Xbox One fortsätter ge PS4 försäljningsstryk

Robot
ndr
Medlem
Xbox One fortsätter ge PS4 försäljningsstryk

PS4 master race!

Inaktiv
Skrivet av kanai:

PS4 master race!

Medlem

Alla har redan en ps4 som vill ha en, så är inte så konstigt.
.

Medlem

Och de som inte har en PS4 har väl väntat på PS4 Pro

Medlem

Tycker det var korkat att PS4 Pro inte fick stöd för 4K Ultra HD Blu-ray! Det avgjorde att jag inte köper någon nu. Då uppgraderar jag hellre min befinliga Xbox One till en S.

Det hade varit bra och motiverat att skaffa en 4K TV också så kunde man börja titta på 4K Ultra HD Blu-ray. Man missar lite godis godis pga detta med PS4 Pro. Hade hellre lagt 500 kr till om det var en kostnadsfråga för Sony.

Jag är inte så intresserad av VR, däremot vill jag kunna köra alla spel i 60 fps och 1080p.

Medlem

Spännande! Nintendo då?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Räknar man hela världen har PS4 gett Xbox One försäljningsstryk tre år i rad.

KoP
Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Alla har redan en ps4 som vill ha en, så är inte så konstigt.
.

Och alla som vill ha en Xbox har redan en. Lika dumt argument. :'D

Jag kan lova dig att det finns massor utav människor som vill ha PS eller en Xbox men inte skaffat det ännu.

Medlem

Ps4 PRO kommer kunna spela upp 4K ultra filmer via blu-ray. Men valde inte att läggan den funktionen nu för dom ville inte förlora försäljning på deras nya UHbd spelare som släpps nästa år.

Skrivet av xverminator:

Tycker det var korkat att PS4 Pro inte fick stöd för 4K Ultra HD Blu-ray! Det avgjorde att jag inte köper någon nu. Då uppgraderar jag hellre min befinliga Xbox One till en S.

Det hade varit bra och motiverat att skaffa en 4K TV också så kunde man börja titta på 4K Ultra HD Blu-ray. Man missar lite godis godis pga detta med PS4 Pro. Hade hellre lagt 500 kr till om det var en kostnadsfråga för Sony.

Jag är inte så intresserad av VR, däremot vill jag kunna köra alla spel i 60 fps och 1080p.

Medlem
Skrivet av Margy:

Räknar man hela världen har PS4 gett Xbox One försäljningsstryk tre år i rad.

Precis. Känns väldigt missvisande att inte ha med dessa siffror:

PlayStation 4 Total Sales: 42,956,249

Xbox One Total Sales: 22,041,382

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Alla har redan en ps4 som vill ha en, så är inte så konstigt.
.

Det skulle ju betyda att det bästa Sony kan göra nu är att lägga ner tillverkningen, för de kommer inte sälja något mer.

Medlem
Skrivet av Chippen838:

Ps4 PRO kommer kunna spela upp 4K ultra filmer via blu-ray. Men valde inte att läggan den funktionen nu för dom ville inte förlora försäljning på deras nya UHbd spelare som släpps nästa år.

Skrivet av xverminator:

Tycker det var korkat att PS4 Pro inte fick stöd för 4K Ultra HD Blu-ray! Det avgjorde att jag inte köper någon nu. Då uppgraderar jag hellre min befinliga Xbox One till en S.

Det hade varit bra och motiverat att skaffa en 4K TV också så kunde man börja titta på 4K Ultra HD Blu-ray. Man missar lite godis godis pga detta med PS4 Pro. Hade hellre lagt 500 kr till om det var en kostnadsfråga för Sony.

Jag är inte så intresserad av VR, däremot vill jag kunna köra alla spel i 60 fps och 1080p.

Det tror jag nog inte att den kommer göra, det finns inget hårdvarustöd i blurayläsaren i PS4 Pro för att kunna läsa UHD Blurays.

Som dom sagt innan så ansåg de inte att det var en funktion värd att lägga till då majoriteten ändå strömmar sin media online, dock så tappar man bildkvalité på att strömma.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av EpicGoblin:

Alla har redan en ps4 som vill ha en, så är inte så konstigt.
.

Det skulle ju betyda att det bästa Sony kan göra nu är att lägga ner tillverkningen, för de kommer inte sälja något mer.

Lr så lanserar man ps4 pro

Avstängd
Skrivet av Margy:

Räknar man hela världen har PS4 gett Xbox One försäljningsstryk tre år i rad.

Skönt att du kan finna en liten tröst i din butthurt.

Redaktör
Skrivet av Star Lord:
Skrivet av Margy:

Räknar man hela världen har PS4 gett Xbox One försäljningsstryk tre år i rad.

Precis. Känns väldigt missvisande att inte ha med dessa siffror:

PlayStation 4 Total Sales: 42,956,249

Xbox One Total Sales: 22,041,382

Vi har ofta nämnt det när vi skrivit såna hän nyheter så jag tänkte att det är känt nog att skippa denna gång. Det finns för övrigt inga siffror för Xbox One, det där är en uppskattning.


signatur
Medlem

Föga förvånande då PS4 Pro precis lanserats. Om de däremot säljer bättre den här månaden så kommer jag bli förvånad. Det är något som jag isf inte väntat mig.

Något jag även förväntar mig är att Microsoft återgår till att presentera att så och så många timmar har folk spelat det och det spelet.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:

Räknar man hela världen har PS4 gett Xbox One försäljningsstryk tre år i rad.

Skönt att du kan finna en liten tröst i din butthurt.

Kul att någon som med mängder av olika konton alltid kliver in för att försvara Microsoft så fort någon ens viskar något negativt om företaget snackar om "butthurt".

Avstängd
Skrivet av Margy:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av Margy:

Räknar man hela världen har PS4 gett Xbox One försäljningsstryk tre år i rad.

Skönt att du kan finna en liten tröst i din butthurt.

Kul att någon som med mängder av olika konton alltid kliver in för att försvara Microsoft så fort någon ens viskar något negativt om företaget snackar om "butthurt".

Jag har bara ett. Vi har redan gått igenom detta.

Medlem

Är ju bra att Xbox One säljer för hur man än vrider på det & vilken konsol man än föredrar denna generation så är konkurrens bra för oss kunder!:

Sedan tror jag dock som många andra att dessa siffror kommer ändra sig nu när Pro släppts. Många som väntat med köpet av PS4 tills nu,
Sedan vore det intressant om dom släppte försäljningen av alla regioner & inte bara visar de siffror som passar dom bäst just nu.

1
Skriv svar