Chaos Divine - Badge of Honour

Medlem
Chaos Divine - Badge of Honour

Chaos Divine, min senaste musikdrog och ännu ett fantastiskt band från Australien (Perth), som fullkomligt skjutit ut bra band de senaste åren. Istället för att förlita sig på unisona entonsmelodier som är populärt nu för tiden för liknande band och djent-genren rent generellt, så är det ordentliga kompositioner som gäller, med refränger som nästan är i bästa Soilwork-klass. Det senaste albumet Colliding Skies är hur bra som helst, och kan rekommenderas varmt, med tre spår som är extra bra; Badge of Honour, Landmines och Soldiers. Och se på fan, även dessa herrar turnerar för tillfället med Katatonia. Vilken grej!

#blogg

Medlem
Chaos Divine - Badge of Honour

Skön låt. Dock så tycker jag att bandet har samma bekymmer som väldigt många band har idag och det är att sångaren låter likadant som alla andra sångare i samma genre. Missförstå mig rätt, de är duktiga på att sjunga, men de har svårt för att hitta ett unikt sound i sin sångstil som skiljer sig från de övriga.

Medlem
Skrivet av Vildjakt:

Skön låt. Dock så tycker jag att bandet har samma bekymmer som väldigt många band har idag och det är att sångaren låter likadant som alla andra sångare i samma genre. Missförstå mig rätt, de är duktiga på att sjunga, men de har svårt för att hitta ett unikt sound i sin sångstil som skiljer sig från de övriga.

Absolut, sången i sig är inte speciellt unik, och fler band har det 'problemet', men är kompositionerna tillräckligt bra funkar det ändå, tycker jag. Det gör ju också att man gillar band som Tool, Mastodon, och Devin Townsend mer, då de har en extra unik karaktär där.

1
Skriv svar