Taktlösa tweets från Battlefield-kontot raderades

Robot
Taktlösa tweets från Battlefield-kontot raderades

Spelvärlden suckar djupt.


Medlem
Taktlösa tweets från Battlefield-kontot raderades

#kränkt... Alltså vafan, vi snackar om ett krig som utspelade sig för 100 år sedan.

Medlem

Jag har släktingar som slogs i Första världskriget. Jag tycker de här tweetsen var roliga.

PK eliten slår till igen

Medlem

Jag förstår inte, vad var offensivt med dessa tweets? Hur löd kritiken?


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Folk tar illa upp av allt nuförtiden.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Liten grupp människor som får för mycket att säga till om. #kränkt

#justWWIThings


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Folk grinar för ingenting nu för tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Haha kan bara föreställa mig dem på marknadsföringsavdelningen, "vad FAN äré för fel på folk nuförtiden?!"

Troligen #justWWIthings som fick många professionella moralpoliser att säga ifrån att man inte skämtar om eller försöker göra WW1 till en cool grej.

Jag undrar om reaktionen blir densamma om vi postar samma eldkastarbild med, "When two airplanes aren't hot enough" och hashtaggen #just911things

För vissa är vissa skämt aldrig roliga oavsett hur lång tid som har gått.

Medlem

Jag förstår inte vad problemet är? Vad var kritiken? Kan ni kanske uppdatera er artikel med relevant info istället för att bara anta att alla tänker och tycker precis som ni i frågan och därav förstår ställningen ni tar?

Visst, de var varken klyftiga, informativa om spelet eller roliga men om det är så jävla hemskt så borde den här artikeln gå samma öde till mötes.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Hade det varit verkliga bilder så kan jag förstå att finns många som skulle ta illa vid sig. Men nu handlar det om ett dataspel som är nöje och inte fakta.

Medlem

Wow, lugnande piller någon

Medlem

Dom har ju lagt in den där flamern för att den skall användas eller?

Jag var inte så hot när jag spelade nyss, jag blev liksom bara överkörd av en tank med taggiga band...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra att de togs bort, inte för att de sårade några känslor utan för att de var fruktansvärt barnsliga och pinsamma.

Jävla tweens.

Medlem

Lol kanske, möjligtvis om dom hade använt riktiga WW1 bilder så kunde dom varit lite taktlösa men detta? Löjligt. Bara löjligt.

Medlem

Oavsett om kriget utspelade sig för 100 år sedan eller i förrgår så är det jävligt smaklöst att, som seriös spelstudio, lägga textraden "When you're too hot for the club." i anslutning till någon som bränner människor levande (om än i ett spel).

Personligen ger det en extra dålig smak i munnen då spelet utger sig för att försöka skildra första världskriget på ett så realistiskt sätt som möjligt, till skillnad från t.ex. GTA V som presenterar en fiktiv värld.

Medlem
Skrivet av devvis:

Oavsett om kriget utspelade sig för 100 år sedan eller i förrgår så är det jävligt smaklöst att, som seriös spelstudio, lägga textraden "When you're too hot for the club." i anslutning till någon som bränner människor levande (om än i ett spel).

Personligen ger det en extra dålig smak i munnen då spelet utger sig för att försöka skildra första världskriget på ett så realistiskt sätt som möjligt, till skillnad från t.ex. GTA V som presenterar en fiktiv värld.

Sen när har spelet utgett sig för att skildra första världskriget på så realistiskt sätt som möjligt? Ärligt talat första gången jag hör det, och det är dessutom allt annat än realistiskt. Precis som alla andra BF.

Medlem
Skrivet av devvis:

Oavsett om kriget utspelade sig för 100 år sedan eller i förrgår så är det jävligt smaklöst att, som seriös spelstudio, lägga textraden "When you&#039;re too hot for the club." i anslutning till någon som bränner människor levande (om än i ett spel).

Personligen ger det en extra dålig smak i munnen då spelet utger sig för att försöka skildra första världskriget på ett så realistiskt sätt som möjligt, till skillnad från t.ex. GTA V som presenterar en fiktiv värld.

Det är ännu mer smaklöst att göra ett spel som är en mordsimulator, med din logik så bör spel baseras på våld förbjudas.


signatur

???????????????

Medlem
Skrivet av devvis:

Oavsett om kriget utspelade sig för 100 år sedan eller i förrgår så är det jävligt smaklöst att, som seriös spelstudio, lägga textraden "When you&#039;re too hot for the club." i anslutning till någon som bränner människor levande (om än i ett spel).

Personligen ger det en extra dålig smak i munnen då spelet utger sig för att försöka skildra första världskriget på ett så realistiskt sätt som möjligt, till skillnad från t.ex. GTA V som presenterar en fiktiv värld.

GTA5 är mer realistiskt än BF1 tycker jag. Å dålig smak får man bort med tandkräm.

Jag är personligen kränkt av all den här kränkigheten.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Vojvoda:

Jag har släktingar som slogs i Första världskriget. Jag tycker de här tweetsen var roliga.

PK eliten slår till igen

Inte för att vara den som är den, men att du tycker det är kul betyder ungefär lika mycket (lite) som att dessa twittertomtar inte gör det.

Medlem
Skrivet av devvis:

Oavsett om kriget utspelade sig för 100 år sedan eller i förrgår så är det jävligt smaklöst att, som seriös spelstudio, lägga textraden "When you&#039;re too hot for the club." i anslutning till någon som bränner människor levande (om än i ett spel).

Personligen ger det en extra dålig smak i munnen då spelet utger sig för att försöka skildra första världskriget på ett så realistiskt sätt som möjligt, till skillnad från t.ex. GTA V som presenterar en fiktiv värld.

Är du på riktigt eller?

Medlem
Skrivet av devvis:

Oavsett om kriget utspelade sig för 100 år sedan eller i förrgår så är det jävligt smaklöst att, som seriös spelstudio, lägga textraden "When you're too hot for the club." i anslutning till någon som bränner människor levande (om än i ett spel).

Personligen ger det en extra dålig smak i munnen då spelet utger sig för att försöka skildra första världskriget på ett så realistiskt sätt som möjligt, till skillnad från t.ex. GTA V som presenterar en fiktiv värld.

Tänker på Göteborg när jag läser too hot for the club

Medlem
Skrivet av Seraium:

Folk grinar för ingenting nu för tiden.

Folk grinade förr också, men de hördes inte och ingen lyssnade.

OT: Underligt. Smaklöst kanske, men inte värre än annars när det kommer till marknadsföring av våldsamma spel, IMO.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Jag som tyckte att tweetsen var fyndiga, och då brukar jag ändå bli stämplad som PK.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av devvis:

Oavsett om kriget utspelade sig för 100 år sedan eller i förrgår så är det jävligt smaklöst att, som seriös spelstudio, lägga textraden "When you&amp;#039;re too hot for the club." i anslutning till någon som bränner människor levande (om än i ett spel).

Personligen ger det en extra dålig smak i munnen då spelet utger sig för att försöka skildra första världskriget på ett så realistiskt sätt som möjligt, till skillnad från t.ex. GTA V som presenterar en fiktiv värld.

Är du på riktigt eller?

Vad tror du, på riktigt?

Medlem
Medlem

"Oavsett om kriget utspelade sig för 100 år sedan eller i förrgår så är det jävligt smaklöst att, som seriös spelstudio, tjäna pengar på miljoner människors död och elände genom att skapa ett spel om kriget och kalla det nöje.

Personligen ger det en extra dålig smak i munnen då spelet utger sig för att försöka skildra första världskriget på ett så realistiskt sätt som möjligt, till skillnad från t.ex. GTA V som presenterar en fiktiv värld."

Ser du hur löjligt det hela blir nu? Ingen gnäller på att det är osmakligt med ett spel som går ut på att använda den där eldkastaren för att bränna folk. Men göra ett löjligt skämt om att använda eldkastaren? Nej fy vad hemskt!

Är man av åsikten att dessa twitter inlägg är i dålig smak eller att man blir kränkt så bör man per automatik vara emot våldsspel som nöjesform, annars är man en hycklare.

Medlem

Soldaterna som stred hade faktiskt väldigt mycket humor om den totala misär och alla hemskheter som skedde på fronterna. Läs Peter Harts bok "The Great War", folk idag hade aldrig kunnat göra vad dessa människor gjorde. Och de skrattade ofta åt sånt här. LÖJLIGT att man inte kan skämta om något utan att en massa människor ska bli kränkta.

Medlem

Mörk humor är den bästa. Garvade högt när jag såg "too hot for the club"


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Även om många år gått sen första världskriget är krigets hemskheter högaktuella (Aleppo, Mosul etc.). Jag tror inte att det handlar om att någon kände sig kränkt utan snarare att Battlefiled-kontots tweets var högst osmakliga.

Många av er som kommenterat och bagatelliserar tweetsen hade gjort bort sig rejält på jobbet om ni varit i samma situation. Jobbar man med PR behöver man ha förståelse för hur budskapet tas emot. Tyck vad ni vill om hur folk reagerar men faktum kvarstår att tweetsen fick så pass mycket kritik att företaget bestämde sig för att ta bort dom. En misslyckad dag på jobbet för de klantskallar som skulle må gott av lite mer livserfarenhet och visdom.

12
Skriv svar