Först hos FZ - WH 40,000: Dark Millennium Online

Medlem

Verkar lovande, hoppas bara man kan spela Tau! ^^

Medlem

OMG! kissade just på mig! Vill ha nu! .


signatur

Death is the servant of the righteous.

Medlem

tror inte tau kommer va med från början, kommer nog till en expansion.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Wardancer:

Varför vill man spela imperial guard i ett sånt här spel? I dawn of war vill jag självklart ha Imperial Guard men i ett rpg spel där man styr en ensam soldat så känns Imperial Guard helt värdelöst att spela. Då man skulle vara kanonmat mot allting om dom inte ska totalt mörda all lore och stats som finns. De vapen som finns tillgängliga för vanliga guardsmen är i princip värdelösa mot powerarmor och de flesta orker. Guard och Chaos Cultists känns mest som de skulle passa som random AI för folk att ha ihjäl om det inte finns spelare.

http://wh40k.lexicanum.com/mediawiki/images/9/9e/CiaphasCain.JPG
Imperial Guards har sitt drös badass karaktärer, så det är inte fullt osannolikt.

Alla kan dock inte vara Commisar Cain, Colonel-Commissar Ibram Gaunt etc. Är ju något vanligare bland space marines att kunna ta orkz, chaos marines, eldar etc i 1v1. Att det skulle finnas 23948723942 Imperial Guard som skulle göra samma sak och vara balanserade mot en Space Marine eller dylikt känns som att det skulle totalt förstöra lore och sådant.

Finns dock ett sätt att lösa det på som Planetside gjorde, i ett givet slagfällt finns bara en viss mängd poäng per sida. Varje typ av karaktär som finns på slagfältet kostar poäng. Alltså skulle en sida kunna ha betydligt fler spelare som Imperial Guard än som Space marines t.ex. Men det ser jag som väldigt otroligt att det skulle ske i detta mmo.

Däremot hoppas jag verkligen att spelet fungerar så att en lvl 1 gubbe kan döda en lvl 50 (eller vad som nu är max). Så det inte blir wow (och typ alla andra mmo)-stil på det. Där man autmatiskt pga 2-3 levlar inte ens kan skada en annan spelare eller monster. Det är sådant som förstör allt vad PvP heter.

En ensam lvl 1 gubbe ska ju självklart få stryk av en lvl 50. Men om man gangar upp ett gäng låg levlade så ska man definitivt ha en chans att döda personen. (löser även i princip alla ganking problem). Se t.ex. Eve Online där störst skepp (i.e. "level") inte är automatisk vinst.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag ska erkänna att när jag såg i någon interjuv för nåt år sen att detta lir skulle bli ett MMORPG och inte ett MMOFPS som många hade hoppats på så vart jag riktigt skeptisk. Kan dock inte låta bli att bli mer nyfiken och sugen på detta lir efter att ha sett trailern. Trots att den var ganska kort och tunn.

Inaktiv

NICE!!!!! Det kommer att bli as bra, är ett superfan av 40k och undrar bara om det är ett shoter 3rd person online spel eller?

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Alla kan dock inte vara Commisar Cain, Colonel-Commissar Ibram Gaunt etc. Är ju något vanligare bland space marines att kunna ta orkz, chaos marines, eldar etc i 1v1. Att det skulle finnas 23948723942 Imperial Guard som skulle göra samma sak och vara balanserade mot en Space Marine eller dylikt känns som att det skulle totalt förstöra lore och sådant.

Isåfall kan inte heller Eldar funka, de bygger på ungefär samma princip, en jäkla massa soldater, bara lite smått graciösare och mer färg.
Den enskilde Eldar soldaten, precis som en Imperial Guard soldat, skulle nog inte ha en chans mot en Ork, Space Marine eller Chaos. Och kom då inte och försök försvara med Aspect krigarna, för Imperial Guards har sina motsvarigheter också, om än inte hela armeer byggda av dem (Catachan, Cadians, Vostroyan First Born etc). Imperial Guard är full av potentiella klasser som psykers, sergeanter, commissarer, fanatiska missionärer, Karskin trupper, Ogryns, Techpriests, Storm troops med mera. Alla har haft sina hjältar och ikoner precis som orker och Space Marines.

Jag ser Imperial Guard kunna ha lika stor chans att kunna komma som en spelbar ras precis som Eldar eller Tau.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

123
Skriv svar