Watch Dogs 2 kostar ca 900 kr med season pass

Medlem

För min del kan det kosta 10 000 SEK, så länge det levererar något som är värt pengarna (vilket det med stor sannolighet inte gör).

Medlem
Medlem

DLC 2 och 3 verkar ju faktiskt tillföra något nytt, men 1 ser meh ut så det är kanske billigare att köpa skilt.
Meeen, jag kommer att vänta tills den kompletta versionen reas ut. Som jag gjorde med t.ex. Watch Dogs och Sleeping Dogs.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Season pass = förhandsbokning. Nej tack.

Medlem

Bullshot Dogs 2


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ska köpa Steam versionen av Watch Dogs 2. Drygt att vänta 2 veckor extra dock. Ser verkligen fram emot denna uppföljare då jag är en av de som gillade originalet, trots dess brister. Bilkörningen är det viktigaste att de får till, imo. Bra sidouppdrag även.

Kommer inte köpa Season Pass direkt med spelet, utan möjligtvis köpa de styckvis, beroende på hur bra single player uppdragen kan bli i respektive pak...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox

Aldrig i livet! De är ju för fan inte kloka. 900 spänn för Watch Dogs 2... Hahaha


signatur

Jump in.

Medlem

Oh heeeeeell naw!

Medlem

Kommer ni ihåg tiden då det bara släpptes ett helt spel till ett och samma pris?

Medlem
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av elPresidente:

Nu när du säger det så slog det mig att det faktiskt var så. En aaa-titel pc gick ju på 399-499r. Kommer mycket väl ihåg när jag köpte Baldurs Gate 2 vid release för 500kr prick. Kommer samtidigt ihåg att jag betalade ca 280-290 för Diablo 2 LoD vid release. På sikt landade man på 700-1000kr utan problem.

Spontant kommer jag att tänka på Sims + 11 expansioner... Undrar hur dyrt det blev egentligen...

Nästan lika mycket som ett skepp i Star Citizen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kadavriak:

Pass.

Season pass?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Bullshot Dogs 2

De videos med riktigt gameplay jag sett är inga bullshots.

Medlem

Artikeln rätt vinklad från FZ. Det med grundpris på spelet och extra kostnad för season pass har funnits länge nu. Men här sparkar man på ett spel som redan ligger ner på grund av massiva kritiken mot föregångaren.

WD2 Gold Edition (grundspel + season pass m.m.) finns att köpa på GMG för drygt 600 svenska kronor.

Redaktör
Skrivet av Buio:

Artikeln rätt vinklad från FZ. Det med grundpris på spelet och extra kostnad för season pass har funnits länge nu. Men här sparkar man på ett spel som redan ligger ner på grund av massiva kritiken mot föregångaren.

WD2 Gold Edition (grundspel + season pass m.m.) finns att köpa på GMG för drygt 600 svenska kronor.

Den är saklig: berättar vad spel och season pass kostar hos tillverkaren själv. I slutet skriver jag att season pass är frivilligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Buio:

Artikeln rätt vinklad från FZ. Det med grundpris på spelet och extra kostnad för season pass har funnits länge nu. Men här sparkar man på ett spel som redan ligger ner på grund av massiva kritiken mot föregångaren.

WD2 Gold Edition (grundspel + season pass m.m.) finns att köpa på GMG för drygt 600 svenska kronor.

Den är saklig: berättar vad spel och season pass kostar hos tillverkaren själv. I slutet skriver jag att season pass är frivilligt.

Skriver ni om varje spel som har €60 + season pass i kostnad? Nej? En artikel kan vara saklig men ändå vinklad då den pekar ut ett enskilt mål trots att verkligheten är att många andra spel har samma prisbild idag.

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av stege99:

Fascinerande hur spelbranschens stora företag har lyckats cementera en affärsmodell där man bara säljer delar av en produkt till fullt pris!
Alla som klagar på förhandsbokningar och dlc/season passes, men samtidigt köper och bokar dessa, är lite som de som klagar på den förda politiken men sen ligger kvar på sofflocket på valdagen.
exemplet med WD 2 i artikeln är detsamma som att Ubisoft egentligen fastställer att priset på spel framöver kraftigt kommer att höjas. Det du får, för vad som tidigare var normalpriset för ett helt spel, är numera en halvfärdig produkt som bara ska ut på marknaden så fort som möjligt, med en eller ett par day one patcher helst.
Enda sätten att förhålla sig till den här skiten är en total bojkott, alternativt att ladda ned det kompletta spelet något år senare.

Det här är priset man betalar för att ett pc-spel i dag kostar ungefär lika mycket som för 20 år sedan. Vill man ha allt får man betala för det, men det gjorde man ofta även förr i form av större men färre och dyrare expansioner.

Sen bör man vara försiktig med slutsatser som att spel var mindre buggiga förr (ta t.ex. Operation Flashpoint). Likaså att de har mindre innehåll eller kortare speltid: det kan vara så, men det kan också vara tvärtom.

Nu när du säger det så slog det mig att det faktiskt var så. En aaa-titel pc gick ju på 399-499r. Kommer mycket väl ihåg när jag köpte Baldurs Gate 2 vid release för 500kr prick. Kommer samtidigt ihåg att jag betalade ca 280-290 för Diablo 2 LoD vid release. På sikt landade man på 700-1000kr utan problem.

Haha sjukt, även jag använder Baldur's Gate 2 som referens. Samma pris också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Tompa:

Sen bör man vara försiktig med slutsatser som att spel var mindre buggiga förr (ta t.ex. Operation Flashpoint). Likaså att de har mindre innehåll eller kortare speltid: det kan vara så, men det kan också vara tvärtom.

Att ta ett ovanligt buggigt spel som exempel för att försöka få till en poäng är inget vidare bra.

Spel var generellt sett mindre buggiga förr, på grund av att de var mindre komplexa än dagens spel. Ju längre bakåt i tiden, desto mer sant blir det påståendet.

Poängen var att understryka att allt inte var buggfritt förr, och ett hyllat spel med svinfeta buggar fick illustrera det.

Men slutsatsen är ändå att spel var mindre buggiga förr. Utliggare finns det alltid.

"If it ain't broke, it doesn't have enough features"

Redaktör
Skrivet av Buio:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Buio:

Artikeln rätt vinklad från FZ. Det med grundpris på spelet och extra kostnad för season pass har funnits länge nu. Men här sparkar man på ett spel som redan ligger ner på grund av massiva kritiken mot föregångaren.

WD2 Gold Edition (grundspel + season pass m.m.) finns att köpa på GMG för drygt 600 svenska kronor.

Den är saklig: berättar vad spel och season pass kostar hos tillverkaren själv. I slutet skriver jag att season pass är frivilligt.

Skriver ni om varje spel som har €60 + season pass i kostnad? Nej? En artikel kan vara saklig men ändå vinklad då den pekar ut ett enskilt mål trots att verkligheten är att många andra spel har samma prisbild idag.

Vi skriver om sånt vi tror intresserar våra läsare, ibland men långt ifrån alltid rör det dlc och vad det kostar. Här skrev jag för att jag tror många är intresserade av hur spelet blir och vad det innehåller, då ettan var en stor besvikelse för åtskilliga. Skillnaden är väl att jag skrev ut priset i rubben.

Andra exempel:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151013/fyra-dlc-till-star...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161007/spraymalningar-ate...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160302/har-sony-rakat-lac...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160517/microsoft-hojer-pr...


signatur
Medlem

Antagligen inte ens värt 50 kr, antagligen inte ens värt 50 minuter. För mig.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av kadavriak:

Pass.

Season

Marco...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

ett spel som inte ger en något, bara ett tidsfördriv som vill nå upp till GTA:s nivå. Det blir inget köp den här gången, 1:an räckte gott och väl


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Watch Dogs var inget bra, hade så mycket förhoppningar på den men den visade sig vara väldigt buggigt och segt. Jag lämnade det kvar när jag flyttade, så det städades säkert bort.

Kommer nog inte ladda ner 2:an ens om den blir gratis om 2 år.

Sen gillar jag inte att det blir DLC istället för expansioner nuförtiden. Inte heller gillar jag att det nästan aldrig finns 1 demo att ladda hem. Fattar att pirater är populära. Fast jag skulle aldrig göra det själv eftersom då tjänar utvecklaren 0 kr, och om alla skulle ladda ner olagligt skulle spelbranchen försvinna.

Medlem

900;- för ett jävla spel? Nej.

Medlem

Jag gav 600 kr för NES Golf ca 1985:
https://en.wikipedia.org/wiki/Golf_(1984_video_game)

Det hade max kostat 99 cent på iOS idag. Men det kostar säkert fortfarande 100 kr, för att det är Nintendo som säljer det heh...

Spelpaket är dyrare idag japp, men spel har aldrig varit billiga och det finns betydligt fler billigare sätt att köpa dem idag; t.ex. Steam-sale, Greenmangaming, G2A, Humble Bundle osv.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Kanske behöver bevisa att IP:et är något att lägga pengar på innan man börjar snacka dyra season passes. Watch Dogs var verkligen ett mediokert spel på alla fronter.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Eisenhart73:

Bullshot Dogs 2

De videos med riktigt gameplay jag sett är inga bullshots.

https://www.youtube.com/watch?v=L_A6Z3gkXlk

Gameplay från Watch Dogs 1 från E3 jämfört med PC Release Ultra, som visade sig vara GROVT överdrivet grafiskt sett.
Så kan gott och väl vara samma sak med tvåan, bara för att något rör sig betyder inte att det kommer se ut så i slutändan.
Har inget emot WD som spel annars, helt ok var det och kommer nog testa tvåan, men ... falsk marknadsföring skulle jag kalla detta alla dagar

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av kadavriak:

Pass.

Season

Marco...

olio...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

12
Skriv svar