Betapatch fixar ljud och buggar i Skyrim Special Edition

Robot
Gen
Medlem
Betapatch fixar ljud och buggar i Skyrim Special Edition

Det finns ju en inofficiell patch, kommer den att krocka med beta patchen? Eller hur gör man?

Medlem
Skrivet av Gen:

Det finns ju en inofficiell patch, kommer den att krocka med beta patchen? Eller hur gör man?

Den krockar med sig själv som det är.

Medlem

Jag märkte väldigt liten skillnad mellan mitt tokmoddade Skyrom och special edition trots påstådda grafikförbättringar. Det lär dröja ett bra tag innan jag ger mig på det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skrivet av Ravenknight:

Jag märkte väldigt liten skillnad mellan mitt tokmoddade Skyrom och special edition trots påstådda grafikförbättringar. Det lär dröja ett bra tag innan jag ger mig på det.

Haha det kan vara den mest positiva kommentaren om skyrim SE jag läst.

OT: Var lätt taggad att lira om skiten igen men krasch var 10-15 min så går sådär.

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Jag märkte väldigt liten skillnad mellan mitt tokmoddade Skyrom och special edition trots påstådda grafikförbättringar. Det lär dröja ett bra tag innan jag ger mig på det.

Nyckelordet här kan vara "tokmoddade". Sen är Skyrim SE huvudsakligen gjort för PS4 och XB1 så förvänta inte för mycket på PC.

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:
Skrivet av Ravenknight:

Jag märkte väldigt liten skillnad mellan mitt tokmoddade Skyrom och special edition trots påstådda grafikförbättringar. Det lär dröja ett bra tag innan jag ger mig på det.

Haha det kan vara den mest positiva kommentaren om skyrim SE jag läst.

OT: Var lätt taggad att lira om skiten igen men krasch var 10-15 min så går sådär.

Kör du Windows 10? I så fall måste du gå till "Services" och stänga av "Touch Keyboard and Handwriting Panel Service"
Det verkar som tjänsten krockar med en DLL fil som Skyrim SE kör och orsakar därför krasher cirka vart 15:e minut.

KoP
Medlem
Skrivet av Gen:

Det finns ju en inofficiell patch, kommer den att krocka med beta patchen? Eller hur gör man?

Du unviker helt enkelt att installera inofficiella patcher.

Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av SamuelSvensson:
Skrivet av Ravenknight:

Jag märkte väldigt liten skillnad mellan mitt tokmoddade Skyrom och special edition trots påstådda grafikförbättringar. Det lär dröja ett bra tag innan jag ger mig på det.

Haha det kan vara den mest positiva kommentaren om skyrim SE jag läst.

OT: Var lätt taggad att lira om skiten igen men krasch var 10-15 min så går sådär.

Kör du Windows 10? I så fall måste du gå till "Services" och stänga av "Touch Keyboard and Handwriting Panel Service"
Det verkar som tjänsten krockar med en DLL fil som Skyrim SE kör och orsakar därför krasher cirka vart 15:e minut.

Tyvärr fungera inte det för mig, testade här om dagen. Tycker mig ha googlat så fingrarna blöder men hittar inget som funkar.

Medlem

har mitt SSE moddat med cirka 43 moddar atm och kanske får en crash varannan dag, så har funkat bra för mig. och även om jag har mitt tok moddat Oldrim så trivs jag med SSE ändå, dock saknar man Sky ui 5.1 och SKSE moddar, mcm menyn etc.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det finns ju en inofficiell patch, kommer den att krocka med beta patchen? Eller hur gör man?

Nej den krockar inte med Bethesdas patch, den inofficiella patchen rättar till problem som främst handlar om missar i designen medan Bethesdas främst fixar spelmotorn och de grundläggande resurserna som allt annat bygger på.

Medlem
Skrivet av Natrium:

har mitt SSE moddat med cirka 43 moddar atm och kanske får en crash varannan dag, så har funkat bra för mig. och även om jag har mitt tok moddat Oldrim så trivs jag med SSE ändå, dock saknar man Sky ui 5.1 och SKSE moddar, mcm menyn etc.

Jag har 118 moddar och har bara crashat när jag konverterat gamla moddar själv och missat något.
En tråkig sak är att SkyUi-teamet tydligen inte kommer att släppa SkyUi för SSE, vilket innebär att någon behöver göra ett alternativt gränssnitt för MCM. :/

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Natrium:

har mitt SSE moddat med cirka 43 moddar atm och kanske får en crash varannan dag, så har funkat bra för mig. och även om jag har mitt tok moddat Oldrim så trivs jag med SSE ändå, dock saknar man Sky ui 5.1 och SKSE moddar, mcm menyn etc.

Jag har 118 moddar och har bara crashat när jag konverterat gamla moddar själv och missat något.
En tråkig sak är att SkyUi-teamet tydligen inte kommer att släppa SkyUi för SSE, vilket innebär att någon behöver göra ett alternativt gränssnitt för MCM. :/

Va? Nu blev jag ledsen i ögat Vill inte brottas med ett värdelöst inventory UI..

Gen
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Gen:

Det finns ju en inofficiell patch, kommer den att krocka med beta patchen? Eller hur gör man?

Nej den krockar inte med Bethesdas patch, den inofficiella patchen rättar till problem som främst handlar om missar i designen medan Bethesdas främst fixar spelmotorn och de grundläggande resurserna som allt annat bygger på.

Tog bort patchen ändå för säkerhets skull. Tydligen får man inga achievements om man kör moddat utan måste ha en achievements mod också. Kanske värt att installera men å andra sidan har jag ännu inte märkt av några buggar.

1
Skriv svar