Microsoft: Tomma CoD: Infinite Warfare-servrar är Activisions fel

Robot
Medlem
Microsoft: Tomma CoD: Infinite Warfare-servrar är Activisions fel

Undra varför man vill gör sig mer hatad av PC folket som de redan tidigare visat att de inte bryr sig om längre. Att Activison ens orkar vara så jävliga.

Medlem

En av de största lögnerna, var väl att det skulle finnas dedikerade servrar, men det är endå ett P2P lobby system för samtliga plattformar. Det är inte ens Lobby system med Dedikerade servrar, utan helt och hållet P2P med tanke på att man ibland får "Host left, finding new host". Utöver det tycker jag det är bra online pangare, är lite problem med netcoden, men den är fortfarande inte lika jävlig som BF3 och BF4 när de precis hade släppts och det var rubberband party på samtliga maps


signatur
Medlem

Och något flum här sade att CoD är överlägset... HAHA!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Och något flum här sade att CoD är överlägset... HAHA!

Såg den tråden, fasen vad det blev ramaskri där lol.

Cod är ett bra FPS (När det fungerar som det skall) precis som Battlefield (Samma krav där), men överlägset? Absolut inte


signatur
MEG
Medlem

Hahahahahahaahaa......phu, undra vilket tomte på Activision som inte kommer att kunna sova lugnt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Köpte titanfall 2 igår till PC, askul! Trött på cod sen länge och bf1 intresserar mig inte.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Köpte titanfall 2 igår till PC, askul! Trött på cod sen länge och bf1 intresserar mig inte.

Jag är otroligt sugen på det spelet! Har du kört igenom kampanjen? Någon idé om hur lång den är?
/Puss o kram

Medlem
Skrivet av bullshitOPhero:
Skrivet av Newklear:

Och något flum här sade att CoD är överlägset... HAHA!

Såg den tråden, fasen vad det blev ramaskri där lol.

Cod är ett bra FPS (När det fungerar som det skall) precis som Battlefield (Samma krav där), men överlägset? Absolut inte

Han snackade dock om försäljning, inte kvalitén på spelet. Men det är väl lätt att ha dålig läsförståelse.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av bullshitOPhero:
Skrivet av Newklear:

Och något flum här sade att CoD är överlägset... HAHA!

Såg den tråden, fasen vad det blev ramaskri där lol.

Cod är ett bra FPS (När det fungerar som det skall) precis som Battlefield (Samma krav där), men överlägset? Absolut inte

Han snackade dock om försäljning, inte kvalitén på spelet. Men det är väl lätt att ha dålig läsförståelse.

Haha okej, kasta inte sten i glashus nu


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Köpte titanfall 2 igår till PC, askul! Trött på cod sen länge och bf1 intresserar mig inte.

Jag är otroligt sugen på det spelet! Har du kört igenom kampanjen? Någon idé om hur lång den är?
/Puss o kram

Haha... tänker på den finske sigenaren "Leifi Plomeros" som ringde runt till folk på natten som hade annonser i Gula Tidningen på 90-talet. Han avslutade ofta med "Puss & Kram sej"... Det är Humor.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Köpte titanfall 2 igår till PC, askul! Trött på cod sen länge och bf1 intresserar mig inte.

Jag är otroligt sugen på det spelet! Har du kört igenom kampanjen? Någon idé om hur lång den är?
/Puss o kram

Verkar vara 5-6 h lång singelplayer-kampanj
http://howlongtobeat.com/game.php?id=38000

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av bullshitOPhero:
Skrivet av Newklear:

Och något flum här sade att CoD är överlägset... HAHA!

Såg den tråden, fasen vad det blev ramaskri där lol.

Cod är ett bra FPS (När det fungerar som det skall) precis som Battlefield (Samma krav där), men överlägset? Absolut inte

Han snackade dock om försäljning, inte kvalitén på spelet. Men det är väl lätt att ha dålig läsförståelse.

Jag ber om ursäkt om mitt svar var tvetydligt och skapar ytterliggare läsförståelse, men den första sektionen var en observation om hur hela den tidigare tråden ballade ur, och den andra sektionen var ett svar direkt till newklear i denna tråden över mina egna tankar kring spelet.


signatur
Medlem

bra gräv eran egna grav, körde cod mw1 mw2 och blackops 1 efter det har jag ignorerat spelena totalt, gav black ops 3 en försök men nää helt otroligt vad spelet har gjort fram steg*, not ända som har ändrats är skinn och TTK har gått ner under jorden helt löjligt vad man dör fort och allt är AOE gånger 10 meter, inte kul spel, där imot gillar jag singelplayern

Medlem

Activision .... Och alla klagar på Dice Här ser man hur det ska göras för att få hat .

Medlem

Tycker steam versionen har är rätt tom i mp den med


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:

Jag är otroligt sugen på det spelet! Har du kört igenom kampanjen? Någon idé om hur lång den är?
/Puss o kram

Kampanjen är ganska kort, kanske 5-6h om man letar alla dolda saker. Men upplevs kort också pga tempot i spelet är så högt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av LordOfNomNom:

Jag är otroligt sugen på det spelet! Har du kört igenom kampanjen? Någon idé om hur lång den är?
/Puss o kram

Kampanjen är ganska kort, kanske 5-6h om man letar alla dolda saker. Men upplevs kort också pga tempot i spelet är så högt.

För min del va kampanjen perfekt längd. Va längesen jag haft så roligt i ett fps.

Medlem

Nja. Det uttalandet är väldigt neutralt och jag har svårt att tro att inte MS gav dem ett plus i kanten (kortsynt nog). Varför skulle Activision ensamma vilja dela på spelbefolkningen till spelet? Visst tar de dumma beslut men det måste ju isf vara det dummaste hittills.

Nåja, det var inte så bra hanterat hur det än är...

Medlem

Kan vara ett tekniskt problem men jag ser inte riktigt anledningen, om det skulle vara pga olika autentiseringsmetoder så borde det väl gå att få spelservern att acceptera både WInStore och Steam "anslutningar".

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av LordOfNomNom:

Jag är otroligt sugen på det spelet! Har du kört igenom kampanjen? Någon idé om hur lång den är?
/Puss o kram

Kampanjen är ganska kort, kanske 5-6h om man letar alla dolda saker. Men upplevs kort också pga tempot i spelet är så högt.

För min del va kampanjen perfekt längd. Va längesen jag haft så roligt i ett fps.

Hellre en kort och bra kampanj än en lång och dålig kampanj säger jag.
Finns massvis med spel som har över 10 timmar på kampanjen, men fy vad tråkiga de brukar vara.

Dock så tyckte jag att kampanjen i Titanfall 2 gick liite snabbt (annars jättebra), men som någon redan har skrivit så är det mera på grund av det höga tempot man kör.

Medlem
Skrivet av bullshitOPhero:

En av de största lögnerna, var väl att det skulle finnas dedikerade servrar, men det är endå ett P2P lobby system för samtliga plattformar. Det är inte ens Lobby system med Dedikerade servrar, utan helt och hållet P2P med tanke på att man ibland får "Host left, finding new host". Utöver det tycker jag det är bra online pangare, är lite problem med netcoden, men den är fortfarande inte lika jävlig som BF3 och BF4 när de precis hade släppts och det var rubberband party på samtliga maps

Var absolut inget rubberbanding hos mig under varken bf3/bf4 betan/release. Dock inget fan av BF serien längre.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av LordOfNomNom:

Jag är otroligt sugen på det spelet! Har du kört igenom kampanjen? Någon idé om hur lång den är?
/Puss o kram

Kampanjen är ganska kort, kanske 5-6h om man letar alla dolda saker. Men upplevs kort också pga tempot i spelet är så högt.

Jag har spelat TF2-kampanjen i tre timmar, men jag är tydligen fortfarande bara i början.
Har just börjat leta efter min mechrobot efter att vi skiljts åt (i den tredje delen).


signatur

autograph

Medlem

Har spelat COD:IW (sedan i fredags), både singel och multiplayer, men jag tycker att det känns lite trött, men skitsnyggt!
I kampanjen så har jag efter tre timmar kommit fram där man är i staden och alla skjuter på vårat team, efter att jag nyss träffat skurken "Jon Snow".


signatur

autograph

Avstängd
Skrivet av shelter:

Kan vara ett tekniskt problem men jag ser inte riktigt anledningen, om det skulle vara pga olika autentiseringsmetoder så borde det väl gå att få spelservern att acceptera både WInStore och Steam "anslutningar".

CD Project kommer ha Gwent cross-play mellan Xbox Live (PC/konsol) och Steam, så detta är helt och hållet Activision.

1
Skriv svar