Twitch vill visa mer reklam

Medlem

Reklamen på twicth brukar vara sån att jag kan klicka bort den efter ett par sekunder, sen kan jag kolla gratis på en stream i timmar. Ser ingen anledning att använda adblocker. Twitch är fantastiskt, önskar att dom andra streaming-sajterna blir lika bra så att det blir en vettig konkurrans.

Medlem
Skrivet av Natrium:

bara jag som har sådan moral i kroppen så jag har Aldrig... jag menar ALDRIG kört med någon sorts addblock. Jag tycker det inte är mer än rätt att jag kan få se på lite reklam innan jag kommer in på en streamers sida å tittar vad dom gör.

Det är omoraliskt att tillåta reklam i sin browser.

Medlem
Skrivet av Natrium:

bara jag som har sådan moral i kroppen så jag har Aldrig... jag menar ALDRIG kört med någon sorts addblock. Jag tycker det inte är mer än rätt att jag kan få se på lite reklam innan jag kommer in på en streamers sida å tittar vad dom gör.

Intressant att du ser dig själv som moraliskt överlägsen oss som kör med adblockers. Du tror vi gör det bara för att snylta? Det är snarare så att de som inte är så kunniga gällande internetsäkerhet eller värnar om sitt privatliv kör utan adblockers.

Medlem
Skrivet av autograph:

Men, vem fan vill se MER reklam?!
När antagligen de flesta inte vill se reklam alls!?
Hur kul är reklam, va?
Det måste komma något bättre alternativ till detta elände.
Jag vet att många alltid säger då att "vi måste ha reklam för att överleva, bu hu... stackars oss...".
Jaha? Det var ju "fantasifullt". Då använder jag AdBlock och/eller går till något annat alternativ.
Reklam är så jävla stenåldern! Var lite mer kreativa med kvalité och originalitet - eller lägg ner!

Så du tycker att det hade varit bättre med någon form av obligatorisk prenumeration istället? Eller vad är ditt förslag?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oxide:

Reklamen på twicth brukar vara sån att jag kan klicka bort den efter ett par sekunder, sen kan jag kolla gratis på en stream i timmar. Ser ingen anledning att använda adblocker. Twitch är fantastiskt, önskar att dom andra streaming-sajterna blir lika bra så att det blir en vettig konkurrans.

Jag håller med dig. Jag har egentligen inget emot reklam. Men avskyr samtidigt när man kollar runt på t.ex. youtube och får upp en ny reklamvideo var femte minut. Värst är dom som man inte kan hoppa över.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av autograph:

Men, vem fan vill se MER reklam?!
När antagligen de flesta inte vill se reklam alls!?
Hur kul är reklam, va?
Det måste komma något bättre alternativ till detta elände.
Jag vet att många alltid säger då att "vi måste ha reklam för att överleva, bu hu... stackars oss...".
Jaha? Det var ju "fantasifullt". Då använder jag AdBlock och/eller går till något annat alternativ.
Reklam är så jävla stenåldern! Var lite mer kreativa med kvalité och originalitet - eller lägg ner!

Så du tycker att det hade varit bättre med någon form av obligatorisk prenumeration istället? Eller vad är ditt förslag?

Så bara för man inte vill se reklam måste man ha en alternativ lösning att föreslå?

Medlem

Så fort man byter streams på Twitch laddas en ny ad. Om man byter kanal inom 3 minuter bör det inte köras en ny reklam tycker jag.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av autograph:

Men, vem fan vill se MER reklam?!
När antagligen de flesta inte vill se reklam alls!?
Hur kul är reklam, va?
Det måste komma något bättre alternativ till detta elände.
Jag vet att många alltid säger då att "vi måste ha reklam för att överleva, bu hu... stackars oss...".
Jaha? Det var ju "fantasifullt". Då använder jag AdBlock och/eller går till något annat alternativ.
Reklam är så jävla stenåldern! Var lite mer kreativa med kvalité och originalitet - eller lägg ner!

Så du tycker att det hade varit bättre med någon form av obligatorisk prenumeration istället? Eller vad är ditt förslag?

Så bara för man inte vill se reklam måste man ha en alternativ lösning att föreslå?

Nej, men det kan vara positivt för diskussionen att uppvisa en förståelse för situationen.
Att svepande kritisera förekomsten av reklam visar inte på det.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Så länge reklamen görs på rätt sätt och på rätt plats är det väl inte hela världen. Om det är lite reklam före, efter samt runt omkring det content som man vill se är det Ok. Men att i stil med TV4 eller Aftonbladet (som jag inte ser mer än i "nödfall", aka om det inte finns någon annan stans) trycka in reklam mitt i, till och med under pågående fotbollsmatch, då är det bojkott med en gång. Oturligt nog är det inte tillräckligt många som tänker så, vilket gör att skiten fortgår...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av t0rd:
Skrivet av Aestro:
Skrivet av PcKaffe:

Skitbra, då kanske folk slutar streama och gör ordentlig content på youtube istället. Fuck streaming, fuck Twitch.

Okej, bara för diskussionens skull. Hur förlorar Twitch pengar på att jag sitter och tittar på streamers? (det är ju då hela syftet med sidan, eller hur?) Så, jag brukar deras tjänst, ger dom publicitet och bidrar till ett aktivt community. Men när jag inte tittar på reklamen så förlorar dom plötsligt pengar? Jag förstår inte? Får jag betalt för att inte titta på reklam då eller hur går det till?
//nyfiken

Men det förstår du väl? Det kostar bandbredd och beräkningskraft för att skicka en stream till dig. Det är riktiga pengar.

Men ser man det på lite större skala så har Twitch kostnader. Dom har anställda, lokaler, utrustning och andra utgifter. Detta kan man slå ut på varje stream dom sänder. Deras intäkter är reklam, subs och turbo. Bidrar man inte med intäkter så är man en kostnad.

Att du bidrar med publicitet och aktivt community skulle man eventuellt kunna se som en form av intäkt, men den ekvationen blir väldigt svår att göra, framförallt eftersom "gratistittarna" beter sig väldigt olika.

Varför blev jag citerad här? Aestro verkade inte citera mig tidigare.


signatur

// Bacon <3

Medlem

En massa reklam så fort man öppnar en stream, innan man ens hinner bedöma om streamen är sevärd, gör (iaf för mig) att man blir mindre benägen att hoppa runt och hitta nya streamers.

Medlem
Skrivet av Oxide:

Reklamen på twicth brukar vara sån att jag kan klicka bort den efter ett par sekunder, sen kan jag kolla gratis på en stream i timmar. Ser ingen anledning att använda adblocker. Twitch är fantastiskt, önskar att dom andra streaming-sajterna blir lika bra så att det blir en vettig konkurrans.

håller helt med.

Medlem

Dagens I-landsproblem.

Medlem
Skrivet av Keima:

Använder adblock för att reklamen loopar alltid! Man kan sitta o vänta i 10 minuter tills det ska ta slut men då blir det bara en svart skärm och då får man sitta där förgäves medan inser man måste ladda om sidan för att kringå det här.

Om det var 10 sekunders reklamer (även om det skulle till slut att twitch ger ads oftare) så skulle jag titta på streamen utan adblock.

Sen är det ju vissa som har över 4000 subscribers, dom får alltså 20 000 euro i månaden (okej säkert en del mindre då twitch tar en del av kakan) varför ska mitt lidande vara värt att ge dem 5 ören i timmen?

50/50 Är standardfördelning. Stora streamers kan förhandla till sig upp till 70/30. Men fortfarande stor kaka till twitch.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av autograph:

Men, vem fan vill se MER reklam?!
När antagligen de flesta inte vill se reklam alls!?
Hur kul är reklam, va?
Det måste komma något bättre alternativ till detta elände.
Jag vet att många alltid säger då att "vi måste ha reklam för att överleva, bu hu... stackars oss...".
Jaha? Det var ju "fantasifullt". Då använder jag AdBlock och/eller går till något annat alternativ.
Reklam är så jävla stenåldern! Var lite mer kreativa med kvalité och originalitet - eller lägg ner!

Så du tycker att det hade varit bättre med någon form av obligatorisk prenumeration istället? Eller vad är ditt förslag?

Så bara för man inte vill se reklam måste man ha en alternativ lösning att föreslå?

Nej. Var mest nyfiken på vad personen i fråga hade föredragit istället för reklam. Jag är inte heller ett stort fan av reklam men jag förstår varför den är där. Allt kostar ju tyvärr.


signatur

PSN: MrOakenborn

12
Skriv svar