Vilken version av Tomb Raider presterar bäst?

Robot
Vilken version av Tomb Raider presterar bäst?
Medlem
Vilken version av Tomb Raider presterar bäst?

PC-versionen!


signatur

autograph

Medlem

Var det verkligen SÅ fult!?


signatur

autograph

FM-guru
F.d. Sisyr

Lara kunde det där med spets-bh.

Medlem

Nurse Diesel (till vänster) i "Det våras för galningarna".
http://www.imdb.com/title/tt0076141/mediaviewer/rm991106560


signatur

autograph

Avstängd
Skrivet av autograph:

Var det verkligen SÅ fult!?

Du är inte född 90-tal märks.

Medlem
Skrivet av autograph:

Var det verkligen SÅ fult!?

När det släpptes var det typ state of the art, ett av de snyggaste spelen. Man mins det som snyggar än vad det faktisk är.

Medlem

Tomb Raider 2 till PC, i 3DFX såklart!

Medlem

Hade Sega Saturn och Playstation med Tomb Raider båda två plus pc. Jag gillade faktiskt psx 1 då det flöt på bättre. Sega Saturn var en inte världens bästa konsoler och kontrollerna var inte världens bästa. Psx var mycket bättre speciellt senare med dual shock och så. Men psx var bäst med Tomb Raider.

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av autograph:

Var det verkligen SÅ fult!?

Du är inte född 90-tal märks.

Nej faktiskt inte, utan 1960!
Och jag har spelat alla Tomb Raider.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Var det verkligen SÅ fult!?

På den tiden var det snyggt, det är väl inte ens svårt att förstå?

Medlem
Skrivet av autograph:

Var det verkligen SÅ fult!?

Som redan nämts, när det släpptes så var det nog ett av de snyggaste spelen på något format. Minns hur otroligt imponerande det var när man såg Lara för första gången men det var inget mot när hon dök i vattnet.

Jag har spelat spelet nyligen och visst är det inte lika imponerande idag men det är betydligt mer krävande än många av dagens spel. Bandesignen är mycket mer intressant än den som finns i moderna spel. Det är fortfarande ett underhållande spel.

Edit: Såg att du skrev att du kört samtliga Tomb Raider spel, personligen så är äldre spel ofta som jag minns dem men många minns även spel som mycket bättre och grafiskt mer imponerande när de spelade dem och de förvånas ofta över hur mycket sämre spelen såg ut när de sedan kör dem.

Medlem

Jo, jag vet att de var snyggt och imponerande, då.
Men man minns spelen från förr som snyggare än de var.
Och man jämför ibland de gamla spelen med hur de nya spelen ser ut på de senaste grafikkorten idag. Det är ju fel, ja.
Men kul hur utvecklingen gått!


signatur

autograph

Medlem

Nej det där var aldrig snyggt. Den primitiva 3D som de första konsolerna hade kapacitet till var hemsk.

Medlem
Skrivet av autograph:

Var det verkligen SÅ fult!?

Skrivet av ShaqAttack:

På den tiden var det snyggt, det är väl inte ens svårt att förstå?

Skrivet av SebastianV:

Du är inte född 90-tal märks.

Tror att autograph "minns" det som att det var snyggare än det faktiskt var. När jag tänker tillbaka på AvP och Half-life så tänker jag på dessa i grafik liknande BF1. När man väl ser det så får man en chock och man får nästan ont i ögonen hur vissa saker som tex ansikten ser ut. Hur fan ska jag tex veta om NPCaren är sur eller glad.

Medlem

Köpte vid release på Saturn. Fantastiskt spel för sin tid. Anniversary edition är också riktigt bra, en remakesom verkligen fångade känslan i originalet.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av autograph:

Var det verkligen SÅ fult!?

Skrivet av ShaqAttack:

På den tiden var det snyggt, det är väl inte ens svårt att förstå?

Skrivet av SebastianV:

Du är inte född 90-tal märks.

Tror att autograph "minns" det som att det var snyggare än det faktiskt var. När jag tänker tillbaka på AvP och Half-life så tänker jag på dessa i grafik liknande BF1. När man väl ser det så får man en chock och man får nästan ont i ögonen hur vissa saker som tex ansikten ser ut. Hur fan ska jag tex veta om NPCaren är sur eller glad.

Om tuttarna eller annat står rakt ut, så är hen glad.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jo, jag vet att de var snyggt och imponerande, då.
Men man minns spelen från för som snyggare än de var.
Och man jämför ibland de gamla spelen med hur de nya spelen ser ut på de senaste grafikkorten idag. Det är ju fel, ja.
Men kul hur utvecklingen gått!

Ja och tack vare mods och remakes (som Anniversary Edition) så håller många äldre spel än idag=).

Medlem

Första tomb raider var inte det precis före "3d acceleration" slog igenom som 3dfx osv som gör att det ser extra illa ut än man minns


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltid tyckt att dessa spel är skit, tråkiga som fan med en lika tråkig huvudkaraktär.

Medlem

Haha som många andra vill jag minnas att det var grym grafik, men ser hemskt ut nu

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Lara kunde det där med spets-bh.

Ba-dum-tss!

Tog en stund innan jag fattade, kopplar segt på morgonen / ingen sann Göteborgare.

Nostalgi i all ära, måtte vi aldrig se sådan grafik igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Saturn all the way!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Holy shit, vissa spel åldras verkligen inte bra...spelet var jäkligt bra iaf. Hade många bra timmar på det där spelet:D

Medlem

3DFX Master Race!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar