Nintendo om NES Classic som julklapp: "Det kommer tyvärr finnas konsumenter som blir besvikna"

Robot
Nintendo om NES Classic som julklapp: "Det kommer tyvärr finnas konsumenter som blir besvikna"

Det blir en mager jul för Super Mario.


Medlem
Nintendo om NES Classic som julklapp: "Det kommer tyvärr finnas konsumenter som blir besvikna"

Undrar om inte Nintendo kommer undan med detta? Själv ligger min bokning kvar oavsett om den kommer i år eller till våren

Inaktiv

Titeln är ganska missledande som om Nintendo säger att det kommer finnas konsumenter som blir besvikna på produkten vilket f.ö. förmodligen är ganska sant.

Föreställ er ett barn på 8-14 år som bara spelat Minecraft och Call of Duty sen får dom spela Castlevania, Mega Man, Ninja Gaiden och Zelda. De spelen kräver ett tålamod som moderna spel inte kräver i närheten av med all sin handhållning.

Men då ger även de gamla spelen en känsla av tillfredsställelse när man vinner.

Medlem

Jotack jag bokade samma dag den utannonserades och fick ingen i fredags. Och handkontrollen står det 2017 på nu.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Titeln är ganska missledande som om Nintendo säger att det kommer finnas konsumenter som blir besvikna på produkten vilket f.ö. förmodligen är ganska sant.

Föreställ er ett barn på 8-14 år som bara spelat Minecraft och Call of Duty sen får dom spela Castlevania, Mega Man, Ninja Gaiden och Zelda. De spelen kräver ett tålamod som moderna spel inte kräver i närheten av med all sin handhållning.

Men då ger även de gamla spelen en känsla av tillfredsställelse när man vinner.

Jag tror knappast att målgruppen är barn, utan snarare folk födda på 80-talet eller tidigare som vill få en dos av nostalgi.

Gen
Medlem

Jag förstår bara inte hur man gör en sådan miss...Nintendo behöver trots allt en "hit" nu eller flera "misses".

KoP
Medlem

Innan jul, till jul, efter jul. Spela roll när man får tag på den. Tids nog får nog alla som vill ha ett stycke mini NES tag i en.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jotack jag bokade samma dag den utannonserades och fick ingen i fredags. Och handkontrollen står det 2017 på nu.

Samma här. Och då bokade jag på tre olika ställen.

Medlem

Bokade väldigt sent tyvärr -.-

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Titeln är ganska missledande som om Nintendo säger att det kommer finnas konsumenter som blir besvikna på produkten vilket f.ö. förmodligen är ganska sant.

Föreställ er ett barn på 8-14 år som bara spelat Minecraft och Call of Duty sen får dom spela Castlevania, Mega Man, Ninja Gaiden och Zelda. De spelen kräver ett tålamod som moderna spel inte kräver i närheten av med all sin handhållning.

Men då ger även de gamla spelen en känsla av tillfredsställelse när man vinner.

Håller med om artikelns rubrik. Det var precis så jag tolkade den.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det som är stört är att det finns ju massor av Nes Classics att köpa på tradera o Facebook till minst dubbla priset. Har hört till o med om butiker som sålt fler än en till samma kund. Garanterat för att flippa. Fan kunde de inte skjutit upp release till dagarna innan jul för att hoppa över sån här skit. Halka på isen i vinter önskas till dessa douchebags.

Medlem

Nintendo lär gå 600kr minst i vinst så ja i slutändan är det dem som skrattar hela vägen till banken

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Det som är stört är att det finns ju massor av Nes Classics att köpa på tradera o Facebook till minst dubbla priset. Har hört till o med om butiker som sålt fler än en till samma kund. Garanterat för att flippa. Fan kunde de inte skjutit upp release till dagarna innan jul för att hoppa över sån här skit. Halka på isen i vinter önskas till dessa douchebags.

Visst är det surt.... fick höra av en polare idag att en och samma person säljer 5st Nintendo Mini på blocket för +2000kr/st

Ambassadör
Xbox

Hade tänkt att köpa en till min sambo i jul men det är klart att Nintendo failar med den enda Nintendo-produkt jag kan tänka mig att köpa.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Titeln är ganska missledande som om Nintendo säger att det kommer finnas konsumenter som blir besvikna på produkten vilket f.ö. förmodligen är ganska

Föreställ er ett barn på 8-14 år som bara spelat Minecraft och Call of Duty sen får dom spela Castlevania, Mega Man, Ninja Gaiden och Zelda. De spelen kräver ett tålamod som moderna spel inte kräver i närheten av med all sin handhållning.

Men då ger även de gamla spelen en känsla av tillfredsställelse när man vinner.

Jag köpte ett arcadepaket till 360. Så mina söner skulle få testa på gamla godingar. De kunde knappt ta in hur svåra spelen var typ Ghost n goblins. Det krävde skills för att runda dem. Kanske dags att köra igenom det igen.

1
Skriv svar