Medlem
Skrivet av wirefire:

Jag var sjukt taggad på detta spel men nu när det bara fick en trea i betyg blev jag tveksam! Tror jag hoppar detta.

Du gör dig själv en otjänst att inte plocka upp spelet. Det är bättre än betyget skulle jag säga. Bara den grejen att de lagt till så mycket godis i MP (som kanske borde varit i 1:an?) men sedan en jävligt bra kampanj. Titta dig inte blind på 3:an (vilket för övrigt = Bra).

Medlem

Får COD Modernadvancedwarfareflygalångtavhelvetemedbackpacksochskit - mer än en 3:a så kallar jag bullshit.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

Tack själv och trevlig helg! För övrigt tycker jag du alltid är jättebra i podden

Tack!

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Fast som jag redan påpekat fick bf4 4/5. Och det spelet kallades för bf 3.5 av många. Det va ju inget nyskapande i det spelet överhuvudtaget...

Titanfall 2 är en väldigt stark tre (låg länge på en fyra) medan BF4 en svag 4.

Det påvisar ju kanske bristerna i er betygsskala... En trea i mångas ögon är ett halvdant spel, medan en fyra bara är ett poäng från perfekt. Vet att ni försvarat ert system länge, men jag personligen har svårt att tolka det emellanåt...

Alla betyggsystem har sina brister. I en tiogradig skala är i princip allt under 7 dåligt. Och hur motiverar man 83 gentemot 84? Vi tar hellre diskussionen kring recensionen istället och motiverar våra åsikter med text

Skrivet av LeaD:

Jag håller inte riktigt med recensionen, jag tycker iaf. att spelet skulle fått en 4:a overall, mest på grund av kampanjen.

Själv har jag inte spelat så mycket skön leveldesign på länge och bara det, inlindad med en rätt ok story, borde åtminstone ge det ett schysst betyg. Vissa sekvenser i kampanjen fick mig att flashbacka till HL1 bergssekvenserna, svindeln och allt det där. Det är inte många spel på senaste tiden som ens kommit i närheten av den känslan.

MP låter jag vara osagt, jag vet att det är en stor del för detta spel, men jag vill nog påpeka igen att kampanjen är inget att skyffla under mattan - för den var jädra bra!

Så, 4 av 5 för mig iaf. Skulle nog nästan kunna ge kampanjen 4.5/5 bara för känslan jag beskrev ovan.

Overall, klockrent köp - även om du bara vill lira kampanjen!

Kampanjen var verkligen oväntat bra och jag hoppas att mp får leva länge.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av tricky:

Tack själv och trevlig helg! För övrigt tycker jag du alltid är jättebra i podden

Tack!

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Fast som jag redan påpekat fick bf4 4/5. Och det spelet kallades för bf 3.5 av många. Det va ju inget nyskapande i det spelet överhuvudtaget...

Titanfall 2 är en väldigt stark tre (låg länge på en fyra) medan BF4 en svag 4.

Det påvisar ju kanske bristerna i er betygsskala... En trea i mångas ögon är ett halvdant spel, medan en fyra bara är ett poäng från perfekt. Vet att ni försvarat ert system länge, men jag personligen har svårt att tolka det emellanåt...

Alla betyggsystem har sina brister. I en tiogradig skala är i princip allt under 7 dåligt. Och hur motiverar man 83 gentemot 84? Vi tar hellre diskussionen kring recensionen istället och motiverar våra åsikter med text

Skrivet av LeaD:

Jag håller inte riktigt med recensionen, jag tycker iaf. att spelet skulle fått en 4:a overall, mest på grund av kampanjen.

Själv har jag inte spelat så mycket skön leveldesign på länge och bara det, inlindad med en rätt ok story, borde åtminstone ge det ett schysst betyg. Vissa sekvenser i kampanjen fick mig att flashbacka till HL1 bergssekvenserna, svindeln och allt det där. Det är inte många spel på senaste tiden som ens kommit i närheten av den känslan.

MP låter jag vara osagt, jag vet att det är en stor del för detta spel, men jag vill nog påpeka igen att kampanjen är inget att skyffla under mattan - för den var jädra bra!

Så, 4 av 5 för mig iaf. Skulle nog nästan kunna ge kampanjen 4.5/5 bara för känslan jag beskrev ovan.

Overall, klockrent köp - även om du bara vill lira kampanjen!

Kampanjen var verkligen oväntat bra och jag hoppas att mp får leva länge.

Fair enough. Men då kanske man ska skrota betyget helt. För det e ju ganska uppenbart att den här typen meningsskiljaktigheter uppstår relativt ofta när ni sätter betyg, och ibland kan det ju ta fokus från recensionen i sig. Personligen höll jag med om mycket i recensionen, förutom spekulationerna kring spelarbasen, men betyget i sig kändes konstigt i förhållande till recensionen. Either way. Vill inte att ni ska känna er påhoppade. Ni gör ett överlag bra jobb och är den spelsida jag besöker mest och oftast.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Fair enough. Men då kanske man ska skrota betyget helt. För det e ju ganska uppenbart att den här typen meningsskiljaktigheter uppstår relativt ofta när ni sätter betyg, och ibland kan det ju ta fokus från recensionen i sig. Personligen höll jag med om mycket i recensionen, förutom spekulationerna kring spelarbasen, men betyget i sig kändes konstigt i förhållande till recensionen. Either way. Vill inte att ni ska känna er påhoppade. Ni gör ett överlag bra jobb och är den spelsida jag besöker mest och oftast.

Haha, så månger som vi snackat om att ta bort betygen helt. Samtidigt förstår vi behovet av dem och så länge man kan argumentera för sin sak, och inse att siffror är ett väldigt klumpigt sätt att gradera en i grunden subjektiv upplevelse, så kommer de finnas kvar.

Jag är helt ärligt glad över engagemanget våra texter får, både när det gäller ris och ros. Det får oss att alltid granska oss själva och utvecklas.


signatur
Medlem

Tragiskt att detta spel har kommit i skymundan bästa som har släppts på fps fronten på länge. Crowd-pleasers ala Overwatch och vad nya "quake" ser ut att bli nej tack. Försökte spela Overwatch efter detta, men tala om blasé det känns långsamt och begränsat upplägg.

För mig är det Goty!

Medlem

Spelade precis klart kampanjen. Jäklar vad bra! Stark 4 av 5 skulle jag ge det, håller helt klart fortfarande så pass många år efter release.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

123
Skriv svar