Valve tvingar utvecklare att vara ärligare på Steam

Robot
Valve tvingar utvecklare att vara ärligare på Steam
Medlem
Valve tvingar utvecklare att vara ärligare på Steam

Ett steg i rätt riktning, helt klart.

Medlem

Det jag tycker är tråkigast är när dom visar gameplay från spelen där grafiken är bättre än i slut releasen, det enda det tillför är att man direkt blir lite besviken även om spelet i sig är riktigt bra sen. Känns onödigt bara

Witcher 3 gjorde med så, i just det fallet blev det ju dock ändå ett av de bästa spelen man kört
https://www.youtube.com/watch?v=c6ZU6yEThU8

Medlem

Screenshot ska vara just screenshot från när man spelar. Annars är det inte ett screenshot.

Annars får de väl kalla det "Photoshopped enhanced image vaguely based on gameplay" eller nåt.

Medlem

Remember Fable?

Medlem

Riktigt bra, tack igen Valve!

Medlem

När det gäller det grafiska är ju utvecklaren och "gissar" var hårdvaran för gemene PC-spelaren kommer vara prestandamässigt när spelet släpps, något som kan vara massor med år efteråt. Så att man får backa på det grafiska ser jag inte som nåt konstigt. Att ljuga om funktioner i spelet däremot är falsk marknadsföring och borde vara straffbart.

Medlem

Clayfighter till SNES var nog en besvikelse när det kom. Kändes så segt speciellt när man tidigare nött fartfyllda Killer Instinct.

Medlem

Äntligen!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Skitbra!
Men återigen ett beslut som driver dom "stora" spelen från steam rakt in på konsolerna... men det kan dom ju ha då antar jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem

Riktigt bra gjort Valve.
Tror förövrigt att GOG är benhårda med detta. Det är bara högkvalitativa bilder.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Galathea:

Remember Fable?

ooh i member!

Medlem

Hehe Sim city hypen föll man hårt för...

Medlem
Skrivet av Surgubben:

Hehe Sim city hypen föll man hårt för...

Finns väl inte ens på steam?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Surgubben:

Hehe Sim city hypen föll man hårt för...

Finns väl inte ens på steam?

Tänkte mer allmänt på frågan om överhypade spel

Medlem

Frågan är vem ska tvinga Vale att vara ärliga?

Medlem
Skrivet av kadavriak:

När det gäller det grafiska är ju utvecklaren och "gissar" var hårdvaran för gemene PC-spelaren kommer vara prestandamässigt när spelet släpps, något som kan vara massor med år efteråt. Så att man får backa på det grafiska ser jag inte som nåt konstigt. Att ljuga om funktioner i spelet däremot är falsk marknadsföring och borde vara straffbart.

Fast då ska det inte vara gamla "trailers" som visar "gameplay" eller då conceptart/filmscreenshots i Steambutiken. Där ska det endast finnas film och bilder som korrekt representerar spelet och inget annat.

Medlem

Varför har ni på FZ meckat med koden på hemsidan? Kollar man kommentarer nu så är där ingen radbrytning från ens alias vilket är lite drygt å så va de väl inte förra veckan?

Medlem
Skrivet av ELF:

Riktigt bra gjort Valve.
Tror förövrigt att GOG är benhårda med detta. Det är bara högkvalitativa bilder.

GOG. Alltid bäst
Okej, kanske inte, men de har skyhögt förtroendekapital hos mig iaf.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Clayfighter till SNES var nog en besvikelse när det kom. Kändes så segt speciellt när man tidigare nött fartfyllda Killer Instinct.

Drar upp Clayfigter så här 23 år senare.
En gamer förlåter aldrig!

Medlem
Skrivet av Morti:

Det jag tycker är tråkigast är när dom visar gameplay från spelen där grafiken är bättre än i slut releasen, det enda det tillför är att man direkt blir lite besviken även om spelet i sig är riktigt bra sen. Känns onödigt bara

Witcher 3 gjorde med så, i just det fallet blev det ju dock ändå ett av de bästa spelen man kört
https://www.youtube.com/watch?v=c6ZU6yEThU8

Och ett av de snyggaste, trots den omtalade "nedgraderingen". Skillnad var det men inte oerhörd.
Till skillnad från t.ex. Watchdogs som gick från bländande vackert till ganska skabbigt.
Och The division, som förvisso ser helt okej ut och är riktigt kul (igen) men grafiskt försvann en hel del innan release.

Men personligen har jag mindre problem med grafiskt "fusk", även "fula" spel ser idag rätt bra ut, tillräckligt för att förmedla bra spelkänsla.
Värre är när funktioner och spelinnehåll som utlovats och lovordats helt försvinner, och utan förvarning eller officiell anledning.
Det är mer eller mindre bedrägeri och verkligen något som inte ska accepteras ens inom spelbranschen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

eld
Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Frågan är vem ska tvinga Vale att vara ärliga?

Läste inte artikeln?

edit: sorry, FZ glömde länka, finns här, längst ner:

[http://i.imgur.com/Rhqew4J.jpg]

Medlem
Skrivet av Morti:

Det jag tycker är tråkigast är när dom visar gameplay från spelen där grafiken är bättre än i slut releasen, det enda det tillför är att man direkt blir lite besviken även om spelet i sig är riktigt bra sen. Känns onödigt bara

Witcher 3 gjorde med så, i just det fallet blev det ju dock ändå ett av de bästa spelen man kört
https://www.youtube.com/watch?v=c6ZU6yEThU8

Lite kul att man ska tycka att det är riktigt uselt beteende när Gearbox gör det, men CDP får lov att göra det för att spelet är bra i övrigt?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Morti:

Det jag tycker är tråkigast är när dom visar gameplay från spelen där grafiken är bättre än i slut releasen, det enda det tillför är att man direkt blir lite besviken även om spelet i sig är riktigt bra sen. Känns onödigt bara

Witcher 3 gjorde med så, i just det fallet blev det ju dock ändå ett av de bästa spelen man kört
https://www.youtube.com/watch?v=c6ZU6yEThU8

Ärligt talat ser jag ingen teknsik skillnad annat än att 2014 hade lite mer växter. Att vädret är olika i de båda klippen och därmed ljussättningen har ju inget med någon nedgradering att göra.

Medlem

Tycker att detta är både bra och lite väl hårt. Nog tycker jag att man borde få lägga upp någon trailer ändå på spelsidan däremot anser jag att de flesta skärmdumparna ska vara just från "In game". Allt för mycket pre-rendered" art som ska lura kunderna att spelet verkligen ser ut så.

Medlem

Finns inget mer irriterande att utvecklarna visar concept bilder, helt ointressant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

de ändrade sin dota2 page innan just detta statement med ingame bilder dvs.

Medlem

Jag tycker att allt som oftast blir man besviken på spelen som görs i dag. Vad jag skulle önska är att spelutvecklarna tar steget tillbaka till början av 2000-talet, då när man kunde ladda hem demon på spelet och pröva första banan.

Jag är så jäkla trött på klippen de lägger ut på YouTube osv, som visar fan ingenting om spelet förutom massa häftiga actionscener och annan skit, vilket är total ointressant för mig. Jag i min cynism utgår att spel som har dessa klipp är tråkiga och ger fan i att köpa dom. Det har gått så långt att jag nästan slutat spela helt bara för detta.

Till spelutvecklarna: Se till att lägga ned energin på att få ihop en buggfri beta som vi kan prova istället för att lägga ned massa pengar på en "häftig trailer" till ert spel

/Capi

1
Skriv svar