Medlem
Csgo problem

Har problem med cs go. Igår kväll började det ja vad ska jag säga kändes som om spelet går tungt å små laggar typ. Trots 250+fps och 15ms i ping. Har nyaste drivarna till grafikkortet och uppdaterat Windows 10.

Hårdvara.
Intel core i7 3770k @4ghz
16 gb ddr3 gskill ram
Asus rog strictly gaming gtx 1070 8gb
240gb ssd
144hz 24" Asus skärm.

Nån som har nå tips på vad det kan vara?
Battlefield 1 funkar bra...

Medlem

Kanske Xbox appens DVR-alternativ. Många har haft problem med den på senaste tiden.

Saxar åt dig:

1- Search "Xbox" in windows taskbar's search bar (Bottom left of your screen where Cortana is)
2- Click on the Xbox application icon to open it
3- Find the settings icon (a small gear) on the taskbar to the left side of the Xbox application's window and click on it to open the settings menu
4- Find the Tab labeled " Game DVR" and select it
5- Slide the switch to off to turn off the Game DVR feature.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Har stängt av det tidigare ska vara om nån uppdatering aktiverat det igen då. Får testa när jag kommer hem

Medlem

Har själv samma problem och har läst att många på globaloffensive redditen har liknande problem. Det handlar (förmodligen) oftast helt enkelt om att cs är dåligt optimerat. Varje patch introducerar i princip fler problem för mängder av människor.

Har själv en 5820k och ett gtx 1080 så borde inte ha några större problem med hårdvaran. Så det är bara att hoppas på att valve känner för att släppa en optimiseringspatch eller släppa source 2. Tills det händer kommer förmodligen många fortsätta ha problem med detta.

Kanske testa avinstallera geforce experience ifall du har det installerat. Har hört att vissa fått bättre spelupplevelse utan det programmet.

Medlem

Har du spotify installerat? Kanske är buggen att den skriver över databasen konstant?
Bara en tanke som slog mig, ska se själv när jag kommer hem, kände att cod:iw hade smålagg när jag spelade.

http://m3.idg.se/2.1022/1.669427/spotify-sliter-pa-din-flashl...

Medlem
Skrivet av Elletoft:

Har problem med cs go. Igår kväll började det ja vad ska jag säga kändes som om spelet går tungt å små laggar typ. Trots 250+fps och 15ms i ping. Har nyaste drivarna till grafikkortet och uppdaterat Windows 10.

Hårdvara.
Intel core i7 3770k @4ghz
16 gb ddr3 gskill ram
Asus rog strictly gaming gtx 1070 8gb
240gb ssd
144hz 24" Asus skärm.

Nån som har nå tips på vad det kan vara?
Battlefield 1 funkar bra...

Om du skriver in net_graph 1 i consolen så får du upp en extra ruta som ger lite mera info, "loss" och "choke" ska vara på 0%


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

1
Skriv svar