Hardcore-läget till Battlefield 1 släpps idag

Robot
Hardcore-läget till Battlefield 1 släpps idag
Medlem
Hardcore-läget till Battlefield 1 släpps idag

hmm, ja man får se hur de blir då!
140% känns lite..


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Finally, nu kanske man kan spela spelet


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Kanske man kan få fram servrar med en vettigt rotation av kartor, och slipper undan dom som tappat hela poängen med ett combined arms spel.

Medlem

Bolt action rifles är 1 shot på alla avstånd ändå, så 90% kommer spela Scout. Skulle verkligen gilla HC ifall dom lät bli att ändra dmg/hp. Om dom nu ska öka dmg så borde dom isf ocskå öka saker som rekyl, weapon sway m.m.

Hoppas dom lägger till classic mode som fanns i BF4, där dom främst tog bort 3d spotting.

Medlem

Ser fram emot hc, ibland blir det ett helt annat spel.
Reduceringen av damage kan vara bra för att inte göra vissa vapen overposered eller att issa blir meningslösa att använda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Egna servrar är väldigt välkommet då alla Rush servrar ligger i tjotahejti och ger mig minst 90 i ping. (PC)

Medlem

Borde lägga till classic läget. Det var en perfekt blandning mellan harcore och normal i Battlefield 4.

Medlem

Hardcore-läge i Argonne forest mmmh nu blir det att leka Rambo i buskarna

Medlem

Värt att notera att hardcore läget är Officiellt ute nu: https://twitter.com/freeortman/status/798861656025690112

Medlem

Och vad menar dom med "Reducing Bullet Damage in HC from 200% to about 140%". Från deras interna beta av patchen eller vadå? För i tidigare BF har HC inneburit att man haft 60hp ist för 100 med normal dmg på vapnen.

Medlem

Finns fortfarande ingen kapacitet för att kunna skapa en server i europa men man kan åtminstone ställa in bullet dmg till 200% om man skulle vilja. Minus också att man inte kan ställa in en scout-limit, det är antingen tillåta scouts eller inte. Överlag så är det väldigt dåligt antal med inställningar man kan göra.

Medlem

Hoppas att dom har nerfat heavy tanks, på tok för op.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Bad ash:

Och vad menar dom med "Reducing Bullet Damage in HC from 200% to about 140%". Från deras interna beta av patchen eller vadå? För i tidigare BF har HC inneburit att man haft 60hp ist för 100 med normal dmg på vapnen.

Tänkte precis samma sak... för då man revivade i BF3/4 så fick man bara 60 poäng för att det var bara 60%hp som va

Medlem

Undrar om gas och eldgranster och eld kastare osv osv hur det blir?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

SoL
Medlem

Hur fan kommer man åt hardcore läget på ps4? Eller ställer jag in alla inställningar själv? Jag hittar ju inga servrar då.

Medlem

Gillade HC starkt i bf3 och generellt sätt i Bf4 också fast något som störde mig enormt i 4an var att man inte fick ens en kompass att orientera sig med. I bf3 var minimapen kvar i HC vilket jagkan förstå att man ville ta bort. Men att spotta motståndare i HC i bf4 var helt meningslöst i och med att det ändå inte att förstå var motståndaren befann sig.

Hoppas verkligen vi får åtminstone en kompass i bf1 hardcore mode annars skippar jag nog det läget.

Medlem

Måste säga att det är rätt dåligt designat, bara det att du kan bli kickad för team kill om någon ANNAN kör in i dig med sitt flyg och dör för det räknas som mitt fel.

Medlem

Blev sugen att köpa nu när HC har kommit, hoppas jag inte ångrar mig

Medlem

Detta var det sämsta hardcore jag någonsin spelat ...

Du får inte veta om du dödat någon ingen killlog.... Så om du ser att det finns en sniper uppe i bergen expvis och du skjuter dit med ett vapen utan zoom så vet du inte om du dödat gubben om du inte går upp på berget och tittar på liket... ffs

Dice Do Over..

Jo du har kompass iallafall...

Medlem
Skrivet av onliner72:

Detta var det sämsta hardcore jag någonsin spelat ...

Du får inte veta om du dödat någon ingen killlog.... Så om du ser att det finns en sniper uppe i bergen expvis och du skjuter dit med ett vapen utan zoom så vet du inte om du dödat gubben om du inte går upp på berget och tittar på liket... ffs

Dice Do Over..

Jo du har kompass iallafall...

Skulle du vetat det i verkligheten?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av onliner72:

Detta var det sämsta hardcore jag någonsin spelat ...

Du får inte veta om du dödat någon ingen killlog.... Så om du ser att det finns en sniper uppe i bergen expvis och du skjuter dit med ett vapen utan zoom så vet du inte om du dödat gubben om du inte går upp på berget och tittar på liket... ffs

Dice Do Over..

Jo du har kompass iallafall...

Som jag förstår det kan du ändå hitta servrar som har de inställningarna påslagna så om du inte gillar HC som det är nu kan du leta efter de som har de inställningar du gillar.

Medlem

Detta var sämsta och skitigaste HC läget någonsin.

Hur kan DICE göra fel det som de gjort tidigare perfekt?

Det är verkligen en gåta i nästan 20 år nu.

Sen att battelog försvann och vi fick detta konsolfierat skit server browsern. Usch man blir bara förbannad.

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av onliner72:

Detta var det sämsta hardcore jag någonsin spelat ...

Du får inte veta om du dödat någon ingen killlog.... Så om du ser att det finns en sniper uppe i bergen expvis och du skjuter dit med ett vapen utan zoom så vet du inte om du dödat gubben om du inte går upp på berget och tittar på liket... ffs

Dice Do Over..

Jo du har kompass iallafall...

Skulle du vetat det i verkligheten?

Jag vill spela HC inte spela Fog of war ....

Som gammal BF4 HC spelare så är detta inte kul...

Så hoppas DICE fixar detta och att det kommer lite Custom servrar som levererar en Bra HC upplevelse.. Annars
gräver dom spelets grav för Pc iallafall ... Mpnga har väntat på HC för BF1 och blir det inte bättre än detta så ....

Medlem

Sämsta HC läget jag spelat i något spel hittils. Fan va tråkigt, 500 spänn åt helvete...

Medlem

Nu vet man varför dom inte launchade med HC....

fan alltså.

Gnällkuk

Spelade 3min innan jag stängde av. Mer eller mindre omöjligt att skilja vän från fiende. Sist jag spelade hc var bad company, då var det kul. Hör var det bara sjukt jävla värdelöst


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Spelade 3min innan jag stängde av. Mer eller mindre omöjligt att skilja vän från fiende. Sist jag spelade hc var bad company, då var det kul. Hör var det bara sjukt jävla värdelöst

Trams, L2P! Jag började kvällen med att vara redigt ägd och förvirrad, men mot slutet när man inte spontanskjuter på allt som inte är blått eller grönt är det väldigt givande. Tänk på att det är lika för alla.

Tidigare spel hade inte heller killcam för snipers - se då till att inte göra Ramborusher i det öppna! Se till att egna lagets snipers gör sitt jobb! Sedan kan man inte heller köra tredjepersonsvy i fordon - äntligen har man en ärlig chans att sätta en limpmine på ett fordon!

Jag gillade det!

Skrivet av Bad ash:

Bolt action rifles är 1 shot på alla avstånd ändå, så 90% kommer spela Scout. Skulle verkligen gilla HC ifall dom lät bli att ändra dmg/hp. Om dom nu ska öka dmg så borde dom isf ocskå öka saker som rekyl, weapon sway m.m.

Hoppas dom lägger till classic mode som fanns i BF4, där dom främst tog bort 3d spotting.

Inte 100% sant. Om du träffar någon i armarma(kanske benen också, har lite dålig koll på det) i vanlig multiplayer så gör vissa prickskyttegevär bara 60 damage. Så de kommer alltså göra 84 damage istället för 60 i Hardcore.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Läser allt gnäll och förstår inte varför ni ens vill spela HC?
Spelat lite nu och jag stormtrivs, van att spela HC och vill ha så lite hjälp som möjligt.. så klart?!
Lär er uniformerna vettja.. ansträng er lite ..realism skall inte vara en räkmacka. Spela arkad om det blev för jobbigt.. men sluta gnäll!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar