Söker några speltestare! (På plats, sthlm)

Medlem
Söker några speltestare! (På plats, sthlm)

Vi sitter ju och testar vårat spel dagligen själva men utöver det så är det bara några kompisar till mig och en bunt andra game devs som testat spelet.
Men nu tänkte jag se om jag kan ta in lite vanliga spelare, som under ett par timmar kan testa vårat Serious Sam 2d spel på plats på vårat kontor i Gamla Stan (sthlm).

Vårat spel, Serious Sams Bogus Detour, som jag skrivit om lite här har Singleplayer Campaign, Coop Campaign, Survival och multiplayer i form av DM, TDM och Tag och ser ut så här när man spelar coop:

Tanken är att jag vill se när en utomstående kliver in och kör från start, så vi här på jobbet kan se vad för problem som uppkommer och hur svårt det är på "normal mode".

Det finns väl egentligen inga krav, eller jo det finns krav, man får inte vara dålig, jag vill inte ha folk som testar spelet som aldrig spelat ett spel innan eller typ bara spelat Broken Sword 3. Jag söker folk som gillar att spela actionspel och förstår naturen i dessa spel, för det är sådana personer spelet är riktat till.

Nästa fredag (11/11) låter som en bra dag och jag tänker att man börjar vid 10, spelar två/tre timmar, käkar lunch någonstans nära här, sedan går man tillbaka och kör coop och lite multiplayer.

Öppet för 3 personer denna gång, det måste inte vara folk just från fragzone, utan om det är en person som har 2 polare så funkar det med! Man bör kunna ta en dag, det kommer iaf ta 4-5 timmar minst, det är ganska mycket att spela och tiden går snabbt, sedan kommer vi behöva spendera 15-30 minuter i mötesrummet och prata om spelet med, hur det upplevdes och vad som kan saknas.

Detta är lite av ett test för oss på företaget med med att kunna organisera en test som detta och om det funkar bra så kommer jag nog se till att det sker i alla fall en gång till i år.

Läsk och sådant fixar vi så klart, jolt-colan kommer flöda fritt över gamla stan denna dag!

Så om intresse finns, skicka ett PM och säg vad du heter, om du har två andra polare, säg vilka det är med i så fall. Som sagt - 3 personer max denna gång

#blogg


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Söker några speltestare! (På plats, sthlm)

Får man betalt?

Medlem

Hade lätt anmält mig om jag inte bodde i Göteborg

EDIT: Ser ut som ett skitkul spel!

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:

Får man betalt?

Nej, varför ändra standarden i branchen.
Men jag förstår att folk inte så klart kan lämna jobb och så, men det är inte tanken heller, det är om man har tid och inget att göra.

Skrivet av Voorhees:

Hade lätt anmält mig om jag inte bodde i Göteborg

EDIT: Ser ut som ett skitkul spel!

Det kommer komma testning på nätet med, jag kommer kasta ut lite keys här och var vid tillfälle!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av skoeldpadda:

Får man betalt?

Nej, varför ändra standarden i branchen.
Men jag förstår att folk inte så klart kan lämna jobb och så, men det är inte tanken heller, det är om man har tid och inget att göra.

Skrivet av Voorhees:

Hade lätt anmält mig om jag inte bodde i Göteborg

EDIT: Ser ut som ett skitkul spel!

Det kommer komma testning på nätet med, jag kommer kasta ut lite keys här och var vid tillfälle!

Jag paxar en key! Kan göra gratis musik/ljud som betalning

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av skoeldpadda:

Får man betalt?

Nej, varför ändra standarden i branchen.
Men jag förstår att folk inte så klart kan lämna jobb och så, men det är inte tanken heller, det är om man har tid och inget att göra.

Skrivet av Voorhees:

Hade lätt anmält mig om jag inte bodde i Göteborg

EDIT: Ser ut som ett skitkul spel!

Det kommer komma testning på nätet med, jag kommer kasta ut lite keys här och var vid tillfälle!

Skulle gärna ta en nyckel då jag gillade ditt/erat tidigare spel!

Och en fråga om varumärket.. Ni har alltså fått tillåtelse att göra ett Serious Sam spel? Dum fråga för annars hade ni väl inte gjort det men du förstår vad jag menar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ja, det är ett riktigt Serious Sam, vilket är askul, roligt att jobba med någon annans licens, speciellt en äldre!

Och jag kommer fixa fram keys till folk som vill ha på denna sidan när vi är klara, men det är ett tag kvar, eller ja, tag tills det släpps iaf!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Ja, det är ett riktigt Serious Sam, vilket är askul, roligt att jobba med någon annans licens, speciellt en äldre!

Och jag kommer fixa fram keys till folk som vill ha på denna sidan när vi är klara, men det är ett tag kvar, eller ja, tag tills det släpps iaf!

Coolt. Det är nästan så att jag har lust att ta en resa ned till Stockholm (bor i Umeå) för att vara med. Hämtar ni mig på flygplatsen? /s


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Kul! Skulle gärna svängt förbi om jag hade hunnit! Lycka till!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Ser spännande ut! Speciellt Co-op delen!
Har dessvärre ingen möjlighet att dela på fredag men lycka till!


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Har hittat många som vill komma och testa, så det får nästan bli en gång till innan jul om möjligt!

Skrivet av uberpwnage2.0:

Coolt. Det är nästan så att jag har lust att ta en resa ned till Stockholm (bor i Umeå) för att vara med. Hämtar ni mig på flygplatsen? /s

Lol, du kan ju ringa när du står på Arlanda!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av skoeldpadda:

Får man betalt?

Nej, varför ändra standarden i branchen.
Men jag förstår att folk inte så klart kan lämna jobb och så, men det är inte tanken heller, det är om man har tid och inget att göra.

Skrivet av Voorhees:

Hade lätt anmält mig om jag inte bodde i Göteborg

EDIT: Ser ut som ett skitkul spel!

Det kommer komma testning på nätet med, jag kommer kasta ut lite keys här och var vid tillfälle!

Äsch, bara undrade, hoppas allt går bra för er!

1
Skriv svar