VOLA - Starburn

Medlem
VOLA - Starburn

VOLA (vad är det med danska band och Vol...?) är det senaste tillskottet i den övre echelongen av dansk rock och metal, och har en del identifierbara influenser, men också tillräckligt mycket egen identitet för att vara intressanta. Sångaren Asger Mygind har en intressant karaktär på sin röst, och lyfter upp det med bra melodier och lite skrik då och då. Debutalbumet Inmazes, som släpptes nu i September och är ett helt okej album med några låtar som sticker ut från massan. För tillfället turnerar de med svenska Katatonia, vilket är ett riktigt fint gig att få efter en debut. Hoppas att vi får se och höra mer av dem snart!

#blogg

Medlem
VOLA - Starburn

För mig är det här det överlägset bästa albumet jag hört på flera år. Helt fantastiska live är de med!

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

För mig är det här det överlägset bästa albumet jag hört på flera år. Helt fantastiska live är de med!

Kul! Vart såg du dem?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av JOnnegrym:

För mig är det här det överlägset bästa albumet jag hört på flera år. Helt fantastiska live är de med!

Kul! Vart såg du dem?

Göta källare för typ ett halvår sedan har jag för mig. Riktigt häftigt

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av JOnnegrym:

För mig är det här det överlägset bästa albumet jag hört på flera år. Helt fantastiska live är de med!

Kul! Vart såg du dem?

Göta källare för typ ett halvår sedan har jag för mig. Riktigt häftigt

Mäktigt, det missade jag

1
Skriv svar