NES Classic Mini

Robot
NES Classic Mini

Men när ska Nintendo lära sig om tillgång och efterfrågan?

#nintendo


Medlem
NES Classic Mini

Jag läste någonstans att det fanns förlängningssladdar man kan köpa till kontrollerna. Någon som vet om det stämmer? Jag har inte så bra koll på Nintendo-prylar. Hoppas bara att de inte också säljer slut.

Medlem
Medlem

Jag förstår inte skalan alls, varför användes inte tändsticksasken?! #kränkt


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av drakon64:

Jag läste någonstans att det fanns förlängningssladdar man kan köpa till kontrollerna. Någon som vet om det stämmer? Jag har inte så bra koll på Nintendo-prylar. Hoppas bara att de inte också säljer slut.

Tror det är nåt sånt här: http://www.gamingzap.com/nintendo-wii-controller-extension-ca...

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av drakon64:

Jag läste någonstans att det fanns förlängningssladdar man kan köpa till kontrollerna. Någon som vet om det stämmer? Jag har inte så bra koll på Nintendo-prylar. Hoppas bara att de inte också säljer slut.

Tror det är nåt sånt här: http://www.gamingzap.com/nintendo-wii-controller-extension-ca...

Jag beställde själv två av dessa igår då det är helt ohållbart att spela på konsolen hemma med den nuvarande kabellängden:

https://www.aliexpress.com/item/Extend-Link-Extension-Cable-f...


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

CRT filter, det är äkta kärlek det

Medlem

Jag har själv beställt en och det första jag kommer göra är att öppna upp den och slänga ut innehållet för att stoppa dit en raspberry pi eller liknande å emulera. Hur fan tänkte de med bara 30 spel. Likväl kunde kontrollen allt varit batteri+trådlös tycker jag (borde väl gå att knö in?) med laddsladd.
Hade ju varit perfekt med en liten "wii store" thingy där man kunde köpa "samtliga" (vilken utgivare vill inte tjäna 10-20kr utan att lyfta ett finger på något de utvecklade för 30 år sedan?) spel neddladdningsbara.

Nä.. köper den enbart för 'chassit' jag.

Medlem

Fick lämna tillbaka mitt ex efter problem med input-lag på alla skärmarna hemma...

Får hoppas nästa har större tur än mig


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fan att sladden ska bli så kort då!

Får väl köra på min datorskärm istället då...

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av magma:

Fick lämna tillbaka mitt ex efter problem med input-lag på alla skärmarna hemma...

Får hoppas nästa har större tur än mig

Hade du eventuella bildförbättringslägen avstängda på tv-apparaterna du testade med? Jag har inte haft några problem med input-lag under mina spelsessioner, och jag har testat både på tv-skärmar och datorskärmar. En Sony-tv här på jobbet hade förvisso märkbar input-lag, men inte på en nivå som förstörde spelupplevelsen på något sätt.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:
Skrivet av magma:

Fick lämna tillbaka mitt ex efter problem med input-lag på alla skärmarna hemma...

Får hoppas nästa har större tur än mig

Hade du eventuella bildförbättringslägen avstängda på tv-apparaterna du testade med? Jag har inte haft några problem med input-lag under mina spelsessioner, och jag har testat både på tv-skärmar och datorskärmar. En Sony-tv här på jobbet hade förvisso märkbar input-lag, men inte på en nivå som förstörde spelupplevelsen på något sätt.

Har testat alla möjliga bildlägen på båda mina skärmar (tv samt datorskärm utan skillnad). Kan också påpeka att jag även har testat olika uttag med olika kablar. Kanske fick ett måndagsexemplar?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Finns det adaptrar så man kan koppla in original Nintendo controller tillbehör så som powerglove m.m?
Eller är man låst till det nya formatet med kort sladd, och bara 1 kontroll?

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av magma:

Fick lämna tillbaka mitt ex efter problem med input-lag på alla skärmarna hemma...

Får hoppas nästa har större tur än mig

Hade du eventuella bildförbättringslägen avstängda på tv-apparaterna du testade med? Jag har inte haft några problem med input-lag under mina spelsessioner, och jag har testat både på tv-skärmar och datorskärmar. En Sony-tv här på jobbet hade förvisso märkbar input-lag, men inte på en nivå som förstörde spelupplevelsen på något sätt.

Har testat alla möjliga bildlägen på båda mina skärmar (tv samt datorskärm utan skillnad). Kan också påpeka att jag även har testat olika uttag med olika kablar. Kanske fick ett måndagsexemplar?

Det är bara 1 läge du behöver testa och det är i game mode, möjligen source alla andra lägen som film osv ger input lag som du nämner.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Jag har själv beställt en och det första jag kommer göra är att öppna upp den och slänga ut innehållet för att stoppa dit en raspberry pi eller liknande å emulera. Hur fan tänkte de med bara 30 spel. Likväl kunde kontrollen allt varit batteri+trådlös tycker jag (borde väl gå att knö in?) med laddsladd.
Hade ju varit perfekt med en liten "wii store" thingy där man kunde köpa "samtliga" (vilken utgivare vill inte tjäna 10-20kr utan att lyfta ett finger på något de utvecklade för 30 år sedan?) spel neddladdningsbara.

Nä.. köper den enbart för 'chassit' jag.

Varför inte bara ta en vanlig NES och bygga om?

Medlem

Hade tänkt mig att ge en till frugan i julklapp men det brann inne. Surt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Ducci:

Finns det adaptrar så man kan koppla in original Nintendo controller tillbehör så som powerglove m.m?
Eller är man låst till det nya formatet med kort sladd, och bara 1 kontroll?

Mig veterligen finns det inga adaptrar som ger stöd för äldre kontroller som Powe Glove, med flera. Däremot finns det adaptrar som ger stöd för Wiimote och Pro Controller, detta är dock inte något som vi har kunnat testa eftersom det i princip är slut överallt.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Sladden till vanliga nes är inte särskilt kort. Priset för kortast sladd skulle jag ge till japanska super famicom. Den var och är löjligt kort.

Medlem

För den som vill ha ett enligt mig betydligt bättre alternativ: http://www.nin10doshop.com

Medlem

Inget Mega Man 1 och 3 samt Probotector/Contra i det medföljande spelutbudet är fortfarande en sjuhelsikes miss. Hade också gärna sett The Guardian Legend som kan vara det mest förbisedda NES-spelet någonsin. Ruskigt bra.

Medlem

Tycker 30 spel är snålt. Du kan spela 1000 NES spel (ROMS) med zipppad Wii. Eller är det något skillnad? Och ja med wiimote, classic osv. trådlöst, slipper sitta 1m från tv:n. Tv var inte lika stora 90-talet än idag ^^

Medlem

Sånt otroligt fail med tillgången

Medlem

Guardian Legend <3

Medlem

Jag tjejen spelar tillsammans än idag Adventure of Lolo 3, fast med emulator och ps4 kontroller Kul pusselspel som är tidlöst.

Medlem
Skrivet av Ender:

Sånt otroligt fail med tillgången

Och med den där sladden. Helt ofattbart hur dom lyckats faila där.

Medlem

Jag är sugen på en Nes classic, men jag saknar Pole position! Sen måste dom ju göra en längre sladd till kontrollen, det är ju verkligen fåningt och sabbar en del som den är nu. Men det kommer säkert bli årets bästa julklapp om det nu går att fåtag på dem innan jul.

Jag hoppas på en Snes Mini fast där dom har fler spel inbakade, eller att man kan nå dem via Nintendos Eshop och köpa där.

Nintendo måste tjäna enormt mycke på Nes mini, vad kan hårdvaran kosta att tillverka som klarar att driva 8-bitarsspel från tidigt 80-tal? Och speln får ju plats på samma yta som usb minnen som företag skänker bort i reklamsyfte. Känns mer som fraktkostnaderna är de största kostnaderna

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag är sugen på en Nes classic, men jag saknar Pole position! Sen måste dom ju göra en längre sladd till kontrollen, det är ju verkligen fåningt och sabbar en del som den är nu. Men det kommer säkert bli årets bästa julklapp om det nu går att fåtag på dem innan jul.

Jag hoppas på en Snes Mini fast där dom har fler spel inbakade, eller att man kan nå dem via Nintendos Eshop och köpa där.

Nintendo måste tjäna enormt mycke på Nes mini, vad kan hårdvaran kosta att tillverka som klarar att driva 8-bitarsspel från tidigt 80-tal? Och speln får ju plats på samma yta som usb minnen som företag skänker bort i reklamsyfte. Känns mer som fraktkostnaderna är de största kostnaderna

Vet att hårdvaran är snabbare än nintendo wii. Så, så klen är den inte.

1
Skriv svar