Fira N7-dagen med era bästa Mass Effect-minnen

Robot
Fira N7-dagen med era bästa Mass Effect-minnen

Romance options, episka uppdrag eller bara stämningen på Normandy.

#bioware, #red-dead-redemption-2


Medlem
Fira N7-dagen med era bästa Mass Effect-minnen

Dags att spela igenom en gång till... Får nog bli på konsol, denna gången.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

"I am the very model of a--- BOOOM!"

Förmodligen den enda spelserien jag spelat som jag genuint känt sorg i. Fantastisk serie!

Medlem

Min Tali dog i ME3, för min första spelomgång hade jag inte en importerad karaktär. Jag blev så ledsen. Hon var min första romans i tvåan, inte ens Miranda hade en chans. Tali hade man ju fått lärt känna genom ettan.

Serien har bjudit på många minnen. En av de bästa serierna, oavsett medium.

Medlem

Bästa minnet: Hela festen i Citadel dlc:et

Värsta minnet: När jag spelade igenom hela serien med bara renegade val och sköt Mordin i ryggen i trean, det värsta jag gjort i ett spel


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Ambassadör
Xbox

Mass Effect 1 har varit bakåtkompatibelt på Xbox One länge, idag blev ME 2 och 3 det också! Hela trilogin har också lagts till i EA Access.

Så, för en billig penning kan man nu spela en av de allra bästa spelserierna någonsin på Xbox One. Perfekt uppladdning inför Andromeda!


signatur

Jump in.

Medlem

Bästa minnet: Alla gånger man fick göra renegade val och avrätta oskyldiga. Har ett specifikt minne när man klipper en hjälplös receptionist som jobbade åt Saren i ME1. Det kittlade min onda sida i datorspel. (Jag älskar att spela som skjutglad bandit) Samt vill jag lägga till alla gånger man sänker journalisten i Citadell haha.

Sämsta minnet: När jag sköt Wrex i ME1 i första genomspelningen. Det blev en konflikt mellan min skjutglada, mördande no-mercy stil och en karaktär jag gillade....

Medlem

Citadel festen var hur cool som helst!

Medlem

Hela serien är briljant. Ingen historia som fångat mig så otroligt och där man känt att man gjort egna val. Hur berättelsen berättas är också otroligt bra, genom konversationer, filmer och i själva spelnandet. Hoppas andromeda bygger vidare på detta

Utan scannandet från 2an och bilkörandet i 1an, båda delarna var fruktansvärda för någon som vill göra allt

Medlem

Grym serie, en av de bästa spelupplevelser jag varit med om; kanske den bästa innan Witcher 3.

Bäst: Suicide mission i 2:an. Total katastrof första genomspelningen. Nästan alla dog, inklusive Shepard.

Sämst: Sista uppdraget i Londons tunnelbana (WTF?) i 3:an, totalt fantasilöst och helt utan den intensitet som fanns i suicide mission. Det i kombination med det nästintill obegripligt värdelösa slutet sabbade sånär hela trilogin.

Medlem

Jag visste att det skulle hända, men när man träffade Garrus igen i tvåan så blev jag nästan tårögd, och precis som @zumo, så dödade jag Wrex två av fyra genomspelningar av det första spelet, och det svider fortfarande.

Gåååååshud!

Medlem
Skrivet av nisp88:

Bästa minnet: Hela festen i Citadel dlc:et https://67.media.tumblr.com/0ae08d0bacdfe809ecfd0718a37d47fe/...

Värsta minnet: När jag spelade igenom hela serien med bara renegade val och sköt Mordin i ryggen i trean, det värsta jag gjort i ett spel

Jag klarar verkligen inte av att spela renegade, har kört igenom trilogin säker minst 5 gånger men kör alltid paragon. Är detsamma i alla andra spel där man kan välja om man ska vara en good-guy eller inte.

Medlem
Skrivet av MurvelOskis:

"I am the very model of a--- BOOOM!"

Förmodligen den enda spelserien jag spelat som jag genuint känt sorg i. Fantastisk serie!

Får nog bli det här för mig, oundvikligt med tårar för mig där.

Medlem

Skeppet heter väl ändå Normandy, det står fel i texten på första sidan.

Medlem

"I am beyond comprehension"

Jag och min bror fick 1an till en 360 på julafton för vi var galna i sci-fi. Vi båda spela i ca 1h o la det på hyllan i 3 månader. Efter att ha läst om spelet och sett trailers igen bestämde jag mig för att köra om det och hålla ut lite längre.
Mass Effect är bland mina top 3 bästa spel.

Första gången man fick se en reaper fick jag gåshud och vigil fick mig att gråta.
Många känslor genom trilogin och musiken spelas varje vecka via spotify i köket.

Medlem

Blev förvånad. Hela trilogin finns att spela på ea access. Så nu ska jag ta mig i kragen.

Medlem

Dejt med Garrus på Citadel DLC <3<3<3

Medlem
Skrivet av Snoop0:

"I am beyond comprehension"

Första gången man fick se en reaper fick jag gåshud och vigil fick mig att gråta.
Många känslor genom trilogin och musiken spelas varje vecka via spotify i köket.

Jo, första mötet med Sovereign - rösten som nästan känns fysiskt.
Sedan hela Ilos-sekvensen, otroligt mycket känslor från ett spel.

Emil har 100% rätt, Calle - bara så att du vet!

Medlem

Det jag älskar med Mass Effect är inte bara det som händer på den spelbara kartan, men även det som händer utanför den. Jag älskar den välpolerade estetiken och får en känsla av "sonder" när jag kollar ut över Illium (bl.a.) och ser alla skycars flyga omkring.

1
Skriv svar