Novalogic köpta; nya Delta Force och Comanche på g?

Robot
Novalogic köpta; nya Delta Force och Comanche på g?
Medlem
Novalogic köpta; nya Delta Force och Comanche på g?

COMANCHE! Saknar ett ordentligt helikopterspel (om jag tänker på rätt spel?)

Medlem

Wow! Trodde inte NovaLogic fanns kvar! Förhoppningsvis släpper de något som inte är skit inom en snar framtid

Medlem

Skulle vilja säga DF, för vi hade så sjukt kul i det spelet. Men jag tvivar på att THQN kommer kunna göra något som inte bara blir en sämre Wildlands-kopia...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Delta Force var ett grymt kul spel, speciellt tvåan.

Medlem

Jag trodde dom va döda så länge. Jag minns när man lanade Delta Force 2

Geeks Gaming

Hoppas på nytt delta Force eller joint operations i ny motor körde df1 och 2 som en galning

Medlem
Skrivet av Luciphear:

COMANCHE! Saknar ett ordentligt helikopterspel (om jag tänker på rätt spel?)

Apache Longbow släpptes på GoG.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Nytt Armored Fist och Comanche fore inte helt fel.

Medlem

De hade ju Delta Force Angel Falls i alpha.av beskrivningen jag läste då så påminde det lite om Ghost Recon Wildlands,
Gillade uppläget i Joint Ops/ Escalation,stora kartor attackera från vilket håll du vill,hoppa fallskärm in i en bas,mm.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Delta Force var ett grymt kul spel, speciellt tvåan.

håller med helt, ai'n var kanske inte det bästa dock då dom kunde skjuta en fluga på 1km men det tog ett halvt år för dom att inse när du stod 10 meter framför xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ett helikopter/flyg sim i VR tack!

Medlem
Skrivet av GOLGO13:

Ett helikopter/flyg sim i VR tack!

Du kanske redan vet detta, men det blir inte mycket bättre på den fronten än helikoptermodulerna som finns i DCS. Har svårt att tänka mig att det kommer göras nya flygsimulatorer av hög kvalité under välkända publishers, åtminstone inte inom överskådlig framtid.

Medlem

Jag kan inte förklara hur mycket jag spelade Delta Force 2. Herregud.

Medlem

Delta Force, jäklar vad vi körde ettan på nätet när det kom (gick hett i datasalarna på KTH). Boxen är nog kvar nånstans den också ^^

Medlem

Delta Force 1 lever fortfarande! Vi lirar varje söndag. Kolla in https://www.facebook.com/groups/dfworld/ för mer info.

/WKA

Medlem

Jovisst, för sin tid var ju DF helt fantastiskt grymt bra - särskilt pvp, men saknar nog ändå Comanche mer - också det för sin tid smått revolutionerande. När man smög fram i dalgångarna (i både DF & Com), hoppade upp och slaktade sk..en ur allt och alla.

Men... Det lär ju ta 2+ år innan något kommer ut ur det här, i alla fall om det ska bli något bra av det. Ändå positiv nyhet om de kan ta tillvara på dessa IP, men DF har ju hård konkurrens idag.

Vill minnas att Tachyon var väldigt populärt bland bekanta också, men spelade aldrig det själv.

Medlem

Oh my lord, please. Jag vill ha nytt delta force. :C

Medlem

MIn första online multiplayer upplevelse <3

Medlem

Första gången jag körde online var Delta Force på 56k modem med grannen.

Medlem

Delta Force ett var nog ens första kontakt med mp på riktigt.
Kul när man körde herren på täppan å man mula med machinegun som gjorde om huset nån satt i till en hålig ost.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Första gången jag körde online var Delta Force på 56k modem med grannen.

Samma här! Sen till Delta Force 2 kunde man köra på V90 modem ><

Medlem

Delta Force landwarrior hette väl ett av spelen ?

Medlem

Delta Force 1998
Delta Force 2 1999
Delta Force: Task Force Dagger 2002
Delta Force: Urban Warfare 2002 (Enbart på Konsol)
Delta Force Trilogy 2002
Delta Force: Black Hawk Down 2003
Delta Force: Black Hawk Down - Team Sabre 2004
Joint Operations: Typhoon Rising 2004
Joint Operations: Escalation 2004
Delta Force: Xtreme 2005
Delta Force: Xtreme 2 2009

Äger alla på skiva och de har givit mig många timmar nöje. Hoppas på att det blir något liknande
med bättre A.I. Att kunna attackera precis som man själv vill. Många spel idag ger bara illusion av en så stor bana DF serien hade


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Googlade och visst finns det Delta Force land warrior, det kom efter Delta Force 2 enligt wikipedia, nog det enda Delta Force man lirat, och vad man minns så var det riktigt bra då.

Medlem

Jag tänkte rösta Delta Force, sedan insåg jag att det bara skulle bli en till modern tolkning som spelar precis som alla andra fps på marknaden. Så ge mig ett nytt Commanche eller F-22 istället.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Luciphear:

COMANCHE! Saknar ett ordentligt helikopterspel (om jag tänker på rätt spel?)

Apache Longbow släpptes på GoG.

Och 2an är ännu bättre !

Medlem

Glöm Delta Force!
Ett nytt Tachyon hade varit grymt som fan. Shooters finns redan i mängder, men en rymdsimulator med Bruce Campbell som röstskådis för huvudkaraktären är oslagbart!
Att det sedan är rymdsimulatorn med absolut bäst kontroller, ursnygga miljöer och underbara fights gör inte saken saken sämre heller!

1
Skriv svar