Nöjesparkskrig – Planet Coaster och Rollercoaster Tycoon World släpps båda nästa vecka

Robot
Nöjesparkskrig – Planet Coaster och Rollercoaster Tycoon World släpps båda nästa vecka
Medlem
Nöjesparkskrig – Planet Coaster och Rollercoaster Tycoon World släpps båda nästa vecka

Och nu lär 9/10 brista ut i hur mycket bättre Planet Coaster är blabla

Men det känns spontant som Planet Coaster devsen lyssnar mer på folket än RollerCoaster Tycoon.

Har ioförsig båda spelen, nästan orörda, borde väl ta och bilda egen uppfattning

Medlem

Planet Coaster ser snyggare ut grafiskt, och känns mer micromanegment vänligt gällande bygga sina egna shoppar ect från grunden. Kul spel som tusan iallafall! Och MOD SUPPORT! #PCMASTERRACE


signatur
Medlem

Ska bli intressant och se om RTW lyckades att kringgå en total katastrof eller inte.

Pengarna är dock fortfarande på Planet Coaster.

Medlem

Grafiskt är Planet Coaster en 9/10 World är 7/10

Bygga och kontroller Planet Coaster 7/10 World 9/10

Ändra marken och världen runtom Planet Coaster 9/10 World 9/10

Den ekonomiska delen ingen aning på båda två likaså Kampanjerna spelar bara sandbox lättare att testa sig fram då.

Men ska jag bestämma går spelet som kommer vinna Planet Coaster eftersom dom har kämpat från vi fans och lyssnat mest på oss än vad World har gjort. Så har båda spelen men kommer nog spela Planet Coaster mera

Medlem

Enbart testat planet coaster och det kändes bra. Även om jag skulle föredragit coaster byggandet från gamla rct serien. I planet coaster så kan man verkligen spendera timmar bara med att pynta även minsta korvkiosk om man tycker det är kul, kan vara ett bra tidsfödriv i kampanj medans man sparar in pengar till en fet coaster t.ex.

Avstängd

World är ju något förbättrat ju jag tycker båda två ska bli spännande och testa. Jag spelar ju RCT3 just nu.

Medlem

Kör Planet Coaster för fullt nu. Det är grymt!

Medlem

Trodde "Rollercoaster Tycoon World" redan släppts tidigare i år och hade ett uselt omdöme på Steam. Verkar blanda ihop det med något annat. Har iaf spanat in Planet Coaster och tänker shoppa det i slutet på månaden samma dag som Watch Dogs 2 släpps. Ser mycket lovande ut...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

coaster > tycoon


signatur

Meep!

Skrivet av aholman:

Enbart testat planet coaster och det kändes bra. Även om jag skulle föredragit coaster byggandet från gamla rct serien. I planet coaster så kan man verkligen spendera timmar bara med att pynta även minsta korvkiosk om man tycker det är kul, kan vara ett bra tidsfödriv i kampanj medans man sparar in pengar till en fet coaster t.ex.

Om du vill testa ett spel som är väldigt likt de första RCT testa parkitect. Dom går efter att få till samma känsla som i de första rct spelen men bara med modernare grafik.

Medlem

RCT2 var grymt bra! Inget av de nya kommer ens i närheten av vad det var. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Trodde "Rollercoaster Tycoon World" redan släppts tidigare i år och hade ett uselt omdöme på Steam. Verkar blanda ihop det med något annat. Har iaf spanat in Planet Coaster och tänker shoppa det i slutet på månaden samma dag som Watch Dogs 2 släpps. Ser mycket lovande ut...

Det är early access, därför du blivit förvirrad.

Medlem

FZ får se till och göra en dual review och ställa dem mot varandra!

Medlem

Känns som Sim City vs Skylines igen, får se om originalet är bättre den här gången.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Planet Coaster ser snyggare ut grafiskt, och känns mer micromanegment vänligt gällande bygga sina egna shoppar ect från grunden. Kul spel som tusan iallafall! Och MOD SUPPORT! #PCMASTERRACE

Mod support? Denuvo innebär att det knappast lär ske (jag anser inte att Steamworks är tillräckligt för att kalla det för mod support). Har sett många kommentarer om att det här är som Skylines, det är det inte, de tillåter och till och med uppmuntrar folk att skapa mods.

Medlem
Skrivet av mill:

Känns som Sim City vs Skylines igen, får se om originalet är bättre den här gången.

Kan besvara det redan nu. Det är det inte.

Medlem

Någon som vet om det fortfarande går att spela nu om man köper planet coaster på steam ? Eller är det stängt till release

Medlem
Skrivet av Morti:

Någon som vet om det fortfarande går att spela nu om man köper planet coaster på steam ? Eller är det stängt till release

Har för mig att Thrill Seeker ger tillgång till Betan.

Kollade och det jag skrev ovan verkar stämma.
http://store.steampowered.com/app/520710/

Medlem

Installerade RCTW och spelade i 10 minuter, stängde av skiten.

När man bygger gångar så snappar den HELA jävla tiden till existerande gångar, går inte att ha det som man vill alls

1
Skriv svar