Sony Playstation 4 Pro

Robot
Sony Playstation 4 Pro

Konsolspelandet tar första klivet mot 4K-upplösningens förlovade land. FZ har testat en spelmaskin vars framgångar avgörs av andra än Sony.

#nintendo, #microsoft, #sony, #xcom-2, #the-last-of-us-remastered, #call-of-duty-infinite-warfare, #titanfall-2, #deus-ex-mankind-divided, #driveclub-vr


Medlem
Sony Playstation 4 Pro

ge mig torsdag nu!!

Ok, alla "PC-fanboys" som tänkt börja kräkas i denna tråd.. ta ett andetag och krama en medmänniska istället.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Haha vilken skämtkonsol.

Medlem

3,3kg bara!!!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Kommer project scorpio sopa mattan med ps4pro?
Vad gör sony då, släpper en till ps4pro2?
Tycker det spårar ur.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bra recension tompa.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

du behöva koppla konsolen direkt till teven för att avnjuta HDR; den lilla HDMI-splitterlådan mellan headsetet och konsolen fixar inte att skicka HDR-signalen till teven?

Alltså, vet inte om jag är Old School men vafan menar han? Headset? Konsol? Vem drar en hdmi till headsetet? Jag kör det väl i min 4k stödda surround, sen till tvn eller direkt i tvn?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kommer project scorpio sopa mattan med ps4pro?
Vad gör sony då, släpper en till ps4pro2?
Tycker det spårar ur.

Få till ingen anledning att köra project scorpio. Microsoft har lagt till den till sin "universal windows platform" där den kommer fungera mer som en slö kompakt PC. Bättre med en rejäl gaming PC alltså. Med Ps4 får du tillgång till spel som inte finns tillgängliga på PC. Detsamma kan alltså ej sägas om Xbone Scorpio.

Skrivet av robbis:

du behöva koppla konsolen direkt till teven för att avnjuta HDR; den lilla HDMI-splitterlådan mellan headsetet och konsolen fixar inte att skicka HDR-signalen till teven?

Alltså, vet inte om jag är Old School men vafan menar han? Headset? Konsol? Vem drar en hdmi till headsetet? Jag kör det väl i min 4k stödda surround, sen till tvn eller direkt i tvn?

När/om du kör PSVR


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Blir en bra julklapp till sig själv, så man även får den där hårda julklappen som ingen vill köpa längre...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

När kommer ni att testa HDD vs SDD på en PS4 Pro?
Vore kul och se jämförelserna med ert gamla test med vanliga PS4'an.

Gen
Medlem
Citat:

Sonys enda restriktion gäller multiplayer: det är inte tillåtet att ge några fördelar till Pro-ägare, så frameraten kommer vara densamma oavsett om du kör den vanliga PS4:an eller en Pro.

Kommer inte detta bli ett gissel för folk som köpt sin Pro och vill använda den fullt ut men inte kommer kunna göra det i tex CoD?

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Ok, alla "PC-fanboys" som tänkt börja kräkas i denna tråd.. ta ett andetag och krama en medmänniska istället.

Du känner oss så väl :'-)

Medlem
Skrivet av Aletheides:
Skrivet av Molotov:

Kommer project scorpio sopa mattan med ps4pro?
Vad gör sony då, släpper en till ps4pro2?
Tycker det spårar ur.

Få till ingen anledning att köra project scorpio. Microsoft har lagt till den till sin "universal windows platform" där den kommer fungera mer som en slö kompakt PC. Bättre med en rejäl gaming PC alltså. Med Ps4 får du tillgång till spel som inte finns tillgängliga på PC. Detsamma kan alltså ej sägas om Xbone Scorpio.

Men om Scorpio kommer kosta ungefär som ps4 pro så finns det fortfarande en poäng med den. För många känns nog 4-5000 vettigare än att köpa en gaming pc. Speciellt om de vill ha både ps4 och xbone.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Ambassadör
Xbox

Lite som att vilja ha en sportbil men nöja sig med nya fälgar till Skodan.


signatur

Jump in.

Medlem

Har förbokat ps4pro. En anledning är för psvr. Men sen så kändes det viktigt att hinna sälja min nuvarande ps4 innan den går sönder då jag haft den sen releasen. Har haft otur med konsoler innan, min x360 hade jag bytt två gånger vid på samma tid. Och en så kommer väl priset gå upp efter nyår också va?

Medlem
Skrivet av Aletheides:
Skrivet av Molotov:

Kommer project scorpio sopa mattan med ps4pro?
Vad gör sony då, släpper en till ps4pro2?
Tycker det spårar ur.

Få till ingen anledning att köra project scorpio. Microsoft har lagt till den till sin "universal windows platform" där den kommer fungera mer som en slö kompakt PC. Bättre med en rejäl gaming PC alltså. Med Ps4 får du tillgång till spel som inte finns tillgängliga på PC. Detsamma kan alltså ej sägas om Xbone Scorpio.

Så hela poängen med en spel-konsol försvinner bara för det? Det rör folk absolut inte i ryggen.

Menar, hur ska du exempelvis lägga upp det i följande scenario:

"Grabbar, ska vi lira lira lite Fifa efter träningen? Amen nu finns ju "universal windows platform" så konsolen blir som en slö pc, så slut med spelkvällarna hos mig, köpte en häftig gamerpc istället..."

Eller familjen som vill köpa en konsol i julklapp åt barnen, går inte att argumentera emot enkelheten med en konsol där.

Redaktör
Skrivet av robbis:

du behöva koppla konsolen direkt till teven för att avnjuta HDR; den lilla HDMI-splitterlådan mellan headsetet och konsolen fixar inte att skicka HDR-signalen till teven?

Alltså, vet inte om jag är Old School men vafan menar han? Headset? Konsol? Vem drar en hdmi till headsetet? Jag kör det väl i min 4k stödda surround, sen till tvn eller direkt i tvn?

Det gäller alltså om man har Playstation VR. Den har en liten svart låda (splittern), till vilken man kopplar teve och konsol via HDMI, och även PSVR-headsetet. Men splittern klarar inte att skicka vidare HDR-signaler från konsolen till teven, bara 4K-signal. Därför måste du koppla bort PSVR om du vill spela med HDR, alltså koppla konsolen direkt i teven.

Edit: så här kopplas PSVR in.

Skrivet av bent toe:

Bra recension tompa.

Tack!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gascogne:

När kommer ni att testa HDD vs SDD på en PS4 Pro?
Vore kul och se jämförelserna med ert gamla test med vanliga PS4'an.

Ahem... http://www.fz.se/artiklar/artikel/20160504/test-sa-mycket-sna...


signatur
Medlem

Blir det någon grafik skillnad om man spelar spel i cinema mode på ps4 pro+ psvr mot vanliga ps4?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gascogne:

När kommer ni att testa HDD vs SDD på en PS4 Pro?
Vore kul och se jämförelserna med ert gamla test med vanliga PS4'an.

Ahem... http://www.fz.se/artiklar/artikel/20160504/test-sa-mycket-sna...

Precis ni testade den gamla PS4'an maj 2016, så då bör ni testa PS4 Pro och ha eran gamla artikel som jämförelse.

Medlem

Så om man har en 1080p tv och inte planerar på att köpa en 4k tv, så kommer fortfarande grafiken att vara bättre???, Vi med 1080p får alltså ingen upplösnings förbättring, men högre fps och förmodligen bättre grafik

Medlem
Skrivet av Aletheides:
Skrivet av Molotov:

Kommer project scorpio sopa mattan med ps4pro?
Vad gör sony då, släpper en till ps4pro2?
Tycker det spårar ur.

Få till ingen anledning att köra project scorpio. Microsoft har lagt till den till sin "universal windows platform" där den kommer fungera mer som en slö kompakt PC. Bättre med en rejäl gaming PC alltså. Med Ps4 får du tillgång till spel som inte finns tillgängliga på PC. Detsamma kan alltså ej sägas om Xbone Scorpio.

Jösses hoppas inte du är seriös med denna kommentar, annats förstår jag hur Sony lyckas skapa den mest onödiga konsol någonsin och ändå köper folk det som det vore guld.

Hoppas detta floppar rejält, Sony har dålig koll på verkligenheten, vågar absolut ingenting nytt, ganska minimal uppgradering för en ny konsol som inte ens klarar 4k native, pinsamt. Fortsätter i samma stuk som apple och vill låsa sina användare till utan valfrihet. Satsar nästan bara på exklusiva spel, skapar billigt vr headset för kräma ur mer pengar från sina fans.

Hoppas fler öppnar ögonen och kan ändra sitt trångsynta perspektiv. Sony är ett skitföretag.

Redaktör
Skrivet av Warfighter320:

Så om man har en 1080p tv och inte planerar på att köpa en 4k tv, så kommer fortfarande grafiken att vara bättre???, Vi med 1080p får alltså ingen upplösnings förbättring, men högre fps och förmodligen bättre grafik

Det beror på spelet. Eller utvecklaren, snarare, som kan välja att ge nya spel (och patcha gamla) snyggare grafik, högre upplösning, högre framerate med mera. Men det sker inte automatiskt, och det finns inga garantier för vad som kommer komma, det är som sagt upp till utvecklarna.


signatur
Medlem

Först köper ni ps4 för 4k,nu ps4 pro för 4k, och ps vr för 4.5k, ps+, spel... Tror folk inte riktigt förstår hur mkt pengar man gör av med på denna scam. Konsolspelare är väl inte kända för att rösta med plånboken men lite kan man väl tänka. Blir inga positiva förändringar i denna takt. Fucking Sony.

Avstängd

2017 ska verkligen bli året då jag ska uppgradera till alla som kommer och har kommit nu (PS4 PRO). Nintendo Switch i mars, våren/sommaren Playstation 4 Pro och på lanseringsdagen i höst nästa år Xbox One Scorpio.

Medlem

Bättre att vänta på scorpio mao

Medlem

KANSKE köper en till RDR2. Det är 1 år kvar så den kanske har även sänkts i pris endel då.

Medlem

Det är uppskalad 4K och inte native, så att alla vet

Medlem

Äntligen en ordentlig konsol som man kan spela Formel 1 på i 60 fps och bra grafik, nu känns inte PC så självklart längre.

En PS4 Pro och Nintendos Switch är de konsoler jag ska köpa närmaste halvåret. Hade önskat att Switch varit kraftfullare så hade det räckt med en Switch men så blir det icke.

123
Skriv svar