Battlefield 1 – på västfronten mycket nytt i november

Robot
Battlefield 1 – på västfronten mycket nytt i november
Medlem
Battlefield 1 – på västfronten mycket nytt i november

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Medlem

Wow 200% bullet damage i hardcore kommer vara intressant!

Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Har inte haft så här kul i bf sen bf2, så det är väldigt värt! Singleplayern var även väldigt intressant om än bara 5timmar lång

Medlem
Skrivet av wastaah:

Wow 200% bullet damage i hardcore kommer vara intressant!

Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Har inte haft så här kul i bf sen bf2, så det är väldigt värt! Singleplayern var även väldigt intressant om än bara 5timmar lång

Särskilt som fienden alltid kan döda en med ett skott och man själv får lov att skjuta minst fem för att få ihjäl dem, så då torde det väl kunna bli lite jämnare.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av wastaah:

Wow 200% bullet damage i hardcore kommer vara intressant!

Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Har inte haft så här kul i bf sen bf2, så det är väldigt värt! Singleplayern var även väldigt intressant om än bara 5timmar lång

Särskilt som fienden alltid kan döda en med ett skott och man själv får lov att skjuta minst fem för att få ihjäl dem, så då torde det väl kunna bli lite jämnare.

Siktar man bra räcker det med ett skott

Medlem
Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av wastaah:

Wow 200% bullet damage i hardcore kommer vara intressant!

Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Har inte haft så här kul i bf sen bf2, så det är väldigt värt! Singleplayern var även väldigt intressant om än bara 5timmar lång

Särskilt som fienden alltid kan döda en med ett skott och man själv får lov att skjuta minst fem för att få ihjäl dem, så då torde det väl kunna bli lite jämnare.

Finns det inget easy mode?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Suez och Sinai är nog de kartor jag gillar minst, däremot kartan i skogen med bunkrar som jag inte minns vad det heter gillar jag starkt! Den har det mesta, tunnlar, bunkrar, choke points och en massa röj i skyttegravar och liknande. BF1 har levt upp till förväntningarna tycker jag:)

Medlem

Riktigt bra spel

Medlem

Grymt bra spel, men som vanligt har DICE någon äcklig förkärlek till snipers. Ligger på sina stenar eller buskar och trycker och helt ointresserade av att hjälpa till att försöka ta punkter eller vad det nu kan tänkas handla om.

Förstör något enormt när man kämpar för att "cappa" flaggor men förlorar för att halva laget är snipers.

Jag är ju en Hardcore spelare (alltså spelläget/inställningarna) så mer bulletdamage osv längtar jag innerligt till. Då blir det slarvsylta av campande, one shot one kill snipers!

Men utöver gnället ovan så gör DICE ett grymt spel!


signatur

- Wiiga -

Medlem

Min kompis är på mig som en jävla gam på ett lik... Är detta bra? Kollar på prisjakt.se och finner ingen CODE VIA EMAIL. Code via box har jag sett. Haha.

Finns väl bara origin store som har download?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Min kompis är på mig som en jävla gam på ett lik... Är detta bra? Kollar på prisjakt.se och finner ingen CODE VIA EMAIL. Code via box har jag sett. Haha.

Finns väl bara origin store som har download?

Min polare köpte det på gmg för 470 eller så


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Multiplayer är full kaos hela tiden, single player är bara en cringe worthy power fantasy.
Om det är din grej eller över ribban när det gäller FPS för dig så go for it.

Medlem

Suez i nuvarande form är fan det sämsta jag varit med om så jag välkomnar alla förändringar som kan tänkas, hoppas den blir duglig åtminstone.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Suez och Sinai är nog de kartor jag gillar minst, däremot kartan i skogen med bunkrar som jag inte minns vad det heter gillar jag starkt! Den har det mesta, tunnlar, bunkrar, choke points och en massa röj i skyttegravar och liknande. BF1 har levt upp till förväntningarna tycker jag:)

Argonne Forest menar du?

Medlem

Sämsta banan är skogs banan, helt omöjligt att navigera eller att kunna se fiender.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Remus:

Min kompis är på mig som en jävla gam på ett lik... Är detta bra? Kollar på prisjakt.se och finner ingen CODE VIA EMAIL. Code via box har jag sett. Haha.

Finns väl bara origin store som har download?

Köpte mitt på gamestop och fick ett fodral med en cdkey bara för download. så borde finnas många ställen som säljer det online då allt är bara download verkar det som^^

Avstängd
Skrivet av Seraium:

Sämsta banan är skogs banan, helt omöjligt att navigera eller att kunna se fiender.

Sämsta för mortar, trätoppar överallt i vägen.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Det sämsta Battlefield sen battlefield Heroes enligt min mening. BF1 är alldeles för obalanserat och servrarna Ooptimerade för folk som INTE sitter på fiber, får MASSA packet loss på min 60mb ADSL. Skall tillägga att då hade ju ändå BF-Heroes lite charm iform av cartoonish humor som hjälpte det upp ett par snäpp på fun-scale.

Nej vi är inte alla överens, detta är enbart MIN åsikt. Å jag är inte vidare sugen på att diskutera med andra om den. NI har ER och jag har MIN. Däremot om någon har tips på hur jag skall slippa PL på servrarna som JAG kan fixa till själv så är jag evigt tacksam. Känns inte riktigt som att alla spelar på samma villkor som det är nu.

Har 60mb ADSL som sagt med stabila 60fps och en ping runt 29 hela tiden. Jag har inte greppat varför jag har så mycket packet-loss som jag har.

Medlem

"På västfronten intet nytt". Bra bok.


signatur

Jäh!

Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av wastaah:

Wow 200% bullet damage i hardcore kommer vara intressant!

Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Har inte haft så här kul i bf sen bf2, så det är väldigt värt! Singleplayern var även väldigt intressant om än bara 5timmar lång

Särskilt som fienden alltid kan döda en med ett skott och man själv får lov att skjuta minst fem för att få ihjäl dem, så då torde det väl kunna bli lite jämnare.

Samma för mig. Brukar se fienden först och börja skjuta ...träffar en 3 skott innan de vänder sig om och headshotar mig :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Det sämsta Battlefield sen battlefield Heroes enligt min mening. BF1 är alldeles för obalanserat och servrarna Ooptimerade för folk som INTE sitter på fiber, får MASSA packet loss på min 60mb ADSL. Skall tillägga att då hade ju ändå BF-Heroes lite charm iform av cartoonish humor som hjälpte det upp ett par snäpp på fun-scale.

Nej vi är inte alla överens, detta är enbart MIN åsikt. Å jag är inte vidare sugen på att diskutera med andra om den. NI har ER och jag har MIN. Däremot om någon har tips på hur jag skall slippa PL på servrarna som JAG kan fixa till själv så är jag evigt tacksam. Känns inte riktigt som att alla spelar på samma villkor som det är nu.

Har 60mb ADSL som sagt med stabila 60fps och en ping runt 29 hela tiden. Jag har inte greppat varför jag har så mycket packet-loss som jag har.

Låter som att problemet ligger hos dig och inte servrarna

Medlem

Obalanserat mög

Medlem

Amiens är nog den sämsta banan i BF historia....

Medlem

Suktar efter att servrar och verktyg ska släppas så spelet kan bli spelbart.

32 spelare, sniperlimit. Då har man kommit halvvägs.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Remus:

Min kompis är på mig som en jävla gam på ett lik... Är detta bra? Kollar på prisjakt.se och finner ingen CODE VIA EMAIL. Code via box har jag sett. Haha.

Finns väl bara origin store som har download?

Köp aldrig på Origin då det är i särklass dyrast där.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Bristen på Privata servrar skadar spelet något oerhört. Även bristen på Battlelog och unlocks gör att spelet känns som BF Light.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Scar, Amiens och Argonne är riktigt bra banor. Älskar spelet. Ändå gången jag hatar det är när jag kommer lååångt ner på scorelistan. Precis som golf...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Remus:

Min kompis är på mig som en jävla gam på ett lik... Är detta bra? Kollar på prisjakt.se och finner ingen CODE VIA EMAIL. Code via box har jag sett. Haha.

Finns väl bara origin store som har download?

Jag köpte på spelbutiken.se. 438kr kostade koden.

Skrivet av Seraium:

Sämsta banan är skogs banan, helt omöjligt att navigera eller att kunna se fiender.

Min favorit tack vare det. älskar när dimman kommer också så man i princip springer på varandra.

Medlem

Jag blir så sönderstressad då jag ser en fiende på nära håll att det blir fruktansvärt svårt att sansa sig och försöka sig på huvudskott. Jag bränner av halvautomatiska salvor i brösthöjd lika snabbt som om det vore en k-pist jag höll i, i ren panik. "Enemy hit 32, 14, 22" osv, men för honom – pang, ett skott, död. Oavsett om han skjuter med BF1s motsvarighet till Klobb eller med nån .22-kaliberpistol så är det ett skott – godnatt.

Och jag förstår heller inte hur man ska tänka för att kunna ha fördel mot fienden. Det känns som att varje situation jag hamnar i, så är det fördel fienden. Dom som har järnkoll på var jag befinner mig. Jag helt i blindo.

Undrar om fienden också tycker att man ser ut som en proffsmördare de få gånger man kommer och skjuter dem, när de efteråt får se ens röda silhuett, eller om de kan se på en att man är ett lallande rådjur som bara har tur. Medan de å andra sidan alltid framstår som experter som bara går och skövlar.

12
Skriv svar