(Löst)Skyrim SE kraschar var 5-15e minut, några idéer?

(Löst)Skyrim SE kraschar var 5-15e minut, några idéer?

Hejsan!

Nu när Skyrim SE släpptes tänkte ja ge mig på min gamle trotjänare igen, ett projekt som går sådär - spelet dör med jämna mellanrum efter sådär 5-15 min. Det är omoddat och har aldrig haft problemet innan (dock på W7 förra gången ja lira).

Jag har testat:
Stänga av Touch-sak i Service - nope
Kontrollera ini-textfiler så de inte är tomma/borta - nope
Installera allt på C:disken - nope
Stänga av V:sync och sätta på Tripel... ja någonting fancy i Nvidia control panel - nope
Både den nya betapatchen o den ickeofficiella - nope
Rensa minnet innan spel - nope
Kontrollera dll-filer - nope

Setup: (även om ja tvivlar på att de direkt är hårdvarurelaterat - kanske Nvidia dock)
i5-2500k @ 4.8Ghz
MSI 780 - lätt överklockat
8 gig ddr3 minne
Samsung EVO SSD

Har någon råkat se något handfast (gått genom en ruskig massa trådar) i någon tråd jag missat någonstans så får ni mycket gärna hojta till!

Vänligen

Samuel

(Löst) Startade spelet genom högerklick och "Troubleshoot Compatibility" har de nu inte kraschat på flera timmar. Värt att testaa på om man har liknande bekymmer.

Medlem

dump file storlek ? memory leak ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Stäng av touch keyboard and handwriting panel service i windows eller testa beta patchen

https://steamcommunity.com/app/489830/discussions/0/312265327...

Andra posten på google när man söker på skyrim se crash every 15 mins

Medlem
Skrivet av Drama:

Stäng av touch keyboard and handwriting panel service i windows eller testa beta patchen

https://steamcommunity.com/app/489830/discussions/0/312265327...

Andra posten på google när man söker på skyrim se crash every 15 mins

Läste du hans inlägg innan du postade?

Skrivet av Freywiind:

dump file storlek ? memory leak ?

Tack för svar! Men utveckla gärna lite, vad för dump file? (trodde bara skyrim hade en oanvändbar papyrus). Sen memory leak, Resource monitor tyckte ja inte visa att den betedde sig konstigt, vet inte hur tillförlitlig den är dock.

Skrivet av Sweez:
Skrivet av Drama:

Stäng av touch keyboard and handwriting panel service i windows eller testa beta patchen

https://steamcommunity.com/app/489830/discussions/0/312265327...

Andra posten på google när man söker på skyrim se crash every 15 mins

Läste du hans inlägg innan du postade?

Haha lite så ja

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Hejsan!

Nu när Skyrim SE släpptes tänkte ja ge mig på min gamle trotjänare igen, ett projekt som går sådär - spelet dör med jämna mellanrum efter sådär 5-15 min. Det är omoddat och har aldrig haft problemet innan (dock på W7 förra gången ja lira).

Jag har testat:
Stänga av Touch-sak i Service - nope
Kontrollera ini-textfiler så de inte är tomma/borta - nope
Installera allt på C:disken - nope
Stänga av V:sync och sätta på Tripel... ja någonting fancy i Nvidia control panel - nope
Både den nya betapatchen o den ickeofficiella - nope
Rensa minnet innan spel - nope
Kontrollera dll-filer - nope

Setup: (även om ja tvivlar på att de direkt är hårdvarurelaterat - kanske Nvidia dock)
i5-2500k @ 4.8Ghz
MSI 780 - lätt överklockat
8 gig ddr3 minne
Samsung EVO SSD

Har någon råkat se något handfast (gått genom en ruskig massa trådar) i någon tråd jag missat någonstans så får ni mycket gärna hojta till!

Vänligen

Samuel

Har du provat att låsa din FPS till 60?

Medlem

Steg #1: Ta bort all överklock.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Haha, TILLSLUT! efter 13h spelade (med krasch var 10e minut) löste jag det. Att starta spelet genom högerklick och "Troubleshoot Compatibility" har de nu inte kraschat på flera timmar. Värt att tänka på om man har liknande bekymmer.

1
Skriv svar