Call of Duty: Infinite Warfare

Robot
Call of Duty: Infinite Warfare

Ett litet steg för människan men ett stort steg för Infinity Ward när seriens senaste del tar sig an det oändliga svarta havet med pampiga rymdstrider, bekanta ansikten och förra årets multiplayer.

#counter-strike-global-offensive, #titanfall, #battlefield-1, #overwatch, #call-of-duty-black-ops-3


Moderator | Testpilot
Call of Duty: Infinite Warfare

Faktum att säga bojkottar jag spelet när de slängde in en remaster i en Special Edition låda.

Jag gillar ändå Call of Duty och dess snabba game play men känner att det är dags för ett break. Ta 2-3 års vila, kom på något nytt men ändå igenkännande och gör fansen glada.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Multiplayer har aldrig varit något som lockat mig.

Remastern av Modern Warfare var kul att spela igenom. Mindes väl hur det kändes när man fick det spelet första gången.

Funderar nu på om man ska skaffa Infinite Warfare eller inte. Rymd och Sci-Fi verkar inte heller så lockande.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Faktum att säga bojkottar jag spelet när de slängde in en remaster i en Special Edition låda.

Jag gillar ändå Call of Duty och dess snabba game play men känner att det är dags för ett break. Ta 2-3 års vila, kom på något nytt men ändå igenkännande och gör fansen glada.

Håller med, alltid gillat multiplayer-delen. Längtar ordentligt till Modern Warfare 2-remastern.

Tror serien skulle vara dödsdömd om de skulle vila. Nu gäller det lägga vantarna på fansen så att det inte slirar iväg på andra titlar.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Geeks Gaming
Skrivet av erikcedervall:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Faktum att säga bojkottar jag spelet när de slängde in en remaster i en Special Edition låda.

Jag gillar ändå Call of Duty och dess snabba game play men känner att det är dags för ett break. Ta 2-3 års vila, kom på något nytt men ändå igenkännande och gör fansen glada.

Tror serien skulle vara dödsdömd om det skulle vila. Nu gäller det lägga vantarna på fansen så att det inte slirar iväg på andra titlar.

Sorry men håller med uberpwnage2.0.
Dom behöver göra som Assassins Creed. Skippa 1 år. Skulle säga det samma till BF.
Spelen hinner knapp bilda en community fören nästa spel kommer ut och tar död på de föregående spelet.

Frågan är om en CoD kan rädda sin PC community.. eller ja om man kan kalla de in community.

Skribent
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av erikcedervall:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Faktum att säga bojkottar jag spelet när de slängde in en remaster i en Special Edition låda.

Jag gillar ändå Call of Duty och dess snabba game play men känner att det är dags för ett break. Ta 2-3 års vila, kom på något nytt men ändå igenkännande och gör fansen glada.

Tror serien skulle vara dödsdömd om det skulle vila. Nu gäller det lägga vantarna på fansen så att det inte slirar iväg på andra titlar.

Sorry men håller med uberpwnage2.0.
Dom behöver göra som Assassins Creed. Skippa 1 år. Skulle säga det samma till BF.
Spelen hinner knapp bilda en community fören nästa spel kommer ut och tar död på de föregående spelet.

Frågan är om en CoD kan rädda sin PC community.. eller ja om man kan kalla de in community.

Håller med om att det skulle behövas, men tror inte att det marknadsmässigt skulle hålla. Konkurrensen är alldeles för hård. De flesta konsumenter är relativt trogna sina spelserier och nu har de lärt sig förvänta ett nytt varje år.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Jag fortsätter spela BO3. Förmodligen överlever det ett år till på PC som det ser ut.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Multiplayer har aldrig varit något som lockat mig.

Remastern av Modern Warfare var kul att spela igenom. Mindes väl hur det kändes när man fick det spelet första gången.

Funderar nu på om man ska skaffa Infinite Warfare eller inte. Rymd och Sci-Fi verkar inte heller så lockande.

Om du enbart är ute efter kampanjen så tycker jag du bör slå till om du hittar spelet för en billigare slant. Jag köpte spelet för 378kr på greenmangaming med en rabattkod jag fick i mailen dagen innan release.

Jag spelar enbart kampanjen och tycker prislappen jag fick spelet för är värd varenda krona


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jösses, att CoD IW och Titanfall 2 får samma betyg bevisar ju bara hur oseriös FZ är

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Faktum att säga bojkottar jag spelet när de slängde in en remaster i en Special Edition låda.

Jag gillar ändå Call of Duty och dess snabba game play men känner att det är dags för ett break. Ta 2-3 års vila, kom på något nytt men ändå igenkännande och gör fansen glada.

Nu handlar det ju om just 3 års utvecklingstid sedan Ghosts, Infinity Ward utvecklar likt övriga CoD-studios oberoende av vad resten gör. Handlar ju snarare om att spelen säljer multum och Activision säger "Don't rock the boat" gällande multiplayer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jasagrmg:

Jösses, att CoD IW och Titanfall 2 får samma betyg bevisar ju bara hur oseriös FZ är

Hej Jasagrmg! Vänligen läs texterna och stirra dig inte blind på siffrorna. Med en trea menar vi ett bra spel. Vad respektive spel gör för att nå upp till detta förklaras just i texten.

Har du ytterligare frågor kring vårt betygssystem kan vi ta det vidare i en privat diskussion.


signatur
Medlem

Jag gillar Cods mp del, den är rolig och givande. Kartorna kunde varit lite bättre dock.

Medlem
Skrivet av Jasagrmg:

Jösses, att CoD IW och Titanfall 2 får samma betyg bevisar ju bara hur oseriös FZ är

3 mediokra spel får mediokert betyg... Ser inte riktigt vad problemet är? Inget av spelen ar bra nog för en 4:a eller bättre samtidigt som inget av dom är kasst nog för 2:a eller lägre.

Personligen tycker jag att det är bra att FZ inte deltar i den den desperata betygsinflation som den döende traditionella "games journalism" pysslar med.

Medlem
Skrivet av igulfast:
Skrivet av Jasagrmg:

Jösses, att CoD IW och Titanfall 2 får samma betyg bevisar ju bara hur oseriös FZ är

3 mediokra spel får mediokert betyg... Ser inte riktigt vad problemet är? Inget av spelen ar bra nog för en 4:a eller bättre samtidigt som inget av dom är kasst nog för 2:a eller lägre.

Personligen tycker jag att det är bra att FZ inte deltar i den den desperata betygsinflation som den döende traditionella "games journalism" pysslar med.

Till och med Angry Joe gillar Titanfall 2 och tycker att det är en klar förbättring jämfört med föregångaren. Han har också några invändningar men ger ändå spelet 8/10.

Medlem

Seriöst, ni som klagar på betyget, vad fan lider ni av?

Gen
Medlem
Citat:

Årets hjärnfjärt måste gå till beslutstagaren att göra Windows Store och Steam-versionen icke-kompatibla

Nu har jag ingen statistik men är detta verkligen ett problem då jag inte kan tänka mig att ens 1% av alla som köper CoD till PC köper i svindyra Windows Store? Finns ju ingen som helst fördel att köpa spelet där gentemot Steam.

Medlem

Ehhh brukar inte vara sån men seriöst. Detta mög spel fick lika höga poäng som Titanfall 2.. dags att ändra TF2s betyg till en 4a.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Qvisten:

Ehhh brukar inte vara sån men seriöst. Detta mög spel fick lika höga poäng som Titanfall 2.. dags att ändra TF2s betyg till en 4a.

1. Läs texterna.
2. Läs tidigare kommentar gällande betyg.


signatur
Medlem

"Wot I Think – Call Of Duty: Infinite Warfare's Campaign"
https://www.rockpapershotgun.com/tag/call-of-duty-infinite-wa...

TL;DR: buy Titanfall 2 instead
(Kommentar i tråden för recensionen!)


signatur

autograph

Medlem

Singleplayer har alltid varit riktigt bra i COD i mitt tycke, många år sedan jag övergav multiplaye dock.

Medlem

Nice, jag gillar CoDs Singplayer kampanjer, vill jag köra multplayer kör jag BF eller quake live, ska nog köpa Titanfall snart också och köra campaign och prova MP. Mycket Trevlig spel vinter!

Medlem
Skrivet av autograph:

"Wot I Think – Call Of Duty: Infinite Warfare's Campaign"
https://www.rockpapershotgun.com/tag/call-of-duty-infinite-wa...

TL;DR: buy Titanfall 2 instead

Varför kan man inte spela båda? Öppna din värld lite mer, det blir så trångt i synen om du begränsar dig så där.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av autograph:

"Wot I Think – Call Of Duty: Infinite Warfare's Campaign"
https://www.rockpapershotgun.com/tag/call-of-duty-infinite-wa...

TL;DR: buy Titanfall 2 instead

Varför kan man inte spela båda? Öppna din värld lite mer, det blir så trångt i synen om du begränsar dig så där.

What? Jag har ju köpt båda spelen, och jag spelar båda!
Du måste ha missuppfattat något. Jag länkade ju bara till en intressant sida.
Jag har köpt alla COD, BlOps, både TF1 och TF2 och alla BF.
Och spelar alla i singel- och multiplayer. Så jag har verkligen inte begränsat mig!


signatur

autograph

Medlem

Det var många år sen man spelade CoD. Modern Warfare var en riktig höjdare, men sen blev det för mycket tyvärr. Framtidstramset har aldrig riktigt lockat, och BF drog det längsta strået med Bf3 & 4. Men det verkar lite som att de flesta av oss är trött på sci-fi framtidsskit och istället vill tillbaka i tiden?

Så vad jag önskat är att CoD går tillbaka till sina rötter i WW2, då hade iallefall jag garanterat gett det en ärlig chans.

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av autograph:

"Wot I Think – Call Of Duty: Infinite Warfare's Campaign"
https://www.rockpapershotgun.com/tag/call-of-duty-infinite-wa...

TL;DR: buy Titanfall 2 instead

Varför kan man inte spela båda? Öppna din värld lite mer, det blir så trångt i synen om du begränsar dig så där.

What? Jag har ju köpt båda spelen, och jag spelar båda!
Du måste ha missuppfattat något. Jag länkade ju bara till en intressant sida.
Jag har köpt alla COD, BlOps, både TF1 och TF2 och alla BF.
Och spelar alla i singel- och multiplayer. Så jag har verkligen inte begränsat mig!

Jag ber om ursäkt för att jag inte har full koll på vilka spel du köper, jag baserade min kommentar på ditt TL;DR vilket var att du tyckte att man ska köpa Titanfall 2 istället. Och jag tycker man inte behöver välja det ena eller det andra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kampanjen på nya COD var helt awesome iaf. Har inte kört multiplayer än. Titanfall 2 kampanjen var riktigt bra med, fast jag tyckte den var lite för kort. Klarade spelet på 3 timmar och då rushade jag inte ens.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av autograph:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av autograph:

"Wot I Think – Call Of Duty: Infinite Warfare's Campaign"
https://www.rockpapershotgun.com/tag/call-of-duty-infinite-wa...

TL;DR: buy Titanfall 2 instead

Varför kan man inte spela båda? Öppna din värld lite mer, det blir så trångt i synen om du begränsar dig så där.

What? Jag har ju köpt båda spelen, och jag spelar båda!
Du måste ha missuppfattat något. Jag länkade ju bara till en intressant sida.
Jag har köpt alla COD, BlOps, både TF1 och TF2 och alla BF.
Och spelar alla i singel- och multiplayer. Så jag har verkligen inte begränsat mig!

Jag ber om ursäkt för att jag inte har full koll på vilka spel du köper, jag baserade min kommentar på ditt TL;DR vilket var att du tyckte att man ska köpa Titanfall 2 istället. Och jag tycker man inte behöver välja det ena eller det andra.

Ok. Jag håller med dig att man inte behöver välja. Eftersom jag som sagt köpt alla COD och TF.
Kommentaren TL;DR var inte min. Där var jag otydlig. Det var en kommentar i tråden för recensionen på rockpapershotgun som jag tyckte var rolig bara.


signatur

autograph

Medlem

"Wot I Think – Call of Duty: Infinite Warfare Multiplayer"

https://www.rockpapershotgun.com/2016/11/09/call-of-duty-infi...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Kampanjen på nya COD var helt awesome iaf. Har inte kört multiplayer än. Titanfall 2 kampanjen var riktigt bra med, fast jag tyckte den var lite för kort. Klarade spelet på 3 timmar och då rushade jag inte ens.

Jag har spelat två timmar på COD:IW-kampanjen och är fortfarande bara i början!
Har nu kommit till att spränga mechroboten med "det stora vapnet" för att komma vidare till att få möta "Jon Snow".
Har provat COD:IW-multiplayer men blir bara ägd hela tiden.
Men snyggt är det ju.

Tycker hittills bättre om Titanfall 2-kampanjen, som jag bara kommit till stadiet där man springer själv och ska leta upp sin robot igen.
Blir ägd hela tiden även i TF2-multiplayer.
Men snyggt är det ju.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Gen:
Citat:

Årets hjärnfjärt måste gå till beslutstagaren att göra Windows Store och Steam-versionen icke-kompatibla

Nu har jag ingen statistik men är detta verkligen ett problem då jag inte kan tänka mig att ens 1% av alla som köper CoD till PC köper i svindyra Windows Store? Finns ju ingen som helst fördel att köpa spelet där gentemot Steam.

Men hur kul tror du det känns för de som av någon outgrundlig anledning faktiskt köper det från Windows Store?

12
Skriv svar