FZ firar 20 år – tillsammans med er läsare!

Medlem

Jag minns när ni gav folk utrymme att hosta sina sidor. Hur länge sedan var det egentligen..

phat@fragzone.se (?)

Medlem

Ja Stort Grattis! till det

Hoppas det kommer många, ska prova att få en biljett senare idag när det begiver sig.

Gamers är relativt "ljusskygga" individer enligt min erfarenhet och jag ska plåga? er med en anekdot i ämnet blyg/ljusskygg

Slutet av 80 och en bit in i 90 talet drev jag en BBS (Level 5) med ca om jag kommer ihåg det rätt mellan 500-600 motringda verifierade medlemmar, som kuriosa var det på Atari ST med Michtron kodat mcl och multitasking/multi-line hyfsat då inget idag.

Dator missbruk och mässor finansierades med import av div prylar och jag kommer ihåg vår första öppna träff med vad vi hoppades skulle var en god skara medlemmar, för aktiviteten var väldigt bra med massor av starka profiler då/nu? som Mabo, Wase, Ekelund, Knappas, Eriksson osv.

Uppladdat med t-shirts med custom logo och Atari give-aways på ett hak vid Kungsbron väntade vi på anstormningen, slutade med om jag mins rätt 12 eller 14 totalt men kul var det ändå förstås.

Men om detta gäller fortfarande så borde jag ha en chans att knipa en av de 75 biljetterna (ja, ja optimist)

Om inte så får ni som går dit ha det riktigt skoj och ta en öl eller två för mig med

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Pretorian24:

Ohh 1996... Tex Murphy - The Pandora Directive.

<3


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

snälla fixa en Quake turnering!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cybo:

Hur länge pågår detta?

Varje gång jag är i Stockholm på en fest eller evenemang så blir jag tvungen att döda 5-7 timmar mellan natt och morgon, innan bussarna börjar gå igen på längre håll. Riktigt jobbig när det är kallt ute.

Ptja, det är en kvällsfest så inte hela natten

Skrivet av Precox:

De blir ingen live stream från festen så vi andra får känna oss lite delaktiga?

Det får vi kika på!

Skrivet av kissekatt:

Jag minns när ni gav folk utrymme att hosta sina sidor. Hur länge sedan var det egentligen..

phat@fragzone.se (?)

Haha, ja, ett bra tag sedan. Vi körde ju bland annat Quakeworld.nu, Fragbite och Hype.

Skrivet av nazzat:
Skrivet av delli:

Kommer Diesel?

Om du menar Diesel som skrev här på sidan i början av 20-talet så nej, han dog för flera år sedan i en överdos.

Tråkigt att höra, han var aktiv när jag började skriva 2001.


signatur
Medlem

Följt denna sida och läst artiklarna i herrans många år. Betydligt längre än jag kände behovet av att bli medlem. I början var det mest periodvis då man bodde på landet med en 56.6k modem uppkoppling.

Är idag 27år och har barn, när dom börjar spela (vilket dom självklart ska få göra) så ska jag föra traditionen av att läsa FZ vidare.

Tack för 20 sköna år.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 2c1c:

Följt denna sida och läst artiklarna i herrans många år. Betydligt längre än jag kände behovet av att bli medlem. I början var det mest periodvis då man bodde på landet med en 56.6k modem uppkoppling.

Är idag 27år och har barn, när dom börjar spela (vilket dom självklart ska få göra) så ska jag föra traditionen av att läsa FZ vidare.

Tack för 20 sköna år.

Och minst 20 till!


signatur
Medlem

Grattis FZ! Tack för alla recensioner, förhandstittar och inblickar i diverse spel och företag, ska bli kul att surfa runt på er nya hemsida när den startar upp.

Medlem

Varför är det på en onsdag? Kan ju inte dricka alkohol då! Vissa har ett arbete att tänka på!

Gen
Medlem

Kommer redigera Wikipediasidan och skriva till mig själv som tidigare Chefsredaktör så man slipper stå i kö :>

Just ja, bor inte ens i Sthlm...aja, skitsamma då

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Sir Puffybear:

Hm dax att fixa fake-ID som Carl Johansson-Sundelius!

Hitta tyvärr bara hans Workcard ID
http://i.imgur.com/NTbovXCl.png

Förstår inte riktigt varför han valde Hello Kitty temat.

Barcoden går till 1L mjölk. 3%

Medlem

Tack för alla år av lurkande, och alla år av registrerat lurkande, synd att man inte bor i Sverige längre, och inte kan glida förbi


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Sir Puffybear:

Hm dax att fixa fake-ID som Carl Johansson-Sundelius!

Hitta tyvärr bara hans Workcard ID
http://i.imgur.com/NTbovXCl.png

Förstår inte riktigt varför han valde Hello Kitty temat.

Barcoden går till 1L mjölk. 3%

Got milk?


signatur
Medlem

Jag minns det som igår! Nej det gör jag nog inte, får nog erkänna att jag inte följt FZ längre än typ 1998 eller nått. Jobbade i butik där vi sålde datordelar och spel, jag och min jobbarkompis satt å surfade FZ (eller fragzone som ni kanske hette då) på Lunchen.

Inaktiv

Nostalgi! <3
Tänk att det redan har gått så många år. Känner mig sjukt gammal nu..

Hoppas som många andra här att ni arrangerar någon form av Quake feast.

It's all about Qväääjk!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_1418:

Nostalgi! &lt;3
Tänk att det redan har gått så många år. Känner mig sjukt gammal nu..

Hoppas som många andra här att ni arrangerar någon form av Quake feast.

It&#039;s all about Qväääjk!

Vi kommer till stor sannolikhet att ha något Quake-relaterat på festen. Men ingen turnering


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av cybo:

Hur länge pågår detta?

Varje gång jag är i Stockholm på en fest eller evenemang så blir jag tvungen att döda 5-7 timmar mellan natt och morgon, innan bussarna börjar gå igen på längre håll. Riktigt jobbig när det är kallt ute.

Ptja, det är en kvällsfest så inte hela natten

Skrivet av Precox:

De blir ingen live stream från festen så vi andra får känna oss lite delaktiga?

Det får vi kika på!

Skrivet av kissekatt:

Jag minns när ni gav folk utrymme att hosta sina sidor. Hur länge sedan var det egentligen..

phat@fragzone.se (?)

Haha, ja, ett bra tag sedan. Vi körde ju bland annat Quakeworld.nu, Fragbite och Hype.

Skrivet av nazzat:
Skrivet av delli:

Kommer Diesel?

Om du menar Diesel som skrev här på sidan i början av 20-talet så nej, han dog för flera år sedan i en överdos.

Tråkigt att höra, han var aktiv när jag började skriva 2001.

Diesel var en skön lirare, surfa på honom in the good old days när warez var coolt

Medlem

Jag kommer med min Are you a man or a mouse t-shirt!

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Jag blir grymt besviken om ni inte fixar i ordning ett LAN där man kan lira Quake med er.

Ni måste hedra era rötter.

Ett LAN på coaxial-kablar och HUBBAR! Annars får de va

Medlem

bjud dit Pc Gamer också xD så blir ja nöjd fortfarande har ja i huvudet när dem fyllde 50 nummer

Medlem

Kan vi få tillbaka 1996 Fz thema?

Medlem

1996 Det var tider det! Det var Quake hela dagarna, och när Quake inte spelades så var man inne på Fragzone och läste nyheterna som Phat flitigt postade varje dag. Man kunde läsa om Fragfest ´96 och drömde om att bli lika bra som Doomer och gänget. Posten hade på den tiden en nyhetsportal som kallades Torget. Fragzone hostades av Torget (innan Fragzone fick sin egna domänadress så var adressen om jag minns rätt www10.torget.se/spel/fragzone ) och det var även därför Fragzones egna Quake klan hette Da Mailmen och hade en väldigt snyggt skin av en gulklädd posten gubbe med en väska som pryddes av Postens logga, designat av den duktiga Quake spelaren oKKun. Jag var själv stolt medlem i Da Mailmen fast inte i LPB gänget utan jag satt med ett 33.6 moden så jag spelade med High ping Whiners gänget Underbara tider som jag ibland tänker tillbaka på och saknar väldigt mycket. Jag var i vilket fall väldigt glad att Fragzone fanns då det var en stor del av Quake intresset på den tiden. Grattis Fragzone!

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Sir Puffybear:

Hm dax att fixa fake-ID som Carl Johansson-Sundelius!

Hitta tyvärr bara hans Workcard ID
http://i.imgur.com/NTbovXCl.png

Förstår inte riktigt varför han valde Hello Kitty temat.

Barcoden går till 1L mjölk. 3%

Ska vara den till Agent 47 x)

12
Skriv svar