Nintendo Switch ska inte ersätta 3DS

Robot
Nintendo Switch ska inte ersätta 3DS
Medlem
Nintendo Switch ska inte ersätta 3DS

Det mest naturliga blir nog att Switch kommer att ersätta 3DS.

3DS börjar nästan bli lite väl gammal.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Stort misstag enligt mig, vist det är bra ifall de inte stoppar all support för 3DS på en gång, men överlag så bör de nog satsa enbart på Switch framöver. I långa loppet lär de konkurrera mot varandra.

Medlem

Längtar efter lite rooftop-gaming hos mina grannar i New York.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Såhär låter det alltid när det gäller business.
Innan Switch presenterades var det fortfarande tuggande om hur NX skulle sammexistera med Wii U och New/3DS.
Nu hör man inget från Nintendo håll om Wii U's fortsatta existens vid sidan om Switch. Precis som det sades i artikeln var det samma snack att Game Boy varumärket skulle fortsätta när DS introducerades.
Floppar Switchen så kanske man försöker fortsätta marknadsföra New/3DS så gott det går men just nu är allt detta tomt säljsnack inför kommande köpfönstret med de nya Pokémon spelen!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Längtar efter lite rooftop-gaming hos mina grannar i New York.

Och att spela NBA Live 17 borta vid basketplanen.

Medlem

Bägge är väl ARM-baserade? I teorin borde spelen funka på bägge. Gör ett switchspel, skala ner grafiken lite och släpp på 3DS. Det omvända går självklart också.
Och även till andriod mobiler.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Pretorian24:

Längtar efter lite rooftop-gaming hos mina grannar i New York.

Och att spela NBA Live 17 borta vid basketplanen.

Själv kommer jag att sitta ensam i soffan två meter från TV:n och äta mig mätt på chips medan jag spelar Zelda.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Pretorian24:

Längtar efter lite rooftop-gaming hos mina grannar i New York.

Och att spela NBA Live 17 borta vid basketplanen.

Själv kommer jag att sitta ensam i soffan två meter från TV:n och äta mig mätt på chips medan jag spelar Zelda.

Du menar väl precis innan din hund skäller och du går ut och spelar klart Zelda på en parkbänk?

Medlem

Med tanke på alla babbiljontals 3ds användare där ute vore det grova oklokt att sparka undan benen på alla dessa, Urfasningen av 3ds lär dröja. Plattformen är en pengamaskin och det vet Nintendo

Medlem

Men jag kanske vill ersätta min 3DS med något.
Det är en cool konsol och så, men jag vill hellre Nintendo gör spel till Switch än fortsätter göra till 3DS faktiskt

Medlem
Skrivet av anon_319967:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Pretorian24:

Längtar efter lite rooftop-gaming hos mina grannar i New York.

Och att spela NBA Live 17 borta vid basketplanen.

Själv kommer jag att sitta ensam i soffan två meter från TV:n och äta mig mätt på chips medan jag spelar Zelda.

Du menar väl precis innan din hund skäller och du går ut och spelar klart Zelda på en parkbänk?

Kan bli lite Mario Kart under bilfärden dit.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag tror inte Nintendo Switch kommer sälja så mycke bättre än Wii U.

De som redan sitter på Wii U och 3DS kommer nog inte skaffa Switch direkt, det är kankse de som fortfarande har Wii som kommer skaffa Switch. Klivet mellan Wii U och Switch är ju inte så stort precis.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag tror inte Nintendo Switch kommer sälja så mycke bättre än Wii U.

De som redan sitter på Wii U och 3DS kommer nog inte skaffa Switch direkt, det är kankse de som fortfarande har Wii som kommer skaffa Switch. Klivet mellan Wii U och Switch är ju inte så stort precis.

Hur vet du det?
Nintendo har knappt släppt någon info än.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sa inte Nintendo samma sak om Wii U.... NX skulle INTE ersätta Wii U, och två veckor senare så upphör all produktion av Wii U. Snart läser vi att 3ds slutar produceras

Medlem

Det sa de när de släppte DS:en, att den inte skulle ersätta GBA:n... sooooooooooooooooooo.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av xverminator:

Jag tror inte Nintendo Switch kommer sälja så mycke bättre än Wii U.

De som redan sitter på Wii U och 3DS kommer nog inte skaffa Switch direkt, det är kankse de som fortfarande har Wii som kommer skaffa Switch. Klivet mellan Wii U och Switch är ju inte så stort precis.

Hur vet du det?
Nintendo har knappt släppt någon info än.

Skrev jag att jag vet?!

Jag skrev jag TROR och man kan väl tänka lite själv med det info som redan finns och hur det gått innan...

Medlem

Nintendo är så söta ibland.

Medlem

Tja, om den får Monster Hunter, Pokémon, Zelda och (önskedrömmande)Metroid så lär den nog fan ersätta mitt 3DS åtminstone.

1
Skriv svar