Battlefield 1 och Titanfall 2 släpptes tätt för att det finns "tre sorters spelare"

Medlem

Jag undrar hur mycket Andrew Wilson spelar själv? Efter en arbetsdag på runt 8 tim, matlagning och andra bestyr; är det inte många timmar kvar att sätta sig ner, kanske få med några kompisar på en match eller två. Jag skulle vilja säga att sannolikheten är stor att de flesta i det läget bestämmer sig för ett spel - inte två. Battlefield är ett mycket större varumärke och Titanfall kommer troligtvis dra kortaste strået.

Så även om spelen inte tävlar i exakt samma genres så tävlar de om samma spelares tid och pengar. Jag kan inte tänka mig att det hade varit katastrof att ge det ena spelet några extra veckor av finputsning. Bara för att ge lite distans mellan släppen så att de inte hamnar på samma månadslön åtminstone.

Medlem

Helt omöjligt att köpa ett spel senare efter release? Folk borde bli glada, för att det säkert är billigare i slutändan och buggar bortplockade.


signatur

Kan ej skriva åäö

Avstängd

Titanfall är vad futureristiska spel ska vara.

CoD speak to you bro.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av lolBEEF:

Jag skippade BF1 p.g.a Titanfall. Hade Battlefield eller Titanfall släppts tidigare eller senare hade jag antagligen skaffat båda.

Bra jobbat Herr Wilson.

förväntade man sig av ea fortfarande folk som köper ea produkter. Förstår verkligen inte att människor inte lär sig.

Jag förstår verkligen inte vad du menar...

Inte jag heller, det finns nog inget spel som EA publicerat som jag köpt och blivit/känt mig lurad/besviken... mina egna erfarenheter, dom släpper i min mening en av de mest intressantaste titlarna

Gen
Medlem
Skrivet av SebastianV:

Titanfall är vad futureristiska spel ska vara.

CoD speak to you bro.

Håller med, de är väldigt snarlika.

Medlem

Tror faktiskt inte bilden är ett montage alls, lutar mer åt ett framtidsmorph från spacerymden.

Medlem

Vad är jag då för sorts spelare som gillar, köper och spelar alla stora skjuta-spel?
(Utom just "BF1", eftersom jag inte gillar första världskriget.)
Har förbokat COD:IW.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av motionfield:

Andelen som köper båda direkt är nog ganska få. Man kan ändå inte spela 2 samtidigt. Battlefield lär ha tagit en stor kaka från Titanfall då det är ganska många som är intresserade av båda, men inte samtidigt.

Jag kan spela 2 spel samtidigt, eftersom jag har flera datorer!
Nä, men jag brukar alternera mellan de nya spelen, så att jag går igenom olika spel beroende på hur jag känner för stunden att spela.
I går Forza Horizon 3, idag Titanfall 2 och Unreal Tournament, och i morgon Doom.
Där i mellan varierar jag med någon random COD/Blops/Battlefield/NFS/GTA/Dirt eller CS:GO.


signatur

autograph

Medlem

Det finns 3 typer av människor: de som kan räkna och de som inte kan det.


signatur

autograph

Medlem

Jag som snart är 40 spelar bara BF. Vet inte vad Titanfall är. CIV 6 däremot var konkurrerande om min tid.

Medlem

Jag har spelat Titanfall sen jag XO släpptes i Sverige och kommer fortsätta med tvåan. Titanfall är så underskattat och bäst.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av tricky:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av lolBEEF:

Jag skippade BF1 p.g.a Titanfall. Hade Battlefield eller Titanfall släppts tidigare eller senare hade jag antagligen skaffat båda.

Bra jobbat Herr Wilson.

förväntade man sig av ea fortfarande folk som köper ea produkter. Förstår verkligen inte att människor inte lär sig.

Jag förstår verkligen inte vad du menar...

Inte jag heller, det finns nog inget spel som EA publicerat som jag köpt och blivit/känt mig lurad/besviken... mina egna erfarenheter, dom släpper i min mening en av de mest intressantaste titlarna

Varför får EA fortfarande så mycket skit? Är det nån skandal jag har missat? Eller är det alla DLC? Känns som att dom skött sig bra dom senaste åren. Är personligen mer irriterad på Ubisoft och deras halvfärdiga AAA-titlar.

Edit: Kollade precis på EAs hemsida och har helt missat att dom ger ut både Battlefield 1 och Titanfall 2. Då förstår jag artikeln bättre.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av tricky:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av lolBEEF:

Jag skippade BF1 p.g.a Titanfall. Hade Battlefield eller Titanfall släppts tidigare eller senare hade jag antagligen skaffat båda.

Bra jobbat Herr Wilson.

förväntade man sig av ea fortfarande folk som köper ea produkter. Förstår verkligen inte att människor inte lär sig.

Jag förstår verkligen inte vad du menar...

Inte jag heller, det finns nog inget spel som EA publicerat som jag köpt och blivit/känt mig lurad/besviken... mina egna erfarenheter, dom släpper i min mening en av de mest intressantaste titlarna

Öh har du sovit under en sten dom senaste 5 åren eller? BF3 och 4 var inte färdiga när dom kom, och hade generellt väldigt lite kontent utan season pass etc. Simcity ska vi inte äns gå in på, där gjorde dom väl alla fel dom kunde göra. Battlefront va ytterligare ett skämt till spel där dom hade skalat ner allt som var kul i föregångaren och gjort ett pisstråkigt fps spel av det. Vet ärligt talat inte vilka spel det är du pratar om som skulle vara så jävla bra.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av tricky:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av lolBEEF:

Jag skippade BF1 p.g.a Titanfall. Hade Battlefield eller Titanfall släppts tidigare eller senare hade jag antagligen skaffat båda.

Bra jobbat Herr Wilson.

förväntade man sig av ea fortfarande folk som köper ea produkter. Förstår verkligen inte att människor inte lär sig.

Jag förstår verkligen inte vad du menar...

Inte jag heller, det finns nog inget spel som EA publicerat som jag köpt och blivit/känt mig lurad/besviken... mina egna erfarenheter, dom släpper i min mening en av de mest intressantaste titlarna

Öh har du sovit under en sten dom senaste 5 åren eller? BF3 och 4 var inte färdiga när dom kom, och hade generellt väldigt lite kontent utan season pass etc. Simcity ska vi inte äns gå in på, där gjorde dom väl alla fel dom kunde göra. Battlefront va ytterligare ett skämt till spel där dom hade skalat ner allt som var kul i föregångaren och gjort ett pisstråkigt fps spel av det. Vet ärligt talat inte vilka spel det är du pratar om som skulle vara så jävla bra.

Du är väldigt kräsen och gnällig märker jag
Nej jag har inte sovit under en sten, lagt mer otroligt många timmar på både BF3 och BF4 direkt vid release, inte haft några beskymmer och nöjd med innehållet dom bjudit på. Kör enbart på PC, battlefront köpte jag inte direkt eftersom Star Wars i sig inte är så intressant för mig, men köpte det relativt nyligt för att lira med en polare och ångrar inte köpet.
Det är mina egna erfarenheter.
Sen köper inte jag allt som EA publicerar som ex Sim City, Sims osv utan köper det som är intressant för mig.

Nog diskuterat om detta nu

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av tricky:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av lolBEEF:

Jag skippade BF1 p.g.a Titanfall. Hade Battlefield eller Titanfall släppts tidigare eller senare hade jag antagligen skaffat båda.

Bra jobbat Herr Wilson.

förväntade man sig av ea fortfarande folk som köper ea produkter. Förstår verkligen inte att människor inte lär sig.

Jag förstår verkligen inte vad du menar...

Inte jag heller, det finns nog inget spel som EA publicerat som jag köpt och blivit/känt mig lurad/besviken... mina egna erfarenheter, dom släpper i min mening en av de mest intressantaste titlarna

Öh har du sovit under en sten dom senaste 5 åren eller? BF3 och 4 var inte färdiga när dom kom, och hade generellt väldigt lite kontent utan season pass etc. Simcity ska vi inte äns gå in på, där gjorde dom väl alla fel dom kunde göra. Battlefront va ytterligare ett skämt till spel där dom hade skalat ner allt som var kul i föregångaren och gjort ett pisstråkigt fps spel av det. Vet ärligt talat inte vilka spel det är du pratar om som skulle vara så jävla bra.

Du är väldigt kräsen och gnällig märker jag
Nej jag har inte sovit under en sten, lagt mer otroligt många timmar på både BF3 och BF4 direkt vid release, inte haft några beskymmer och nöjd med innehållet dom bjudit på. Kör enbart på PC, battlefront köpte jag inte direkt eftersom Star Wars i sig inte är så intressant för mig, men köpte det relativt nyligt för att lira med en polare och ångrar inte köpet.
Det är mina egna erfarenheter.
Sen köper inte jag allt som EA publicerar som ex Sim City, Sims osv utan köper det som är intressant för mig.

Nog diskuterat om detta nu

Kräsen och gnällig, mkay din åsikt men jag betalar inte pengar till ett företag som har som praxis att släppa halvfärdiga titlar till överpris.

https://www.youtube.com/watch?v=PAlRtCrQ3hE här är ett klipp av flertal som visar upp lite buggar som fanns vid BF4 release, Bara det faktum att du använder det som exempel visar ju på att jag har rätt i frågan om att dom släpper skit. Det var ju en shitstorm utan dess like när det släpptes, och BF3 var heller inte felfritt vid release. Men skönt för dig att du va me den lilla procent som inte hade problem.

Sen i framtiden kan du väl komma med argument o fakta istället för personangrepp om du vill få fram din poäng . . .

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av tricky:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av lolBEEF:

Jag skippade BF1 p.g.a Titanfall. Hade Battlefield eller Titanfall släppts tidigare eller senare hade jag antagligen skaffat båda.

Bra jobbat Herr Wilson.

förväntade man sig av ea fortfarande folk som köper ea produkter. Förstår verkligen inte att människor inte lär sig.

Jag förstår verkligen inte vad du menar...

Inte jag heller, det finns nog inget spel som EA publicerat som jag köpt och blivit/känt mig lurad/besviken... mina egna erfarenheter, dom släpper i min mening en av de mest intressantaste titlarna

Öh har du sovit under en sten dom senaste 5 åren eller? BF3 och 4 var inte färdiga när dom kom, och hade generellt väldigt lite kontent utan season pass etc. Simcity ska vi inte äns gå in på, där gjorde dom väl alla fel dom kunde göra. Battlefront va ytterligare ett skämt till spel där dom hade skalat ner allt som var kul i föregångaren och gjort ett pisstråkigt fps spel av det. Vet ärligt talat inte vilka spel det är du pratar om som skulle vara så jävla bra.

Du är väldigt kräsen och gnällig märker jag
Nej jag har inte sovit under en sten, lagt mer otroligt många timmar på både BF3 och BF4 direkt vid release, inte haft några beskymmer och nöjd med innehållet dom bjudit på. Kör enbart på PC, battlefront köpte jag inte direkt eftersom Star Wars i sig inte är så intressant för mig, men köpte det relativt nyligt för att lira med en polare och ångrar inte köpet.
Det är mina egna erfarenheter.
Sen köper inte jag allt som EA publicerar som ex Sim City, Sims osv utan köper det som är intressant för mig.

Nog diskuterat om detta nu

Kräsen och gnällig, mkay din åsikt men jag betalar inte pengar till ett företag som har som praxis att släppa halvfärdiga titlar till överpris.

https://www.youtube.com/watch?v=PAlRtCrQ3hE här är ett klipp av flertal som visar upp lite buggar som fanns vid BF4 release, Bara det faktum att du använder det som exempel visar ju på att jag har rätt i frågan om att dom släpper skit. Det var ju en shitstorm utan dess like när det släpptes, och BF3 var heller inte felfritt vid release. Men skönt för dig att du va me den lilla procent som inte hade problem.

Sen i framtiden kan du väl komma med argument o fakta istället för personangrepp om du vill få fram din poäng . . .

Du gör det här till en onödigt stor grej, jag är mycket medvetem om att både BF3&4 hade problem vid release och långt efter launch, och jag har inte gjort något personangrepp utan fick bara den känslan då du skrev så, jag har rätt att tycka som jag vill, och är det inget du accepterar så kan du hålla det för dig själv, jag är inte missnöjd med EA på de delar/spel som tilltalar mig, jag kan ha haft tur med dom titlarna att dom flöte på bra och känts bra.

12
Skriv svar