Äntligen! Forza Horizon 3-demo till pc släppt

Robot
Äntligen! Forza Horizon 3-demo till pc släppt
Medlem
Äntligen! Forza Horizon 3-demo till pc släppt

Gillar verkligen spelet hade problem somfan vid släppet med lite olika saker bla framerate och crashes, och gav upp på spelet och inväntade patchar, startade det igen för typ en vecka sen och har fastnat somfan nu, mycket mer stabilt på PC nu

Medlem

20gb demo från en Windows Store som fungerar 50% av gångerna

Gen
Medlem

Jag har inte mycket erfarenhet av sandbox racing förutom senaste NFS egentligen men måste säga at spelet är helt otroligt. Fantastisk grafik, extremt detaljerade bilar, härligt soundtrack samt massvis med saker att göra.

Därför synd att det vart tekniska problem med spelet men som tur var har jag lyckats lösa alla. Måste tyvärr låsa spelet till 60fps men det gör å andra sidan att det flyter på i princip perfekt på Ultra utan micro stuttering.

Andra nackdelen är såklart priset, 600kr för ett PC spel är inte direkt något man är van vid. Sen finns flera paket och tillägg så det kan bli dyrt.

Medlem

Hur mycket innehåller demot?
Vad är begränsningarna?

Gnällkuk
Skrivet av booNZXTood:

Gillar verkligen spelet hade problem somfan vid släppet med lite olika saker bla framerate och crashes, och gav upp på spelet och inväntade patchar, startade det igen för typ en vecka sen och har fastnat somfan nu, mycket mer stabilt på PC nu

Kanske ska testa igen då, senast jag lirade var fps helt ok men spelet crashade i tid och otid och låste min gpu-klock på lägsta. Enormt frustrerande


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag har inte mycket erfarenhet av sandbox racing förutom senaste NFS egentligen men måste säga at spelet är helt otroligt. Fantastisk grafik, extremt detaljerade bilar, härligt soundtrack samt massvis med saker att göra.

Därför synd att det vart tekniska problem med spelet men som tur var har jag lyckats lösa alla. Måste tyvärr låsa spelet till 60fps men det gör å andra sidan att det flyter på i princip perfekt på Ultra utan micro stuttering.

Andra nackdelen är såklart priset, 600kr för ett PC spel är inte direkt något man är van vid. Sen finns flera paket och tillägg så det kan bli dyrt.

Ja, 600 kr skrek i pungen men spelet var ju bra. Kör själv 4K och flyter på bra i 40-60 FPS i Ultra. Sänkte inställningarna ett tag och låg aningen högre men tycker inte 40-60 FPS fluktueringen stör det minsta.

Varför tog Demot så lång tid, att man hann köpa spelet före?


signatur

Det var detta...

Medlem

Ska testas. Spelet köper jag dock på rea om jag köper det. 70 € för ett standard PC-spel är för mycket.

Medlem

Kraschar direkt när man ska trycka på enter-tangenten. Bra spel inte.

Medlem

Jag är fortfarande helnöjd med Ultimate Edition, (pc).
Det har fungerat bra redan från början för mig. Och jag tycker det är ännu bättre och roligare nu när jag spelat ett tag och sett mer av allt man kan göra. Supersnyggt är det dessutom!


signatur

autograph

Medlem

Kraschar vid uppstart för mig. Ska man vara tvungen att avinstallera Avast för att kunna spela? Helt sjukt!

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Kraschar vid uppstart för mig. Ska man vara tvungen att avinstallera Avast för att kunna spela? Helt sjukt!

Ja, just det, krasch vid start hände mig också.
Det som hjälpte mig och andra med samma problem är att stänga av micken för Forza i mikrofoninställningar!


signatur

autograph

Medlem

Får bara upp att det är fel på server hela tiden, någon med samma problem?

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av fantomsmurfen:

Kraschar vid uppstart för mig. Ska man vara tvungen att avinstallera Avast för att kunna spela? Helt sjukt!

Ja, just det, krasch vid start hände mig också.
Det som hjälpte mig och andra med samma problem är att stänga av micken för Forza i mikrofoninställningar!

Den hade jag redan avstängd. Det som löste problemet för mig var att uppdatera Avast som jag kör på datorn.

Medlem
Skrivet av ruva:
Skrivet av Gen:

Jag har inte mycket erfarenhet av sandbox racing förutom senaste NFS egentligen men måste säga at spelet är helt otroligt. Fantastisk grafik, extremt detaljerade bilar, härligt soundtrack samt massvis med saker att göra.

Därför synd att det vart tekniska problem med spelet men som tur var har jag lyckats lösa alla. Måste tyvärr låsa spelet till 60fps men det gör å andra sidan att det flyter på i princip perfekt på Ultra utan micro stuttering.

Andra nackdelen är såklart priset, 600kr för ett PC spel är inte direkt något man är van vid. Sen finns flera paket och tillägg så det kan bli dyrt.

Ja, 600 kr skrek i pungen men spelet var ju bra. Kör själv 4K och flyter på bra i 40-60 FPS i Ultra. Sänkte inställningarna ett tag och låg aningen högre men tycker inte 40-60 FPS fluktueringen stör det minsta.

Varför tog Demot så lång tid, att man hann köpa spelet före?

Antagligen för att dom inte sålde tillräckligt bra och då måste dom skapa en demo för att locka mer kunder/spelare

Medlem
Skrivet av Dres81:
Skrivet av ruva:
Skrivet av Gen:

Jag har inte mycket erfarenhet av sandbox racing förutom senaste NFS egentligen men måste säga at spelet är helt otroligt. Fantastisk grafik, extremt detaljerade bilar, härligt soundtrack samt massvis med saker att göra.

Därför synd att det vart tekniska problem med spelet men som tur var har jag lyckats lösa alla. Måste tyvärr låsa spelet till 60fps men det gör å andra sidan att det flyter på i princip perfekt på Ultra utan micro stuttering.

Andra nackdelen är såklart priset, 600kr för ett PC spel är inte direkt något man är van vid. Sen finns flera paket och tillägg så det kan bli dyrt.

Ja, 600 kr skrek i pungen men spelet var ju bra. Kör själv 4K och flyter på bra i 40-60 FPS i Ultra. Sänkte inställningarna ett tag och låg aningen högre men tycker inte 40-60 FPS fluktueringen stör det minsta.

Varför tog Demot så lång tid, att man hann köpa spelet före?

Antagligen för att dom inte sålde tillräckligt bra och då måste dom skapa en demo för att locka mer kunder/spelare

Fast de sa ju att en demo skulle komma senare.
Och det är ju ett riktigt bra, snyggt och roligt bilspel!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av ruva:
Skrivet av Gen:

Jag har inte mycket erfarenhet av sandbox racing förutom senaste NFS egentligen men måste säga at spelet är helt otroligt. Fantastisk grafik, extremt detaljerade bilar, härligt soundtrack samt massvis med saker att göra.

Därför synd att det vart tekniska problem med spelet men som tur var har jag lyckats lösa alla. Måste tyvärr låsa spelet till 60fps men det gör å andra sidan att det flyter på i princip perfekt på Ultra utan micro stuttering.

Andra nackdelen är såklart priset, 600kr för ett PC spel är inte direkt något man är van vid. Sen finns flera paket och tillägg så det kan bli dyrt.

Ja, 600 kr skrek i pungen men spelet var ju bra. Kör själv 4K och flyter på bra i 40-60 FPS i Ultra. Sänkte inställningarna ett tag och låg aningen högre men tycker inte 40-60 FPS fluktueringen stör det minsta.

Varför tog Demot så lång tid, att man hann köpa spelet före?

Antagligen för att dom inte sålde tillräckligt bra och då måste dom skapa en demo för att locka mer kunder/spelare

Fast de sa ju att en demo skulle komma senare.
Och det är ju ett riktigt bra, snyggt och roligt bilspel!

Okej läste det sen. Men ibland vill företagen inte ge demon för deras prognos är att sälja stort, men när det inte funkar då lockar dom med demon för att försöka sälja. Demon är rätt sällsynta nu förut så körde dom demon hela tiden, tänker playstation när det följde med cdskivor med demon i speltidningar. Håller med spelet grymt kul och grafiken är assnyggt.

Medlem

Då var det dags för en uppdatering av spelet igen och självklart får man felkod i store och kan inte spela. Undra om Microsoft någonsin kommer lösa problemet med Store som krånglat sedan Windows 8 tiden. Kan fungera länge men så plötsligt fungerar ingenting.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar