen (skräck m.m.). Jag tror VR kan bredda spelmarknaden, särskilt om man får ner priserna och upp kvalitén. Om något år kanske.

Usch precis sådär sa också folk för typ 7-10år sedan om motioncontrollers. Eller snarare så börja de uttrycka sig efter de insåg hur kass kvalitén var i jämnförelse med vad de förvänta sig.

Jag hoppas snarare att ni båda har fel och att det kommer ut fler storspel som funkar bra i VR. Utöver priset på hårdvaran är nog största hindret inte den tekniska biten, utan snarare risken att Sony/MS/Facebook lyckas hypa sönder hela konceptet och förpesta potentialen.

Det är inte riktigt jämförbart: en ny kontrollmetod (som var rätt begränsad) kontra en helt ny upplevelse (som kan köras med flera olika kontrollmetoder). Sen är saken den att VR ger en rejäl aha-upplevelse, även den tekniskt rätt nedbantade PSVR. Exempel: min fru är helt ointresserad av spel; gillar typ Mario-liren tlll SNES. Hon ber mig nu ta hem vår PSVR från jobbet på helgerna för att spela. Säger kanske mer om upplevelsen än spelutbudet, men ändå - VR är en rätt lockande grej.


signatur
Medlem

Det kan nog vara väldigt individuellt hur pass känslig man är och förmodligen på olika sätt. Just nu har jag lika mycket problem med Battlezone (kräk 2) och Rez Infinite (kräk 1) som med DriveClub (kräk 4) och skulle ge alla kräk 5 ... kan spela 1 minut ungefär innan jag stänger av.

Än så länge provar jag mig fram med de demos som finns och i övrigt har jag egentligen bara testat Ocean Descent och Resident Evil - Kitchen, som jag gillar skarpt och som funkar utan obehag.

Men VR är verkligen något speciellt (har man provat förstår man), så jag tänker se om jag kan träna mig till att klara det bättre. Det är nog just obehagskänslorna som kan vara ett hinder för om VR blir en succe. Jag hoppas att min träning funkar ... med tanke på den upplevelse man kan få när det funkar (priset är non-issue för mig).

Vad gäller obehaget skulle jag inte beskriva det som någon kräkkänsla, utan känns snarare som man får lite kortslutning i hjärnan, ungefär som migrän.

Medlem

Driveclub är rätt grymt. Känns verkligen som att sitta i en bil. Det som drar ner vr är den rätt kassa upplösningen. Känns som att titta genom ett akvarium.

Medlem

Jag har ju spelat aktivt i mer än 35år av mitt liv och tycker att detta är den överlägset häftigaste digitala upplevelse som jag upplevt någonsin.
Självfallet finns det ju utrymme för förbättring då detta är första generationen VR. De som klagar och gnäller högst är ju ofta de som aldrig testat själv.

Medlem
Skrivet av Whisp:
Skrivet av pazu:

VR var dött innan det ens började. Det finns helt enkelt inget spel som gör sig bra till formatet. Bättre använda en traditionell skärm.

Drömmen för mig är ändå att få testa riktigt jäkla snygg helikopter/flygplans-simulator.

X-Wings vs Tie-Figher med VR känns grymt lockande.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det måste ju vara uppenbart för alla att kejsaren är naken? Det här är ju ren skit som påminner om "spel"samlingarna av typen "64 great games collection" som såldes till Commodore 64.

Att de dessutom, utöver att vara skräp"spel", framkallar fysiskt obehag är ju helt absurt. Möjligtvis ok om man fick betalt, men nej man ska alltså betala för ren skräp som man mår dåligt av?

En annan besvärande företeelse är att faktorer som används som skällsord om riktiga spel, såsom "på räls" helt plötsligt är jättebra för det är VR! Allvarligt, det är som om normala måttstockar slängs ut och hejaklacksjournalistiken helt tar över.

Skit skall skit ha.

Du har rätt i allt du säger. Men de får skylla sig själva. Lättlurad är ju den stora massan. Folk försöker sen dra fram en massa exempel på lovande, kommande titlar, men vad blir dessa värda om illamåendet träder igång? Inte ett skit.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Är för gammal för sån här skit. Får samma vibbar som av alla andra gimmicks som kommit och försvunnit. Kommer ihåg när jag glatt spenderade 1700:- spänn på en jävla bazooka till SNES...

Allvarligt? Du har VR i samma kategori som SNES-bazooka =D
Jag blir överraskad att så pass många tror att VR inte blir vad man hoppas (eller i värsta fall; att det bara är en gimmick). Det känns så avlägset att det skulle kunna vara så. Jag har sett många prylar komma och gå på marknaden med start i Nådens år 1983 och ingenting har hitills varit ens i närheten av den VR som kommer nu. Förutom SNES-bazookan då.
Uusman-kommentaren var ju klockren förresten.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av JohnnyGreed:

Är för gammal för sån här skit. Får samma vibbar som av alla andra gimmicks som kommit och försvunnit. Kommer ihåg när jag glatt spenderade 1700:- spänn på en jävla bazooka till SNES...

Allvarligt? Du har VR i samma kategori som SNES-bazooka =D
Jag blir överraskad att så pass många tror att VR inte blir vad man hoppas (eller i värsta fall; att det bara är en gimmick). Det känns så avlägset att det skulle kunna vara så. Jag har sett många prylar komma och gå på marknaden med start i Nådens år 1983 och ingenting har hitills varit ens i närheten av den VR som kommer nu. Förutom SNES-bazookan då.
Uusman-kommentaren var ju klockren förresten.

njae... snarare är det ju så att prylar och trender kommer och försvinner och man betalar glatt. 3D på alla tv apparater som var så hett för några år sedan känns ju hyfsat bortglömt. Samma sak där, har 4 par glasögon till tvn liggandes, ingen härhemma har använt skräpet på över tre år...

Tror någonstans att allt sånt här som kräver en massa krånglande såsom hjälmar, kablage m.m. mest tilltalar de mer extrema tekniktorskarna, de som vill testa nya grejer. Tyvärr tror jag VR såsom det ser ut nu inte är speciellt hett om 4-5 år.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av JohnnyGreed:

Är för gammal för sån här skit. Får samma vibbar som av alla andra gimmicks som kommit och försvunnit. Kommer ihåg när jag glatt spenderade 1700:- spänn på en jävla bazooka till SNES...

Allvarligt? Du har VR i samma kategori som SNES-bazooka =D
Jag blir överraskad att så pass många tror att VR inte blir vad man hoppas (eller i värsta fall; att det bara är en gimmick). Det känns så avlägset att det skulle kunna vara så. Jag har sett många prylar komma och gå på marknaden med start i Nådens år 1983 och ingenting har hitills varit ens i närheten av den VR som kommer nu. Förutom SNES-bazookan då.
Uusman-kommentaren var ju klockren förresten.

njae... snarare är det ju så att prylar och trender kommer och försvinner och man betalar glatt. 3D på alla tv apparater som var så hett för några år sedan känns ju hyfsat bortglömt. Samma sak där, har 4 par glasögon till tvn liggandes, ingen härhemma har använt skräpet på över tre år...

Tror någonstans att allt sånt här som kräver en massa krånglande såsom hjälmar, kablage m.m. mest tilltalar de mer extrema tekniktorskarna, de som vill testa nya grejer. Tyvärr tror jag VR såsom det ser ut nu inte är speciellt hett om 4-5 år.

Absolut, det har kommit en massa underliga grejer genom åren (Sauna Hotpants) men jag tycker alla sånna där grejer som 3D-TV hemma känns väldigt begränsade redfan från början. Jag har lyckats hålla mig borta från alla sånna specialgrejer genom åren UTOM till matlagningen. Där har jag köpt skumma grejer kan jag lova, batteridriven ostrivare mm, det är min stora skam. Men när jag köper en batteridriven ostrivare VET jag att den är skit innan och att den inte kommer revolutionera min framtid. 3D-TV är en batteridriven ostrivare, VR är som köksmaskinen; en bra grund för en massa användningsområden. Sen är det nog med VR som med en köksmaskin; alla borde inte ha en och alla som investerar i en kommer inte använda den till sin fulla potiential.

/Stolt ägare av en Kenwood major classic som används fyra gånger om dagen. Luv you baby.

Medlem

Om ni ska recensera VR så kan ni ju låta ngn med mer stålmage göra det. Alla blir inte åksjuka (personligen aldrig) och nu handlade hela denna omfattande artikel om just det - inte om det faktiskt vara bra VR-upplevelser. Halvbra journalistik.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av the_cru:

Om ni ska recensera VR så kan ni ju låta ngn med mer stålmage göra det. Alla blir inte åksjuka (personligen aldrig) och nu handlade hela denna omfattande artikel om just det - inte om det faktiskt vara bra VR-upplevelser. Halvbra journalistik.

Alla blir inte men rätt många blir det. Det är bra att dom tar upp det så alla inte springer till affären och köper psvr och tror att det per automatik alltid blir en bra upplevelse.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar