Dice: "Battlefield 1 är vår största lansering någonsin"

Robot
Dice: "Battlefield 1 är vår största lansering någonsin"

Massor av statistik, förutom den viktigaste.

#battleifeld-1


Medlem
Dice: "Battlefield 1 är vår största lansering någonsin"

Någon mer som har problem med lag? Spelar på Xbox och det har fungerat felfritt hela tiden tills i helgen. Har startat om och allt sånt där men det går sirapsegt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Grymt bra spel, inte haft några som helst problem förutom att "end of round" statistiken slutat funka sedan patchen (PC).

Visst det är inte ett perfekt spel, finns lite balansering kvar att göra men i det stora hela är detta ett stort steg i rätt riktning för serien

Medlem

Förstod det först som 9 timmar av 59 miljoner timmar. Tänkte h*lvete vilken flopp för det spelläget

Medlem

Make WW1 Great Again...

Wonder Woman filmen ser ut lite som BF1, eller tvärt om...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gillar spelet och gillar de mesta, men gillar dock inte att dom tagit bort massa statistik och att man inte kan genomföra statistik mellan spelare. Samt att man kan bara fokusera på en medalj i taget. Vapen unlocks och config är också lite klen men annars är de jäkligt kul och panga på. Har inte haft några som helst problem i spelet förutom att föra veckans medaljer kommer upp istället för veckans.

Medlem

Tycker att man borde kunna ändra vapen ect i huvudmeny på sina klasser, drygt att göra det under gameplay.

FZ är tydligen besatt av försäljningsstatistik.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har inte testat denna version av Battlefront men den är säkert lika rolig som föregående version, typ på västfront inget nytt.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Tycker att man borde kunna ändra vapen ect i huvudmeny på sina klasser, drygt att göra det under gameplay.

FZ är tydligen besatt av försäljningsstatistik.

Använd appen eller hemsidan ([https://www.battlefield.com/companion/career]) annars.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Grymt bra spel, inte haft några som helst problem förutom att "end of round" statistiken slutat funka sedan patchen (PC).

Visst det är inte ett perfekt spel, finns lite balansering kvar att göra men i det stora hela är detta ett stort steg i rätt riktning för serien

Jag håller med.

Hade velat se lite mer fokus på bolt-action rifles och lite mindre hel-automatiska vapen. Jag tycker fortfarande SMG's och LMG's ska finnas där, för annars hade gameplay blivit väldigt stelt.

Men overall ett riktigt underhållande spel.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Tycker att man borde kunna ändra vapen ect i huvudmeny på sina klasser, drygt att göra det under gameplay.

FZ är tydligen besatt av försäljningsstatistik.

Det kommer troligtvis in i närmaste patcherna, känns helt ologiskt att inte kunna ändra klasser/vapen, köpa vapen, skins osv i menyn....

Medlem

Som många säger så är vapenkonfigurationen sämre tillsammans med medaljer och stats i allmänhet. Men själva spelet i sig när du väl spawnar in och börjar skjuta är det roligaste på länge. Och för mig är det de som räknas. Men hoppas ändå att dom ändrar lite på systemet med stats så det blir mer aanvändarvänligt.

Medlem
Skrivet av Glore:
Skrivet av Seraium:

Tycker att man borde kunna ändra vapen ect i huvudmeny på sina klasser, drygt att göra det under gameplay.

FZ är tydligen besatt av försäljningsstatistik.

Använd appen eller hemsidan ([https://www.battlefield.com/companion/career]) annars.

Mm men tänk dock på att när man går in där nollställs ens inställningar av vapen på klasser och fordon. Inte alltid men lite då och då. Ganska irriterande.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Kul, now go work on bf 1944 :)!

Medlem

Ett riktigt skräpspel utan djup, är buggigt, och är mer ett WW2 spel än ett WW1. Skäms över mänskligheten. Spela Titanfall 2 istället era fån.

Medlem

Väntar lystet på serverdelen släppt till andra utom Dice själva.
Sniperlimit och 32 spelare kommer lyfta ett rätt hyfsat spel ordentligt. Om de nu bara ville nerfa sprutorna så man slipper möta drösvis av folk som springer och skjuter automateld så blir det riktigt bra,


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av blackidus:

Grymt bra spel, inte haft några som helst problem förutom att "end of round" statistiken slutat funka sedan patchen (PC).

Menar du att medaljerna inte buggat för dig?

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av blackidus:

Grymt bra spel, inte haft några som helst problem förutom att "end of round" statistiken slutat funka sedan patchen (PC).

Menar du att medaljerna inte buggat för dig?

Jo nu när du säger det så buggar dem också, men dem bryr jag mig inte i

Vem har tid att springa runt med dynamit och försöka få 10 kills när man ska hjälpa laget
Medaljsystemet man hade i BF4 var bättre där man inte hade bara en medalj aktiv utan alla. En av dem få saker jag stör mig på.

Medlem

Gillar fortfarande inte att Medics måste överge antingen Revive eller Medic packs om man vill använda Rifle grenades. Borde vara ersättare av vanliga granaten istället så när man trycker på "G" så laddar man en granat istället.
De jobbigaste buggarna jag haft: Veckans medaljerna funkar på 1 av 10 servrar (om jag byter server så kommer antingen medaljerna funka igen eller inte), end game statsen visas inte, spelet har kraschat (CTD) 2 gånger.

Medlem

Det är ju nästan som att det lönar sig att släppa spel som inte är trasiga av buggar och krascher från början!

Fantastiskt spel föv.

Medlem

Jag var skeptisk när jag köpte spelet men är helt klart positivt överraskad. Bättre än Hardline och BF4.

Och vad skönt det är utan RPG och SMAW spammande överallt

Medlem

Bra spel.
Statestik, medaljer osv bryr jag mig inte om. Men det finns annars en app när man vill kolla sånt och configurera load out tills dice patcher in ett smidigare sätt i spelet.
Nu har väll battlelog hatarna fått som dom vill


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av blackidus:

Grymt bra spel, inte haft några som helst problem förutom att "end of round" statistiken slutat funka sedan patchen (PC).

Visst det är inte ett perfekt spel, finns lite balansering kvar att göra men i det stora hela är detta ett stort steg i rätt riktning för serien

Samma här. Och det är även störande att Quit-knappen verkar komma fram lite när den känner för när en runda är slut.

Avstängd

Bästa Battlefield spelet under dessa 6 år sen Bad Company 2 lanserades.

Bäst är än idag Battlefield 2.

Ion
Medlem
Skrivet av disinfect:

Ett riktigt skräpspel utan djup, är buggigt, och är mer ett WW2 spel än ett WW1. Skäms över mänskligheten. Spela Titanfall 2 istället era fån.

Jag fattar inte. På vilket sätt är det mer andra världskriget än första menar du?

Medlem
Skrivet av Ion:
Skrivet av disinfect:

Ett riktigt skräpspel utan djup, är buggigt, och är mer ett WW2 spel än ett WW1. Skäms över mänskligheten. Spela Titanfall 2 istället era fån.

Jag fattar inte. På vilket sätt är det mer andra världskriget än första menar du?

Typ allt... lätt sammafattat: ett WWII med WW1 skin :).

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ion:
Skrivet av disinfect:

Ett riktigt skräpspel utan djup, är buggigt, och är mer ett WW2 spel än ett WW1. Skäms över mänskligheten. Spela Titanfall 2 istället era fån.

Jag fattar inte. På vilket sätt är det mer andra världskriget än första menar du?

Typ allt... lätt sammafattat: ett WWII med WW1 skin :).

Du får nog precisera dig mer än så

Ser inget WWII i BF1, mer än att en del vapen som finns med här även användes i WWII.

Medlem

Riktigt kul spel. Trist med de buggar som finns med t ex medaljer och end of round statsen. Jag lirar på PS4 och om man inte tar Quit innan det är 31 sekunder kvar så kan man inte quitta. Väldigt irriterande då man inte hinner läsa igenom end of game statsen. Sedan kommer man inte in i end of game statsen om man inte tar Continue och sedan backar tillbaka till end of gamestatsen för att kunna se sina stats...

Medlem

Jag har aldrig lyckats spawna i en behemoth, armored train eller dreadnought. Hur fan gör man? Är det vissa spelare som älskar dem så mycket att de väntar i skymningsriket ända tills den första tiondels sekunden efter att specialfordonet dykt upp, så att de kan spawna i det och aldrig någonsin lämna sin plats? Har heller ALDRIG sett en stridsvagn vara ledig. Aldrig någonsin fått förfoga över en kanon i ett fordon.

När jag spelar Operations tar det ibland hela matchen innan jag fattar om jag är på det försvarande eller anfallande laget, haha. Och vilket lands styrka jag ingår i. Känns som att det är vissa grejer i BF som man "bara ska förstå", helst genom minst 10-årig erfarenhet av BF-spelande

Medlem

Ja folk klickar på dreadnought mfl. Fort som fan
Ang. Tanks finns det bara max 2 st per lag när bf4 hade upp till 5 per lag.
Helt klart en stor brist utav tunga fordon. Flygplan finns det gott om.

1
Skriv svar