Call of Duty: Infinite Warfare får både höga och låga betyg

Robot
Call of Duty: Infinite Warfare får både höga och låga betyg
Medlem
Call of Duty: Infinite Warfare får både höga och låga betyg

Time fick inte sina pengar i tid och sågade. Resten fick sina utbetalningar i tid och gav betyg därefter. Impulse Gamer, Hardcore Gamer, Game Informer och Games Radar fick bonusar för extra höga betyg.

Nej, jag är inte cynisk. Alls.

Medlem

Snarare är det så här. De som har satt höga betyg har varit på ett event anordnat av activision och de har fått spela utvalda delar av spelet och satt betyg därefter. Utvalda delar av activision själva. Time var förståndiga och ville inte bli mutade med god mat och fri dricka utan ville basera betyget på hur spelet verkligen är och dom tycker helt enkelt att spelet suger.

Medlem

Vill bara ha Modern Warfare Remastered... hur kan jag göra det utan att punga upp 700kr+? Tvingar en att köpa deras äckliga nya spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Keza:

Vill bara ha Modern Warfare Remastered... hur kan jag göra det utan att punga upp 700kr+? Tvingar en att köpa deras äckliga nya spel.

Jag väntar. Inte en chans att de kommer gömma remaster bakom Infinite Warfare för evigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Haha snacka om foliehattar här när spelet man inte tycker om fick höga betyg
Underhållande!

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Haha snacka om foliehattar här när spelet man inte tycker om fick höga betyg
Underhållande!

Man är ju häftig när man sågar COD-serien, speciellt när man inte själv testat det.

Chansen är ju trots allt större att Activision mutat alla recensenter än att spelet verkligen är bra.

Medlem

Kampanjen verka ju riktigt bra i år


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Helt ärligt så tycker jag att Singleplayer upplevelsen i cod är riktigt bra. Finns inte många krigsspel som gör det lika bra som cod faktiskt. Förstår inte riktigt vad folk klagar på. Självklart är det inte samma spel varje år då det är olika utvecklare. Förstår att folk inte gillar cod men jag tror att jag vet varför folk inte gillar det och det beror på ovisshet. Personer har inte testat cod sen den ''gamla goda tiden'' och bildar sig då en uppfattning om spelet även om de här personerna inte ens har spelet det. Helt otroligt hur man kan tycka något är tråkigt och dåligt om man inte ens har spelat spelet? Det är som att säga att den nya Volvon är "Skit" även fast att jag inte ens vet vad jag pratar om.

Lät några polare se på trailern Sony hade på e3 och samtliga sa att det där ser ju riktigt grymt ut under hela gameplay demot, fast sen när cod loggan kom upp så var det Skit igen. Helt otroligt i mina ögon hur man kan hata en produkt enbart för att det är cod!

Medlem
Skrivet av Keza:

Vill bara ha Modern Warfare Remastered... hur kan jag göra det utan att punga upp 700kr+? Tvingar en att köpa deras äckliga nya spel.

Bara att vänta, det kommer komma, osv vad alla andra cod fanboys säger som redan betalat 800 kr

Medlem
Skrivet av krille1986:

Helt ärligt så tycker jag att Singleplayer upplevelsen i cod är riktigt bra. Finns inte många krigsspel som gör det lika bra som cod faktiskt. Förstår inte riktigt vad folk klagar på. Självklart är det inte samma spel varje år då det är olika utvecklare. Förstår att folk inte gillar cod men jag tror att jag vet varför folk inte gillar det och det beror på ovisshet. Personer har inte testat cod sen den ''gamla goda tiden'' och bildar sig då en uppfattning om spelet även om de här personerna inte ens har spelet det. Helt otroligt hur man kan tycka något är tråkigt och dåligt om man inte ens har spelat spelet? Det är som att säga att den nya Volvon är "Skit" även fast att jag inte ens vet vad jag pratar om.

Lät några polare se på trailern Sony hade på e3 och samtliga sa att det där ser ju riktigt grymt ut under hela gameplay demot, fast sen när cod loggan kom upp så var det Skit igen. Helt otroligt i mina ögon hur man kan hata en produkt enbart för att det är cod!

Problemet ligger nog i att detta spel inte borde heta "Call of Duty". Spelade själv ett par COD spel en tid tillbaka men tröttnade när varenda ett ska vara futuristiskt, det är inte COD för min del. Man gör ju allt för att marknadsföra det som ett "boots on the ground" spel men det som jag sett verkar vara mer "boots on the wall" gameplay.

Hade det varit en ny franchise så är det nog flera som hade tagit emot det på ett nytt sätt. Ska man fortsätta i denna riktning så kan man lika gärna göra Titanfall.

Medlem

Fortsätter nog att spela BO3 ett år till.

Geeks Gaming

Inga community servrar för PC? Nej? Tack, då spara jag precis 800kr.
Bättre att spela CoD:UO, 2,4 och WaW som fortfarande har många som spelar.

Medlem
Skrivet av Keza:

Vill bara ha Modern Warfare Remastered... hur kan jag göra det utan att punga upp 700kr+? Tvingar en att köpa deras äckliga nya spel.

Jag förbokade mitt ex på g2play.net för £40 (Ber om ursäkt för Valutan, bor numera i England). Keyn kom igår och håller på att installera hemma. Vet dock inte vad priset ligger på nu när det faktiskt är släppt på riktigt


signatur
Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Time fick inte sina pengar i tid och sågade. Resten fick sina utbetalningar i tid och gav betyg därefter. Impulse Gamer, Hardcore Gamer, Game Informer och Games Radar fick bonusar för extra höga betyg.

Nej, jag är inte cynisk. Alls.

Wake up sheeple! Let Makkapakka lead you into the real world!

Medlem

Jag fick min förbokade "Call of Duty: Infinite Warfare" Legacy Edition, 695 kr. (PC) idag, och ska just nu installera den och "COD: Modern Warfare" Remastered.


signatur

autograph

Medlem

Har bara hört dåliga saker om spelet, men recensenterna vet något som ingen annan vet

Medlem

Stämmer det verkligen att man kan uppgradera sina vapen med mikrotransaktioner i multiplayer? Det äe ju helt sjukt i sådant fall.

Medlem
Skrivet av cocona:

Har bara hört dåliga saker om spelet, men recensenterna vet något som ingen annan vet

Är alltid mycket gnäll från folk som troligen inte ens spelat de senaste 5-6 spelen innan det släpps ett nytt CoD. Samma visa varje år.

Medlem

Komm idag! Börjar ladda ner nu storyn är jag jätte hypad på!
Mvh/ en som gillar game of thrones för mycket

Medlem

Men, ska det verkligen ta så lång tid att installera? Över två timmar!?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av ebackman2:
Skrivet av Kajlie:

Haha snacka om foliehattar här när spelet man inte tycker om fick höga betyg
Underhållande!

Man är ju häftig när man sågar COD-serien, speciellt när man inte själv testat det.

Chansen är ju trots allt större att Activision mutat alla recensenter än att spelet verkligen är bra.

Första och andra Call Of Duty var bra... sen gick det utför när de gick ifrån WW2. 3:an var helt ok också... men konsolexklusivt.

Medlem

Äntligen installerat!

Start tid: 19:22
Slutföring: 21:35

Nu kan jag börja att spela, om jag orkar.

---
Edit: Och då börjar Steam att installera någon patch eller något som tar ytterligare en kvart!
Nä, då hade jag tröttnat och tappat lusten att spela, så jag stängde av.
Ska prova att spela idag istället...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av ebackman2:
Skrivet av Kajlie:

Haha snacka om foliehattar här när spelet man inte tycker om fick höga betyg
Underhållande!

Man är ju häftig när man sågar COD-serien, speciellt när man inte själv testat det.

Chansen är ju trots allt större att Activision mutat alla recensenter än att spelet verkligen är bra.

Första och andra Call Of Duty var bra... sen gick det utför när de gick ifrån WW2. 3:an var helt ok också... men konsolexklusivt.

Ja, det är så det brukar låta... Problemet är att folk skriker sig hesa på att MW var det bästa spelet och att nu minsann suger alla COD-spel!!, trots att man inte spelat de senaste 4 spelen.

Har man inte testat spelet så kanske man inte ska vara så snabb med att ens uttala sig om hur mycket det suger?

Medlem

...och vad ser jag på STEAM då när jag ska till precis att börja spela "Call of Duty: Infinite Warfare" Legacy Edition (PC), som jag betalt 695 kr. för:

"Call of Duty®: Infinite Warfare - Season Pass
Släppt: 4 nov, 2016
Call of Duty: Infinite Warfare Season Pass innehåller fyra episka kartpaket som släpps under 2017, bland annat helt nya multiplayerkartor och Zombies-innehåll, till ett fantastiskt pris.
49,99€"!

Jag tycker att det borde ha ingått.


signatur

autograph

Medlem

Nähä, så startar det inte.
Står bara och laddar efter inledningsfilmen.
Någon som har ett tips?


signatur

autograph

Medlem

Sorgligt att de lagt resurser på att plocka bort featuers som gjorde de så bra på PC som öppna serverfiler, modverktyg, serverbläddrare etc. Inte en chans att en Community kan formas runt ett spel som är så nedlåst, fan illa att dagens devs är så casualinriktade och att de inte kan göra något som de gjorde förr hela tiden.

Medlem

Ahh... en lösning på mitt problem:

"Solved my problem. Anti-virus blocked it (AVG). When disabled, everything works as it should!"


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

...och vad ser jag på STEAM då när jag ska till precis att börja spela "Call of Duty: Infinite Warfare" Legacy Edition (PC), som jag betalt 695 kr. för:

"Call of Duty®: Infinite Warfare - Season Pass
Släppt: 4 nov, 2016
Call of Duty: Infinite Warfare Season Pass innehåller fyra episka kartpaket som släpps under 2017, bland annat helt nya multiplayerkartor och Zombies-innehåll, till ett fantastiskt pris.
49,99€"!

Jag tycker att det borde ha ingått.

Svinigt, men inte oväntat. Väldigt bra sätt att fragmentera spelarbasen på också. Ännu mer än med Windows Store-tramset alltså.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Kampanjen verka ju riktigt bra i år

https://www.youtube.com/embed/Q6Ytyz7z4mU

Japp håller helt med dig där. Jag hoppas bara det inte är slut efter 4 timmar haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar