Robot
MEG
Medlem
Tyranny

Håller med, ett riktigt bra spel. För mig är det dock ett plus att de inte har fördummat lv-systemet bara för att passa nybörjare. En sak som inte nämns i artikeln (om jag nu inte har missat det) är magisystemet, ett nytt och roligt sätt där du kan förändra de spells som du med tiden lär dig.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Väldigt bra recension, precis lagom informativ. Blev akut köpsugen, bra RPG-spel växer inte på träd direkt.

Medlem

Grymt sa grisen.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Svårt för nybörjare är väl för bövelen nånting positivt i dagens läge?

Medlem

Striderna ska tydligen vara extremt dåliga har jag läst från ett 20-tal som spelat det...


signatur
Medlem

Svårt för nybörjare, det där ser jag som ett plus med tanke på hur låg standarden är för vad en spelare förväntas klura ut idag.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av vurt:

Striderna ska tydligen vara extremt dåliga har jag läst från ett 20-tal som spelat det...

Har loggat närmare 20h timmar nu och håller inte med alls. Smaken är som baken. Kika lite gameplay eller något och bilda dig en egen uppfattning.

Ja, eller så kan man bara jämföra med Pillars of Eternity antar jag då stridssystemet är väldigt likt (men inte identiskt). (O)Gillade man striderna i PoE (o)gillar man dem i Tyranny. Mitt enda problem är att variationen bland fiender brister, vilket förstås inte har med stridssystemet att göra, men det påverkar upplevelsen av striderna.

Medlem

Jag köpte detta för att en annan recension sa att det var lätt för nybörjare. Det finns nämligen en "story mode" svårighetsgrad i spelet. Inte spelat tillräckligt själv ännu.

Ambassadör
Xbox

Ser väldigt bra ut!


signatur

Jump in.

Medlem

På "normal" så mosar fiendens slöddersmilis mina elitsoldater som aldrig besegrats i strid förut enligt loren... Känner mig som Sauron i Sagan om Ringen, hur jag än gör så ser manus till att jag torskar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

På "normal" så mosar fiendens slöddersmilis mina elitsoldater som aldrig besegrats i strid förut enligt loren... Känner mig som Sauron i Sagan om Ringen, hur jag än gör så ser manus till att jag torskar.

Gör om gör rätt ! Har dött bara 1 gång på första genomspelning som mage men det är för att de är helt imba, och då råkade jag trampa på en fälla


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Älskar vad jag sett så här långt. Rekommenderas starkt, framförallt till er som gillade Pillars.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:

På "normal" så mosar fiendens slöddersmilis mina elitsoldater som aldrig besegrats i strid förut enligt loren... Känner mig som Sauron i Sagan om Ringen, hur jag än gör så ser manus till att jag torskar.

Själv har jag bara dött en gång hittills på normal, men är för feg för att höja till hard. Det får bli nästa genomspelning istället. Min karaktär är en standard närstridsgubbe med enhandsvapen och sköld, de andra tre är två magiker (en healer och en offensiv) samt en soldat med 2h-vapen som likt mig bär heavy armor. Den enda gången jag dött var det dock med en annan gruppsammansättning...

Medlem

Bra recension, det låter kanon alltihopa.

Ska bara spela klart några andra spel först, sedan blir det Tyranny för fulla muggar.

Medlem

Spelar på Hard och har endast dött två gånger och detta var mot en boss. Gillar stridssystemet, speciellt med hur man plockar ihop magierna lite själv efter sin lore skill.

Medlem

Jag älskade Baldurs Gate, men på senare år har jag blivit kräsen över all "wall of text" i Pillars. Jag behöver voiceovers

QRT
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag älskade Baldurs Gate, men på senare år har jag blivit kräsen över all "wall of text" i Pillars. Jag behöver voiceovers

Jag är glad att de skippar voiceovers då de brukar begränsa utvecklarna ganska rejält. Titta bara på vad som hände med Fallout 4.

Tycker det är ett verkligt toppen spel. Betydligt mer underhållande story än PoE, mycket bättre "companions" än PoE, roligt och ovanligt magi-system, intressantare "lore" än PoE etc. etc. Jag spelar på "Path of the Damned" difficulty och på den nivån så tycker jag också striderna är såväl utmanande som underhållande.

Spelet har ett magi-system som gör det möjligt att komponera ihop massvis med spells med olika effekter, det finns kombo-attacker med följeslagarna, det finns unika artefakt-attacker, det finns personliga "class-abilities och tom. attacker som grundar sig på "reputation" allt kombinerat med ganska typisk RTwP som i Baldur's Gate, Icewind Dale eller Pillars. Förstår inte riktigt hur dom som klagar på striderna egentligen tänker.

1
Skriv svar