Dishonored 2 säljs i svenska butiker i dag på grund av tjuvstart

Robot
Dishonored 2 säljs i svenska butiker i dag på grund av tjuvstart
Medlem
Dishonored 2 säljs i svenska butiker i dag på grund av tjuvstart

Totalbiscuit skrev att det presterade dålig på datorer i mellansegmentet. Växlade mellan 30-60 FPS.

"Current test system is i7-6700 with a 970m on medium. Framerate wildly fluctuating between 30 and 60"

Edit: Jag reagerade på hur dåligt röstskådespeleriet verkar vara, åtminstone i jämförelse med ettan.

https://youtu.be/rg8mYDg3elw - Vore intressant att veta vad det är för specs på deras rigg. Tvi vale.

Medlem

Jag har inte spelat ettan, är det något som är värt att spana in?


signatur
Medlem

"Ett annat alternativ är att förboka, exempelvis på Steam, då får du en dags försprång."

Nein I say NEIN!!

Sedan så sansar sig Tomas igen i nästa mening som tur är.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av bullshitOPhero:

Jag har inte spelat ettan, är det något som är värt att spana in?

Absolut! Finns remaster med alla DLC (som är bra!) också. Jag själv föredrog att spela det som ett stealthspel vilket det fungerade bra som men det går lika bra att kötta sig igenom det om man vill. Bra setting, story och gameplay. Rekommenderas!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av bullshitOPhero:

Jag har inte spelat ettan, är det något som är värt att spana in?

Sjukt bra spel. Fastnade bra många timmar i det...

Medlem

Jag köpte det precis, dock har jag börja spela Witcher 3 för drygt en vecka sedan och har mycket kvar där.

Får väl hoppas att de hinner komma med massa patchar som fixar prestandan och ev. buggar etc innan man börjar spela det.

Medlem

Åhhh det är så korkat när det gör såhär. Betygen på alla tjänster kommer reflektera optimerings-bekymmer även om spelet är bra. Trodde verkligen inte detta om Dishonored dock. 1:an var så välpolerat och grymt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Var ju uppenbart redan när de i sammanhanget sjuka specsen släpptes att spelet var dåligt optimerat.

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av bullshitOPhero:

Jag har inte spelat ettan, är det något som är värt att spana in?

Sjukt bra spel. Fastnade bra många timmar i det...

Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av bullshitOPhero:

Jag har inte spelat ettan, är det något som är värt att spana in?

Absolut! Finns remaster med alla DLC (som är bra!) också. Jag själv föredrog att spela det som ett stealthspel vilket det fungerade bra som men det går lika bra att kötta sig igenom det om man vill. Bra setting, story och gameplay. Rekommenderas!

Gutt, tack gubbar ska kolla in om jag har lite pengar över nu när det närmar sig Jul och allt, annars får jag be min bättre hälft om en specifik julklapp


signatur
Medlem
Skrivet av bullshitOPhero:

Jag har inte spelat ettan, är det något som är värt att spana in?

Jag tyckte det var överskattat, och gillade inte heller hur oproportioneliga kroppsdelar och vapen var.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av bullshitOPhero:

Jag har inte spelat ettan, är det något som är värt att spana in?

Absolut! Finns remaster med alla DLC (som är bra!) också. Jag själv föredrog att spela det som ett stealthspel vilket det fungerade bra som men det går lika bra att kötta sig igenom det om man vill. Bra setting, story och gameplay. Rekommenderas!

what, visste inte dom gjort en remaster av dishonored?

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av bullshitOPhero:

Jag har inte spelat ettan, är det något som är värt att spana in?

Absolut! Finns remaster med alla DLC (som är bra!) också. Jag själv föredrog att spela det som ett stealthspel vilket det fungerade bra som men det går lika bra att kötta sig igenom det om man vill. Bra setting, story och gameplay. Rekommenderas!

what, visste inte dom gjort en remaster av dishonored?

Det har de inte gjort. Det heter DISHONORED DEFINITIVE EDITION och består av spelet samt DLC.

Medlem

10 minuter kvar sen bär de av till stan!

Medlem

Kör Dishonored 2 till Steam på Medium grafik och det ser inte speciellt snyggt ut. Ser ut som originalet. Har en i7 6700k, 24GB Ram och ett (endast) GTX 960 med 2GB.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av bullshitOPhero:

Jag har inte spelat ettan, är det något som är värt att spana in?

Absolut! Finns remaster med alla DLC (som är bra!) också. Jag själv föredrog att spela det som ett stealthspel vilket det fungerade bra som men det går lika bra att kötta sig igenom det om man vill. Bra setting, story och gameplay. Rekommenderas!

what, visste inte dom gjort en remaster av dishonored?

Det har de inte gjort. Det heter DISHONORED DEFINITIVE EDITION och består av spelet samt DLC.

Ah helt rätt. De paketerade bara ihop det med DLC och släppte det till de nya konsolerna. My bad. Hursomhelst ett bra köp!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar