Titanfall 2 kommer sälja sämre än väntat, enligt analytiker

Robot
Medlem
Titanfall 2 kommer sälja sämre än väntat, enligt analytiker

Man behöver inte vara analytiker för att veta att Titanfall 2 kommer att sälja dåligt. Dom som köper Titanfall 2, är antagligen folk som inte spelat Titanfall 1. Är nog ett fåtal som faktiskt köper 2:an om man spelat 1:an.

Medlem

Jag är i alla fall jättenöjd med mitt förbokade ex!
Det är jätteroligt och skitsnyggt! Det känns att de jobbat på denna för att få spelet riktigt bra.
Jag har ettan. Och så här borde den första ha varit. Riktigt duktiga spelutvecklare.
Osmart tajming med den valda lanseringsperioden bara.
Ge spelet en chans!


signatur

autograph

Medlem

Jag har spelat/spelar 1:an och ska köpa 2:an

Medlem

Jag måste faktiskt hålla med analytikerna, hajar inte heller...

Hur bra eller dåligt spelet än må vara så är det väl ändå riktigt jäkla dumt att släppa det mellan dessa två titlar?

Medlem

Det kommer sälja precis så dåligt som väntat.

Medlem

Undra hur dom tänkte här, spelet verkar fett men jag har så det räcker med BF1 och Overwatch.

Medlem

Om det inte var så jävla dyrt så kanske man hade köpt det. Ser faktiskt ganska kul ut.

Medlem

Jag var tveksam först, men det är värt pengarna.
Har förbokat COD:IW också. Så många spel, så lite tid.
Det blir mycket nu! ⭐


signatur

autograph

Skrivet av Prixm:

Man behöver inte vara analytiker för att veta att Titanfall 2 kommer att sälja dåligt. Dom som köper Titanfall 2, är antagligen folk som inte spelat Titanfall 1. Är nog ett fåtal som faktiskt köper 2:an om man spelat 1:an.

Tvärtom för mig faktiskt. 1:an hade sina fel, men var tillräckligt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag köpte ettan, men fastnade aldrig för det. Den lilla spelarbasen var för splittrad i den mängd av spellägen som fanns, och ännu värre blev det när de släppte betal-DLC i form av banor. När de gav bort Season Pass gratis var det redan för sent. Dessutom kändes det inte så kul att ladda hem ~65+ GB bara för att se hur det gick för multiplayer, så jag lade det på hyllan istället.

Jag köpte precis tvåan på släppdatumet, och har haft hur kul som helst. Spelet känns otroligt polerat och väloptimerat för PC. Singleplayer-kampanjen är väldigt stark för att vara FPS, och multiplayer-delen är mycket givande och underhållande. Jag har inte ens tänkt på att gå tillbaka till Battlefield 1 på ett tag. Inte för att Battlefield 1 är dåligt eller tråkigt, utan för att TItanfall 2 känns mycket mer givande att spela. Dessutom är det fantastiskt kul hur man direkt märker att man lär känna banorna bättre i och med att man lär sig ta sig runt snabbare genom att springa på väggarna.

Det enda klagomålet jag har på Titanfall 2 är att de valde att släppa det mellan Battlefield 1 och Call of Duty: Infinite Warfare; två av spelbranschens starkaste IP:n, varvid Titanfall är ett ganska svagt IP tack vare sin föregångare.

Helt ärligt, om du gillar snabba shooters bör du definitivt ge Titanfall 2 en ärlig chans - och detta kommer från någon som aldrig lyckats fastna för Call of Duty-spelen. Det som till slut fick mig att köpa spelet var när utvecklarna sade att det inte kommer säljas någon Season Pass, och att alla framtida banor kommer att släppas gratis. Det, i kombination med bra gameplay var egentligen det enda jag behövde höra för att ge spelet en chans.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

De tog kannibal-rutten för att de ville försöka få de som vanligtvis köper COD att köpa deras Titanfall istället. Med kannibal-rutten syftar jag på att de väljer att lansera ett annat stort spel redan ca en vecka efter ett annat (BF1). Så att de riskerar att göra att det ena spelet förstör det andra spelets försäljning. Men EA hoppas på att få in många av de som "spelade COD" att gå över till Titanfall 2 nu när COD är svagt. Jag förstår deras val, men det är riskabelt. Det är väldigt många som börjar tröttna på COD och även verkligen ogilla COD.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Geeks Gaming

ja då dom tvunget ska behålla samma jävla lobby system och inte ge pc riktiga servrar så tänker jag inte röra de.

Kanske för att ta spelare från CoD med liknande spelstil fast med gratis DLC?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

De tog kannibal-rutten för att de ville försöka få de som vanligtvis COD att köpa deras Titanfall istället. Med kannibal-rutten syftar jag på att de väljer att lansera ett annat stort spel redan ca en vecka efter ett annat. Så att de riskerar att göra att det ena spelet försöår det andra spelets försäljning. Men EA hoppas på att få in många av de som "spelade COD" att gå över till Titanfall 2 nu när COD är svagt. Jag förstår deras val, men det är riskabelt. Det är väldigt många som börjar tröttna på COD och även verkligen ogilla COD.

Jag slutade gilla COD när de la till vägghopp, jetpacks och allt sånt trams. Älskade verkligen bo och bo2.
Synd att de förstörde

Medlem

Har inte spelat det första men funderade lite på att skaffa detta.
Det är dock något med spelet som gör det ointressant, vet inte varför riktigt.
Spelar ingen MP alls, bara SP.
Lite sugen på Battlefield 1 också men kampanjen verkar så kort.
Man tappar lusten att spela färdigt så många spel nuförtiden, de bara lagras på hög och så går man vidare på nästa.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Man behöver inte vara analytiker för att veta att Titanfall 2 kommer att sälja dåligt. Dom som köper Titanfall 2, är antagligen folk som inte spelat Titanfall 1. Är nog ett fåtal som faktiskt köper 2:an om man spelat 1:an.

Du bör nog ändra dom till ordet jag. Så otroligt löjligt att skriva på det sättet. Bara för att du tycker det betyder inte att alla andra gör det

1:an i Mitt tycke var bra, spenderade mycket tid i det spelet. Har ej hunnit spela 2:an så mycket än pga arbete men är hel nöjd med det än så länge, kommer även där blir mycket nöje.

Medlem

En kul sak i Titanfall 2 är att de fått med lite humor i singelplayer.
Och att det är spännande och väldigt vackert.


signatur

autograph

Medlem

Jag köpte och gillade första spelet men det blev snabbt väldigt långtråkigt och repetitivt, vilket märktes då spelarbasen föll snabbt och kraftigt.

Jag gillar konceptet och känslan i spelet var det definitivt inget fel på men spellägena verkade designade för att hinna så många matcher som möjligt på så kort tid som möjligt.
Hade föredragit lite längre och mer strategiska matcher.

Ett typ av moba/smite liknande spelläge är något jag tror skulle funka perfekt i Titanfall.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har köpt det och jag gillar det, men jag har inte spelat så mycket än. Jag är normalt sett inte så mycket för multiplayer-FPS, men har av någon anledning fastnat för Titanfall 2. Gillar banorna, designen och att titans skänker lite omväxling på slagfältet.

Medlem

Jag väntar tills att jag tröttnar på BF1... men då kommer jag nog fortsätta med Battlefront.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

NuZ
Testpilot

Jag gillade 1an men förbokar aldrig så köpte 2an när de började streamas en del på Twitch för att se hur det var. Det är fantastiskt! Dom rättade till allt som var dåligt i 1an, gratis banor och roligt gameplay. Dom fixade bättre flow i rörelsemönstret, Granater som har cooldown istället för bara ett par stycken och lite andra roliga spelmekaniska saker.

Dock kräks jag på filmgrainen som inte går att stänga av. DoF går iaf att stänga av i start up parametrar men inte grainen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Chassimannen:

De tog kannibal-rutten för att de ville försöka få de som vanligtvis COD att köpa deras Titanfall istället. Med kannibal-rutten syftar jag på att de väljer att lansera ett annat stort spel redan ca en vecka efter ett annat. Så att de riskerar att göra att det ena spelet försöår det andra spelets försäljning. Men EA hoppas på att få in många av de som "spelade COD" att gå över till Titanfall 2 nu när COD är svagt. Jag förstår deras val, men det är riskabelt. Det är väldigt många som börjar tröttna på COD och även verkligen ogilla COD.

Nu var det väl COD som stal iden med vägghopp från titanfall? Var väl i Ghost det kom


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag lirar titanfall 2 å tycker de e mycket bra. Kommer köpa cod me bara för att kunna lira modern warfare. Infinite kommer jag inte ens lira en karta på.

Medlem

idiotiskt av ea


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

idiotiskt av ea

De är utgivare av både BF1 och Titanfall 2, om man antar att de har samma spelarbas som nya COD så har de ganska stora chanser att locka majoriteten av spelarna och därmed pengarna som de här handlar om för dem.

Många köper bara ett FPS och spelar det ett tag framöver, nu har de två stycken ute innan COD har släppts och räknar troligtvis att de flesta ska köpa ett av dem så att konkurrenten COD drar det korta strået och floppar.

Medlem

Om du gillade senaste Doom så kommer du att älska TF2 som är en mix av mirrors edge och doom med klart snyggare grafik. Jag gillar den cinematiska känslan i BF1 men detta spelet är klart roligare och mer fokuserat 8,5/10

Medlem
Skrivet av Prixm:

Man behöver inte vara analytiker för att veta att Titanfall 2 kommer att sälja dåligt. Dom som köper Titanfall 2, är antagligen folk som inte spelat Titanfall 1. Är nog ett fåtal som faktiskt köper 2:an om man spelat 1:an.

Spelade kanske 100 timmar i 1:an och kommer köpa 2:an. Kommer inte köpa cod eller bf1, iaf inte förrän det finns på rea och med alla dlcs.

Medlem

Jag köpte ettan och kommer absolut inte köpa tvåan.

Medlem

Mycket roligare spel än BF1 och COD IW

12
Skriv svar