Overwatch-Sombra släppt – håller balanseringen?

Robot
Overwatch-Sombra släppt – håller balanseringen?

Den omdiskuterade hjälten ute lagom till gratishelgen.

#overwatch


Medlem
Overwatch-Sombra släppt – håller balanseringen?

Det är mycket snack om detta spel överlag men jag har än så länge inte köpt eller testat. Det verkar komplext i mina öron när jag hör pratas om det? Eller är det bara att plocka upp och börja skjuta?

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Det är mycket snack om detta spel överlag men jag har än så länge inte köpt eller testat. Det verkar komplext i mina öron när jag hör pratas om det? Eller är det bara att plocka upp och börja skjuta?

I det stora hela så är det bara in och panga på. Men man lär sig snabbt vad som är bra för teamet och vad som är dåligt. Sen hittar man sin spelstil och sina hjältar. Jag tycker du ska in och testa iallafall i helgen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rhilfen:
Skrivet av legendofkarl:

Det är mycket snack om detta spel överlag men jag har än så länge inte köpt eller testat. Det verkar komplext i mina öron när jag hör pratas om det? Eller är det bara att plocka upp och börja skjuta?

I det stora hela så är det bara in och panga på. Men man lär sig snabbt vad som är bra för teamet och vad som är dåligt. Sen hittar man sin spelstil och sina hjältar. Jag tycker du ska in och testa iallafall i helgen.

Skulle påstå att det är enklare att komma in i än "vanliga" multiplayershooters just för att du har en väldigt utmejslad roll. Soldier 76 är den klassiska soldaten med gevär och granater medan Quake-fans går direkt på Pharah. Det är dessutom gratis att testa i helgen


signatur
Medlem

Tycker nog inte Sombra är för kraftig. Är väl lite som när Bastion inledningsvis skapade problem för många för att det var oklart hur man skulle kontra denna.

Personligen var de nya spellägena och Pharahs underbara boost de bästa förbättringarna. Sjukt kul med 3vs3 eller mystery duel!

Medlem

Om nånting i nuläget känns Sombra svag, men det kanske är bättre så och att dom gradvis gör henne lite bättre tills dom hittar en sweetspot. Att göra en karaktär med osynlighet för kraftfull straffar sig hårt och snabbt.

Men just nu ser jag inte vad hon kan göra som inte nån annan assult kan göra bättre.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Om nånting i nuläget känns Sombra svag, men det kanske är bättre så och att dom gradvis gör henne lite bättre tills dom hittar en sweetspot. Att göra en karaktär med osynlighet för kraftfull straffar sig hårt och snabbt.

Men just nu ser jag inte vad hon kan göra som inte nån annan assult kan göra bättre.

Spelade med fullt lag igår med henne och hon var faktiskt riktigt bra, göt mycket damage och att hacka healers hjälpte mycket. Däremot är det nästan omöjligt att bli osynlig och rymma för det tar typ 2 sekunder innan det funkar :/

Skägg.
10 Chambers

Lirade lite 3vs3 på lunchen, väldigt roligt! Snabba, intensiva matcher. Älskar också Pharahs nya flygmöjligheter.


signatur
Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av burkmopp:

Om nånting i nuläget känns Sombra svag, men det kanske är bättre så och att dom gradvis gör henne lite bättre tills dom hittar en sweetspot. Att göra en karaktär med osynlighet för kraftfull straffar sig hårt och snabbt.

Men just nu ser jag inte vad hon kan göra som inte nån annan assult kan göra bättre.

Spelade med fullt lag igår med henne och hon var faktiskt riktigt bra, göt mycket damage och att hacka healers hjälpte mycket. Däremot är det nästan omöjligt att bli osynlig och rymma för det tar typ 2 sekunder innan det funkar :/

A precis dock är ju hennes cloak inte ämnad för att fly med utan för infiltration då du blir decloaked om du blir träffad. För att fly så har du ju teleportern

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Det är mycket snack om detta spel överlag men jag har än så länge inte köpt eller testat. Det verkar komplext i mina öron när jag hör pratas om det? Eller är det bara att plocka upp och börja skjuta?

Jag började för spela overwatch för två veckor sedan, det är bara att köra på från början och springa in med huvudet före, då spelet har en jättebra tutorial/invignings-delar som är precis vad man behöver och vill ha. Man kommer in i det enklast genom att bara starta spelet.

Låt bara nyfikenheten ta över, spela precis som du känner för på ett villkorslöst sätt utan prestationskrav.

Tips, F1 knappen förklarar på 10 sekunder vad du behöver veta om den karaktär du har valt under spelets gång.

Medlem

Testade henne en del igår, helt klart kul att spela men ser gärna att de tunar ner hennes hack en smula oh buffar dps istället. Vet inte när de buffade D.Va men hon är en fröjd att spela numer.

1
Skriv svar