Hitman: Episode 6 – Hokkaido

Robot
Hitman: Episode 6 – Hokkaido
Medlem
Hitman: Episode 6 – Hokkaido

Jag har sett tillräckligt för att se att det inte är vad jag anser är ett Hitman spel. Kanske beror det på att jag kört Hitman spelen på lättaste såväl som svåraste. Och det råder ingen tvekan om att det första spelet är det svåraste och Absolution är det enklaste.

Jag har sett de som jämför det här spelet med Blood Money och inget jag sett får mig att tänka på Blood Money, snarare så ser det ut som Absolution men med en mycket mer öppen design (Absolution har mer gemensamt med Splinter Cell än det har med Hitman). Men det räcker inte med att man tar Absolution och gör ett mer icke linjärt spel av det, inte när det är designat kring att vara enkelt att klara av.

Samtliga Hitman spel innan Absolution är designat kring att studera AI´n, det är mer av ett pussel än ett spel som Splinter Cell är. För att klara av spelen på svåraste nivån krävs det både tur (detta gäller i synnerhet det första spelet som har en hel del buggar även nu) och skicklighet. Ett enda misstag innebär att man måste spela om hela uppdraget igen och vissa uppdrag kan vara ganska tidskrävande.

Så nej det här spelet verkar inte alls vara det spel jag hade hoppats på. Inte för att jag är förvånad, det är ju trots allt Square Enix som ger ut det, samma utgivare som inte var nöjd när Tomb Raider sålde "endast" ett par miljoner.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PcGamer:

Jag har sett tillräckligt för att se att det inte är vad jag anser är ett Hitman spel. Kanske beror det på att jag kört Hitman spelen på lättaste såväl som svåraste. Och det råder ingen tvekan om att det första spelet är det svåraste och Absolution är det enklaste.

Jag har sett de som jämför det här spelet med Blood Money och inget jag sett får mig att tänka på Blood Money, snarare så ser det ut som Absolution men med en mycket mer öppen design (Absolution har mer gemensamt med Splinter Cell än det har med Hitman). Men det räcker inte med att man tar Absolution och gör ett mer icke linjärt spel av det, inte när det är designat kring att vara enkelt att klara av.

Samtliga Hitman spel innan Absolution är designat kring att studera AI´n, det är mer av ett pussel än ett spel som Splinter Cell är. För att klara av spelen på svåraste nivån krävs det både tur (detta gäller i synnerhet det första spelet som har en hel del buggar även nu) och skicklighet. Ett enda misstag innebär att man måste spela om hela uppdraget igen och vissa uppdrag kan vara ganska tidskrävande.

Så nej det här spelet verkar inte alls vara det spel jag hade hoppats på. Inte för att jag är förvånad, det är ju trots allt Square Enix som ger ut det, samma utgivare som inte var nöjd när Tomb Raider sålde "endast" ett par miljoner.

Kan inte påstå att jag håller med. Svårighetsgraden i Hitman blir ju vad du gör den till. Samtliga hjälpmedel går att stänga av, till den grad att det blir omöjligt att klara av ett uppdrag felfritt om man inte är väldigt observant (eller har bedrövligt mycket flyt). Det är ju precis samma premiss som i Blood Money, således.

Sedan finns det absolut inget uppdrag i Blood Money där "ett enda misstag innebär att man måste spela om hela uppdraget igen". Det stämmer ju inte? Om man vill få högsta betyg på uppdraget stämmer det, men detsamma gäller ju det nya spelet. Förutsatt att man inte sitter och savescummar då, men det är upp till spelaren och det gällde även på Blood Money.

Jag förstår inte varför du tycker att detta spel har mer gemensamt med Absolution än Blood Money. I min värld är likheterna med Blood Money många, många fler än vad de är med Absolution. Vidare tycker jag att detta lir, vid sidan om den pissusla titeln, är bättre på mer eller mindre alla plan än Blood Money. Bandesignen är mer genomtänkt, med fler möjligheter och bättre atmosfär. AI:n är fortfarande usel, men inte lika skrattretande dålig som i Blood Money. Rent gameplaymässigt har man fått till kontrollerna mycket bättre, och med fler lyckade spelfunktioner. Därtill finns Contracts-komponenten och Elusive Targets som tillför än mer.

Att då säga att det "inte är ett Hitman-spel" tycker jag inte bara är orättvist, utan ett direkt märkligt påstående. "Hitman: Absolution" var en skymf mot varumärket, "Hitman" är en välbehövd återupplivning.

Avstängd

Är detta sista episode av säsongen?

Medlem

Gillade inte alls upplägget med episoder.
Skönt att det släpps komplett i Januari.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av PcGamer:

Jag har sett tillräckligt för att se att det inte är vad jag anser är ett Hitman spel. Kanske beror det på att jag kört Hitman spelen på lättaste såväl som svåraste. Och det råder ingen tvekan om att det första spelet är det svåraste och Absolution är det enklaste.

Jag har sett de som jämför det här spelet med Blood Money och inget jag sett får mig att tänka på Blood Money, snarare så ser det ut som Absolution men med en mycket mer öppen design (Absolution har mer gemensamt med Splinter Cell än det har med Hitman). Men det räcker inte med att man tar Absolution och gör ett mer icke linjärt spel av det, inte när det är designat kring att vara enkelt att klara av.

Samtliga Hitman spel innan Absolution är designat kring att studera AI´n, det är mer av ett pussel än ett spel som Splinter Cell är. För att klara av spelen på svåraste nivån krävs det både tur (detta gäller i synnerhet det första spelet som har en hel del buggar även nu) och skicklighet. Ett enda misstag innebär att man måste spela om hela uppdraget igen och vissa uppdrag kan vara ganska tidskrävande.

Så nej det här spelet verkar inte alls vara det spel jag hade hoppats på. Inte för att jag är förvånad, det är ju trots allt Square Enix som ger ut det, samma utgivare som inte var nöjd när Tomb Raider sålde "endast" ett par miljoner.

Kan inte påstå att jag håller med. Svårighetsgraden i Hitman blir ju vad du gör den till. Samtliga hjälpmedel går att stänga av, till den grad att det blir omöjligt att klara av ett uppdrag felfritt om man inte är väldigt observant (eller har bedrövligt mycket flyt). Det är ju precis samma premiss som i Blood Money, således.

Sedan finns det absolut inget uppdrag i Blood Money där "ett enda misstag innebär att man måste spela om hela uppdraget igen". Det stämmer ju inte? Om man vill få högsta betyg på uppdraget stämmer det, men detsamma gäller ju det nya spelet. Förutsatt att man inte sitter och savescummar då, men det är upp till spelaren och det gällde även på Blood Money.

Jag förstår inte varför du tycker att detta spel har mer gemensamt med Absolution än Blood Money. I min värld är likheterna med Blood Money många, många fler än vad de är med Absolution. Vidare tycker jag att detta lir, vid sidan om den pissusla titeln, är bättre på mer eller mindre alla plan än Blood Money. Bandesignen är mer genomtänkt, med fler möjligheter och bättre atmosfär. AI:n är fortfarande usel, men inte lika skrattretande dålig som i Blood Money. Rent gameplaymässigt har man fått till kontrollerna mycket bättre, och med fler lyckade spelfunktioner. Därtill finns Contracts-komponenten och Elusive Targets som tillför än mer.

Att då säga att det "inte är ett Hitman-spel" tycker jag inte bara är orättvist, utan ett direkt märkligt påstående. "Hitman: Absolution" var en skymf mot varumärket, "Hitman" är en välbehövd återupplivning.

Det finns en röd tråd i samtliga Hitman spel innan Absolution. Döda en person och hela uppdraget kan misslyckas på den svåraste nivån (det går inte spara när man kör på svåraste), första Hitman tillät inte ens att man sparade även på enklaste, istället fick man "liv" och problemet var att hade man redan gjort ett misstag så var det lika bra att spela om igen. Contracts har ett av dessa uppdrag, det var avsevärt mycket enklare än det uppdrag som finns i första spelet.

Jag har ängat många timmar åt att spela Hitman spelen, jag har kollat på en del videos från det nya och jag ser inte alls samma spel som spelen innan. Hitman spel ska inte gå att klara av genom att döda civila och fiender lika enkelt som det var i Absolution, i första Hitman kommer man ha slut på ammo innan fienderna sluta komma.

Hitman på svåraste kräver mycket mer av spelaren, i Absolution var det inte svårt att klara spelet genom att "leka" Rambo. Har inte sett någon video som ändrar min uppfattning om att inte samma sak går att göra med det nya Hitman.

Men det finns en annan sak som säkerligen kommer påverka försäljningen, kravet på uppkoppling och den skrattretande anledningen till den. För mig är kravet nog för att jag ska tappa allt intresse för ett spel även om det är ett spel som är bland de bästa som gjorts när det inte samtidigt finns en teknisk anledning till att detta krav finns.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PcGamer:

Det finns en röd tråd i samtliga Hitman spel innan Absolution. Döda en person och hela uppdraget kan misslyckas på den svåraste nivån (det går inte spara när man kör på svåraste), första Hitman tillät inte ens att man sparade även på enklaste, istället fick man "liv" och problemet var att hade man redan gjort ett misstag så var det lika bra att spela om igen. Contracts har ett av dessa uppdrag, det var avsevärt mycket enklare än det uppdrag som finns i första spelet.

Jag har ängat många timmar åt att spela Hitman spelen, jag har kollat på en del videos från det nya och jag ser inte alls samma spel som spelen innan. Hitman spel ska inte gå att klara av genom att döda civila och fiender lika enkelt som det var i Absolution, i första Hitman kommer man ha slut på ammo innan fienderna sluta komma.

Hitman på svåraste kräver mycket mer av spelaren, i Absolution var det inte svårt att klara spelet genom att "leka" Rambo. Har inte sett någon video som ändrar min uppfattning om att inte samma sak går att göra med det nya Hitman.

Vi är många som har ägnat många timmar åt hitmanspelen...

Vad har det för betydelse om det GÅR att spara eller inte? Vill man köra utan att spara är det bara att skita i det. Problem solved. När det gäller detta ser jag inte problemet över huvud taget.

Förstår inte varför du pratar så mycket om Absolution. Det var väl "Hitman" vi pratade om? Att Absolution var ett hån mot varumärket skrev jag redan i förra inlägget. Nog om det spelet.

Med det sagt är jag inne på samma linje när det gäller "leka rambo" som jag är när det gäller att spara; vad har det för betydelse om det är lätt att bara kötta sig igenom banorna? Varför ska man inte kunna göra det om det är det man vill göra? Och om man inte vill göra det utan istället smyga, på vilket sätt gör det spelet sämre att man själv får välja sin egen spelstil? Vidare uppmuntras spelaren att smyga. Dödar man folk som inte är targets (civila eller ej) får man en lägre score, och det är omöjligt att få högsta rank om man dödar någon annan än sina mål. Skjuter man sig igenom banan får man lägsta rank. Detta har även betydelse utöver "prestige" och utmaning; poängen man får för avklarade uppdrag används för att låsa upp nya startpositioner, utrustning etc. Därtill tål 47 jävligt lite och stendör när någon tömmer sitt vapen i honom.

Jag kanske misstolkar dig, men det känns mest som du är sur över att casuals kan spela spelet utan att börja gråta. Begriper inte den inställningen.

Skrivet av hakanbrakan:

Gillade inte alls upplägget med episoder.
Skönt att det släpps komplett i Januari.

Detta håller jag däremot med om. Riktigt dåligt. Övervägde att inte köpa spelet alls pga det.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av PcGamer:

Det finns en röd tråd i samtliga Hitman spel innan Absolution. Döda en person och hela uppdraget kan misslyckas på den svåraste nivån (det går inte spara när man kör på svåraste), första Hitman tillät inte ens att man sparade även på enklaste, istället fick man "liv" och problemet var att hade man redan gjort ett misstag så var det lika bra att spela om igen. Contracts har ett av dessa uppdrag, det var avsevärt mycket enklare än det uppdrag som finns i första spelet.

Jag har ängat många timmar åt att spela Hitman spelen, jag har kollat på en del videos från det nya och jag ser inte alls samma spel som spelen innan. Hitman spel ska inte gå att klara av genom att döda civila och fiender lika enkelt som det var i Absolution, i första Hitman kommer man ha slut på ammo innan fienderna sluta komma.

Hitman på svåraste kräver mycket mer av spelaren, i Absolution var det inte svårt att klara spelet genom att "leka" Rambo. Har inte sett någon video som ändrar min uppfattning om att inte samma sak går att göra med det nya Hitman.

Vi är många som har ägnat många timmar åt hitmanspelen...

Vad har det för betydelse om det GÅR att spara eller inte? Vill man köra utan att spara är det bara att skita i det. Problem solved. När det gäller detta ser jag inte problemet över huvud taget.

Förstår inte varför du pratar så mycket om Absolution. Det var väl "Hitman" vi pratade om? Att Absolution var ett hån mot varumärket skrev jag redan i förra inlägget. Nog om det spelet.

Med det sagt är jag inne på samma linje när det gäller "leka rambo" som jag är när det gäller att spara; vad har det för betydelse om det är lätt att bara kötta sig igenom banorna? Varför ska man inte kunna göra det om det är det man vill göra? Och om man inte vill göra det utan istället smyga, på vilket sätt gör det spelet sämre att man själv får välja sin egen spelstil? Vidare uppmuntras spelaren att smyga. Dödar man folk som inte är targets (civila eller ej) får man en lägre score, och det är omöjligt att få högsta rank om man dödar någon annan än sina mål. Skjuter man sig igenom banan får man lägsta rank. Detta har även betydelse utöver "prestige" och utmaning; poängen man får för avklarade uppdrag används för att låsa upp nya startpositioner, utrustning etc. Därtill tål 47 jävligt lite och stendör när någon tömmer sitt vapen i honom.

Jag kanske misstolkar dig, men det känns mest som du är sur över att casuals kan spela spelet utan att börja gråta. Begriper inte den inställningen.

Skrivet av hakanbrakan:

Gillade inte alls upplägget med episoder.
Skönt att det släpps komplett i Januari.

Detta håller jag däremot med om. Riktigt dåligt. Övervägde att inte köpa spelet alls pga det.

Ja du misstolkar mig, för mig handlar det om min egna upplevelse och ingen annans. Jag har sett att den kommer inte vara densamma som jag hade i tidigare spel och jag tvivlar på att jag är ensam om denna åsikt. Jag har sett vad som sker med spel när de "fördummas" och om folk köper Hitman i tron att de är som de äldre spelen och blir besvikna så är väl det bättre att de får reda på det nu än att de köper spelet och istället skriver en arg recension. Jag såg samma sak ske med Absolution, jag gillade det men det var inte som ett fan av Hitman, det berodde på att jag även gillar Splinter Cell (som det spelet som sagt var påminde mer om).

Vi har helt enklelt olika krav på ett Hitman spel, jag förväntar mig ett spel där en död kropp resulterar i att man inte längre kan använda samma kläder, du kanske tillhör dem som inte gillade detta i tidigare Hitman spel. Jag ser helt enkelt på Hitman på ett annat sätt än vad du gör.

Men det finns en annan sak som säkerligen kommer påverka försäljningen, kravet på uppkoppling och den skrattretande anledningen till den. För mig är kravet nog för att jag ska tappa allt intresse för ett spel även om det är ett spel som är bland de bästa som gjorts när det inte samtidigt finns en teknisk anledning till att detta krav finns.

Medlem

Nä, det här blev nog det sista Hitman-spelet jag köpte. Gillar inte alls upplägget med säsonger, och storyn har jag helt hunnit glömma bort vid det här laget.
Jag spelar igenom ett spel en gång, sen lägger jag det på hyllan, men tyvärr verkar de med de senaste titlarna endast rikta sig mot spelare som tycker om att nöta igenom samma bana flera gånger (no offence to you people) vilket inte var mitt intryck av de första Hitman spelen.

Adios 47, its been a pleasure knowing you

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av PcGamer:

Jag har sett tillräckligt för att se att det inte är vad jag anser är ett Hitman spel. Kanske beror det på att jag kört Hitman spelen på lättaste såväl som svåraste. Och det råder ingen tvekan om att det första spelet är det svåraste och Absolution är det enklaste.

Jag har sett de som jämför det här spelet med Blood Money och inget jag sett får mig att tänka på Blood Money, snarare så ser det ut som Absolution men med en mycket mer öppen design (Absolution har mer gemensamt med Splinter Cell än det har med Hitman). Men det räcker inte med att man tar Absolution och gör ett mer icke linjärt spel av det, inte när det är designat kring att vara enkelt att klara av.

Samtliga Hitman spel innan Absolution är designat kring att studera AI´n, det är mer av ett pussel än ett spel som Splinter Cell är. För att klara av spelen på svåraste nivån krävs det både tur (detta gäller i synnerhet det första spelet som har en hel del buggar även nu) och skicklighet. Ett enda misstag innebär att man måste spela om hela uppdraget igen och vissa uppdrag kan vara ganska tidskrävande.

Så nej det här spelet verkar inte alls vara det spel jag hade hoppats på. Inte för att jag är förvånad, det är ju trots allt Square Enix som ger ut det, samma utgivare som inte var nöjd när Tomb Raider sålde "endast" ett par miljoner.

Kan inte påstå att jag håller med. Svårighetsgraden i Hitman blir ju vad du gör den till. Samtliga hjälpmedel går att stänga av, till den grad att det blir omöjligt att klara av ett uppdrag felfritt om man inte är väldigt observant (eller har bedrövligt mycket flyt). Det är ju precis samma premiss som i Blood Money, således.

Sedan finns det absolut inget uppdrag i Blood Money där "ett enda misstag innebär att man måste spela om hela uppdraget igen". Det stämmer ju inte? Om man vill få högsta betyg på uppdraget stämmer det, men detsamma gäller ju det nya spelet. Förutsatt att man inte sitter och savescummar då, men det är upp till spelaren och det gällde även på Blood Money.

Jag förstår inte varför du tycker att detta spel har mer gemensamt med Absolution än Blood Money. I min värld är likheterna med Blood Money många, många fler än vad de är med Absolution. Vidare tycker jag att detta lir, vid sidan om den pissusla titeln, är bättre på mer eller mindre alla plan än Blood Money. Bandesignen är mer genomtänkt, med fler möjligheter och bättre atmosfär. AI:n är fortfarande usel, men inte lika skrattretande dålig som i Blood Money. Rent gameplaymässigt har man fått till kontrollerna mycket bättre, och med fler lyckade spelfunktioner. Därtill finns Contracts-komponenten och Elusive Targets som tillför än mer.

Att då säga att det "inte är ett Hitman-spel" tycker jag inte bara är orättvist, utan ett direkt märkligt påstående. "Hitman: Absolution" var en skymf mot varumärket, "Hitman" är en välbehövd återupplivning.

Jag tycker spelet är skitbra, på många punkter.
Lite sämre på vissa.

Saker jag saknar från blood money är typ att man kunde ta human shield på folk, och givetvis sniper portföljen, saknar även tidnings artikeln efter uppdragen lite.

Medlem

Mja, något besviken overall med spelet i sin helhet, men mysigt att det bjuds på snö trots allt!!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Testpilot

Fråga: Är det savepoints som i förra spelet eller kan man nu som sig bör spara när man vill?
Är det savepoints kan de glömma att jag skaffar spelet.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Fråga: Är det savepoints som i förra spelet eller kan man nu som sig bör spara när man vill?
Är det savepoints kan de glömma att jag skaffar spelet.

Av det jag sett så kan man spara när man vill som i de äldre spelen, osäker på om det är samma system som i dem. Har inte sett att man kan välja svårighetsgrad (och det är detta som gör att jag och många andra påverkas av att spelet "förenklats") så jag antar att det som avgör om man klarar av spelet med rankningen SA är om man sparat eller inte, inte som i tidigare spel där det helt enkelt inte gick.

Edit: Verkar som man ibland inte kan spara, isf visas en röd ikon på de platser där detta inte går.

Skribent
Skrivet av Harakiri:

Fråga: Är det savepoints som i förra spelet eller kan man nu som sig bör spara när man vill?
Är det savepoints kan de glömma att jag skaffar spelet.

Man kan spara som man vill. Det autosparas också ibland.

Testpilot
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Harakiri:

Fråga: Är det savepoints som i förra spelet eller kan man nu som sig bör spara när man vill?
Är det savepoints kan de glömma att jag skaffar spelet.

Av det jag sett så kan man spara när man vill som i de äldre spelen, osäker på om det är samma system som i dem. Har inte sett att man kan välja svårighetsgrad (och det är detta som gör att jag och många andra påverkas av att spelet "förenklats") så jag antar att det som avgör om man klarar av spelet med rankningen SA är om man sparat eller inte, inte som i tidigare spel där det helt enkelt inte gick.

Edit: Verkar som man ibland inte kan spara, isf visas en röd ikon på de platser där detta inte går.

Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Harakiri:

Fråga: Är det savepoints som i förra spelet eller kan man nu som sig bör spara när man vill?
Är det savepoints kan de glömma att jag skaffar spelet.

Man kan spara som man vill. Det autosparas också ibland.

Aha tack! då vet man.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av PcGamer:

Det finns en röd tråd i samtliga Hitman spel innan Absolution. Döda en person och hela uppdraget kan misslyckas på den svåraste nivån (det går inte spara när man kör på svåraste), första Hitman tillät inte ens att man sparade även på enklaste, istället fick man "liv" och problemet var att hade man redan gjort ett misstag så var det lika bra att spela om igen. Contracts har ett av dessa uppdrag, det var avsevärt mycket enklare än det uppdrag som finns i första spelet.

Jag har ängat många timmar åt att spela Hitman spelen, jag har kollat på en del videos från det nya och jag ser inte alls samma spel som spelen innan. Hitman spel ska inte gå att klara av genom att döda civila och fiender lika enkelt som det var i Absolution, i första Hitman kommer man ha slut på ammo innan fienderna sluta komma.

Hitman på svåraste kräver mycket mer av spelaren, i Absolution var det inte svårt att klara spelet genom att "leka" Rambo. Har inte sett någon video som ändrar min uppfattning om att inte samma sak går att göra med det nya Hitman.

Vi är många som har ägnat många timmar åt hitmanspelen...

Vad har det för betydelse om det GÅR att spara eller inte? Vill man köra utan att spara är det bara att skita i det. Problem solved. När det gäller detta ser jag inte problemet över huvud taget.

Förstår inte varför du pratar så mycket om Absolution. Det var väl "Hitman" vi pratade om? Att Absolution var ett hån mot varumärket skrev jag redan i förra inlägget. Nog om det spelet.

Med det sagt är jag inne på samma linje när det gäller "leka rambo" som jag är när det gäller att spara; vad har det för betydelse om det är lätt att bara kötta sig igenom banorna? Varför ska man inte kunna göra det om det är det man vill göra? Och om man inte vill göra det utan istället smyga, på vilket sätt gör det spelet sämre att man själv får välja sin egen spelstil? Vidare uppmuntras spelaren att smyga. Dödar man folk som inte är targets (civila eller ej) får man en lägre score, och det är omöjligt att få högsta rank om man dödar någon annan än sina mål. Skjuter man sig igenom banan får man lägsta rank. Detta har även betydelse utöver "prestige" och utmaning; poängen man får för avklarade uppdrag används för att låsa upp nya startpositioner, utrustning etc. Därtill tål 47 jävligt lite och stendör när någon tömmer sitt vapen i honom.

Jag kanske misstolkar dig, men det känns mest som du är sur över att casuals kan spela spelet utan att börja gråta. Begriper inte den inställningen.

Skrivet av hakanbrakan:

Gillade inte alls upplägget med episoder.
Skönt att det släpps komplett i Januari.

Detta håller jag däremot med om. Riktigt dåligt. Övervägde att inte köpa spelet alls pga det.

Ja du misstolkar mig, för mig handlar det om min egna upplevelse och ingen annans. Jag har sett att den kommer inte vara densamma som jag hade i tidigare spel och jag tvivlar på att jag är ensam om denna åsikt. Jag har sett vad som sker med spel när de "fördummas" och om folk köper Hitman i tron att de är som de äldre spelen och blir besvikna så är väl det bättre att de får reda på det nu än att de köper spelet och istället skriver en arg recension. Jag såg samma sak ske med Absolution, jag gillade det men det var inte som ett fan av Hitman, det berodde på att jag även gillar Splinter Cell (som det spelet som sagt var påminde mer om).

Vi har helt enklelt olika krav på ett Hitman spel, jag förväntar mig ett spel där en död kropp resulterar i att man inte längre kan använda samma kläder, du kanske tillhör dem som inte gillade detta i tidigare Hitman spel. Jag ser helt enkelt på Hitman på ett annat sätt än vad du gör.

Men det finns en annan sak som säkerligen kommer påverka försäljningen, kravet på uppkoppling och den skrattretande anledningen till den. För mig är kravet nog för att jag ska tappa allt intresse för ett spel även om det är ett spel som är bland de bästa som gjorts när det inte samtidigt finns en teknisk anledning till att detta krav finns.

Så du grundar helt och hållet din bedömning på någon annans spelande?!

Medlem
Skrivet av Kingleafanders1:

Så du grundar helt och hållet din bedömning på någon annans spelande?!

Jag grundar min bedömning på vad jag ser och på vad jag förväntar mig av ett Hitman spel. Men för all del, jag kan ha helt missat att det här spelet har möjligheten att spela på andra svårighetsgrader, att ammo är lika begränsat som det var innan Absolution släpptes. Att fiender inte går att döda på löpande band som i Absolution, oavsett vilken svårighetsgrad man kör på. Att fienden kommer se igenom din förklädnad när de hittar kroppen som du tagit den ifrån. Vad jag kräver av ett Hitman spel är att jag måste spela det på ett visst sätt, att alla andra sätt är svårare eller resulterar i att man misslyckas. Försök klara av ett av de sista uppdragen i första Hitman om fienden får syn på dig (och du misslyckas med att skjuta personen som rusar iväg), det är omöjligt tack vare att spelet är gjort på ett sätt där detta inte ska gå.

Jag har sett mer än tillräckligt för att kunna bedöma om det här är ett spel jag anser vara värt vad utgivaren vill ha. Även om det hade släpps på GoG för det priset så anser jag inte att det är det, om det blir ett köp så blir det nog när det hamnar i HB (tog inte så lång tid för Hitman: Absolution).

Tro det eller ej men det går faktiskt att få en väldigt bra uppfattning om ett spel kommer vara värt pengarna eller inte genom att se en annan person spela det. Varför tror du att mer och mer utgivare fokuserar på de stora Youtube-kanalerna?

Men anledningen att det inte verkar vara nån grand final med förklaringar och dylikt är väll att detta ska vara slut på säsong 1?!?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Mycket negativa kommentarer här... Nåväl. Jag har varit ett hängivet Hitman-fan sen första spelet kom år 2000. Även jag tyckte Absolution var ett hån och en billig Splinter Cell-kopia.

Men Hitman 2 samt Blood Money var helt fantastiska.

Nya Hitman ÄR faktiskt bra.
Det är ett Hitman spel.
Man har gått tillbaka till rötterna från Blood Money och Hitman 2.
Och spelet blir, som andra sagt vad man gör det till. Det är svårt om man vill att det ska vara svårt. (Går att stänga av karta, opportunities m.m) Gör man det får man utforska på egen hand och ges en fantastisk spelupplevelse. Banorna dessutom ger mer frihet och större valmöjligheter än någonsin tidigare

Jag älskar att det finns mycket replay-value med Elusive targets, custom contracts m.m.

Och när det kommer till episod-delen var jag till en början skeptisk, men tyckte man skötte det galant.
Det kom en ny level i snitt varje månad.

Jag tyckte det var värt varenda krona, och storyn ska givetvis INTE knytas ihop. Detta är ju bara början....
Nu ser vi fram emot säsong 2.

Det enda jag har att anmärka på är att jag saknar portföljen.

Skribent
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men anledningen att det inte verkar vara nån grand final med förklaringar och dylikt är väll att detta ska vara slut på säsong 1?!?

Japp, men nog kunde de knyta ihop säcken bättre än så här? Inget av värde händer ju på hela säsongen. Dessutom är det inte riktigt en story som är värd att utveckla över två säsonger. Hade hellre sett att man valt ett nytt spår för en andra säsong i så fall för mer omväxling. Men det kanske de gör till slut, vem vet?

1
Skriv svar