Ny teknik låter dig köra Oculus Rift med billigare dator

Robot
Ny teknik låter dig köra Oculus Rift med billigare dator
Medlem
Ny teknik låter dig köra Oculus Rift med billigare dator

Smakar det så kostar det!

Medlem

Oculus 1.10 är släppt

Jag fick uppdateringen i fredags

Medlem

Valve/steam har något liknande ute som beta just nu så och det här är något som verkligen behövs sen när nya modeller släpps med högre upplösning.

Medlem

Sugen på VR men det lär knappast bli en OR, har mer förtroende för Valve och Sony än jag har för ett företag som ägs av FB. Men för de som köpt och tänker köpa en OR så är det här ju bra nyheter. Hoppas att jag har fel, att FB inte kommer agera som jag misstänker de kommer göra.

Jag är dock övertygad om att VR är framtiden men inte lika övertygad om att det är rätt tidpukt att satsa så mycket som de gör. Tekniken är fortfarande inte tillräckligt bra för att börja fokusera på "mainstream" och det kan innebära att samma sak sker som skedde på 90-talet, att folk tappar intresset för VR och vi får vänta ytterligare 10-20 år innan man vågar satsa på VR igen.

Medlem

känns som ett ganska saftigt pris för en "ball grej". Nu är dock det min åsikt, jag har svårt att se att VR skulle bli nästa gaming fluga, men vi får väl se-


signatur
Medlem
Skrivet av bullshitOPhero:

känns som ett ganska saftigt pris för en "ball grej". Nu är dock det min åsikt, jag har svårt att se att VR skulle bli nästa gaming fluga, men vi får väl se-

Både HTC/valve och OR är medvetna om att det här är lite av en beta och att den stora massan inte kommer köpa deras headset. Dom behöver få ut den så att det släpps spel för utan spelen kommer VR aldrig lyckas. PSVR blir lite av ett startskott då VR kommer till konsol och utvecklare kan utveckla spelen till PC och till konsol.

Medlem

VR för simracing är ingen fluga. Det är här nu. I just simracing ersätter den nu mina trippla skärmar. Kör iracing enbart och använder då oculus helt och hållet.

Så jag hoppas att VR tar fart utanför simgenren där den har en plats så den inte blir en nichegrej och dör.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Valve/steam har något liknande ute som beta just nu så och det här är något som verkligen behövs sen när nya modeller släpps med högre upplösning.

Nej, valve har inget liknande ute just nu, valve har i beta just nu samma teknik Occulus har använt i snart ett år dvs ATW.

Du ser i artikeln ovan vad ASW samt ATW är.

Medlem

Ingår ps move för 4700kr eller är artikeln lite otydlig i jämförelsen?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Valve/steam har något liknande ute som beta just nu så och det här är något som verkligen behövs sen när nya modeller släpps med högre upplösning.

Nej, det är bättre hårdvara vi behöver, inte fullösningar.

Medlem

Varför använder man inte samma teknik för att gå från 90 till 180fps? Eller samma teknik på PS4 för att gå från 30fps till 60?

Medlem
Skrivet av Incal:

Varför använder man inte samma teknik för att gå från 90 till 180fps? Eller samma teknik på PS4 för att gå från 30fps till 60?

För att 90 riktiga fps är bättre än 180 extrapolerade.

Medlem

Intressant, för att Oculus sa nåt om detta tidigare (tror det var när de presenterade CV1) om att låta ljusdioderna blinka för att simulera 90 FPS när hårdvaran inte hängde med, undrar varför de stort går ut med detta nu och inte tidigare.

Tänker fortfarande vänta tills nästa versioner av hårdvaran är ute, har haft tillräckligt med bök med DK2 (byter runtimes som om de vore strumpor för att få vissa saker att fungera - och då slutar andra saker att fungera) och är lite trött på "early access hardware".

1
Skriv svar