Ny trailer för Planet Coaster släppt

Robot
Medlem
Ny trailer för Planet Coaster släppt

Kul att det kommer lite sådana här spel. Blir intressant att se vilket som är bäst. Får väl välja helt efter det

Medlem

Surt att man inte kan åka sina kreationer i VR också.


signatur

Burn in the light.

Geeks Gaming

Har köpt de... bara någon timme kvar sen kan man spela lite.

Medlem

Det finns en sak jag stör mig fruktansvärt mycket på och det är hur paths fungerar, man klickar inte och drar som man brukar utan man lägger ner bitar en för en, det gör mig totalt vansinnig.

Medlem

Det verkar som att Rollercoaster Tycoon World är lika kasst trots att det har lämnat "EA" igår. Så självklart blir det köp av Planet Coaster.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av redruM:

Surt att man inte kan åka sina kreationer i VR också.

Planet coaster använder samma spelmotor some elite. Så tekniskt sett vore det möjligt.

Dock verkar frontier inte vara särskilt intresserade av att förbättra vr stödet. Kartan har varit urusel sen elite fick sitt första dk2 stöd.
Färgvalet på ui'n är också mindre optimalt för pentile skärmar, vilket gör den väldigt svår att läsa utan absurd supersampling.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Blajjarn:

Det finns en sak jag stör mig fruktansvärt mycket på och det är hur paths fungerar, man klickar inte och drar som man brukar utan man lägger ner bitar en för en, det gör mig totalt vansinnig.

Reagerade också på det. Antog att det var jag som inte fattade hur man skulle göra och har varit för lat för att kolla upp det, men om det verkligen är så är det ju helt cp.

Annars är spelet det tveklöst bästa jag spelat i genren. Fantastiskt kul.

Medlem

har lästa att RollerCoaster Tycoon World ska atari verkligen bara ha lämnat åt sitt öde med många problem, väldigt fattigt med innehåll mycket som saknas som var lovat, laggit och många buggar. det här är info från release versionen inte early access, så gör dig själv en tjänst om du vill ha ett theme park spel vänta å se hur planet coaster öde blir

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av mantis87:

har lästa att RollerCoaster Tycoon World ska atari verkligen bara ha lämnat åt sitt öde med många problem, väldigt fattigt med innehåll mycket som saknas som var lovat, laggit och många buggar. det här är info från release versionen inte early access, så gör dig själv en tjänst om du vill ha ett theme park spel vänta å se hur planet coaster öde blir

Betan har varit tillgänglig ett tag för de som betalade 30 kronor extra. Som jag precis skrev är Planet Coaster ett skitbra spel, finns inget att vänta på för den som gillade de gamla RCT-spelen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av mantis87:

har lästa att RollerCoaster Tycoon World ska atari verkligen bara ha lämnat åt sitt öde med många problem, väldigt fattigt med innehåll mycket som saknas som var lovat, laggit och många buggar. det här är info från release versionen inte early access, så gör dig själv en tjänst om du vill ha ett theme park spel vänta å se hur planet coaster öde blir

Betan har varit tillgänglig ett tag för de som betalade 30 kronor extra. Som jag precis skrev är Planet Coaster ett skitbra spel, finns inget att vänta på för den som gillade de gamla RCT-spelen.

kan nog bli ett köp då

Medlem

Jag är nog inte den enda som kan avstå från spel om de har, vad jag anser, "drakonisk" DRM eller andra saker som påverkar spelet. Planet Coaster använder sig av Denuvo och det innebär med stor sannolikhet att mods inte kommer komma till spelet. Har sett kommentarer om att det här spelet är motsvarigheten till Cities: Skylines och det stämmer alltså inte, Skylines tillåter mods och dessa kan påverka hur länge man spelar ett visst spel. Half-Life hade nog inte sålt i närheten lika bra utan Counter-Strike och jag tvivlar på att Arma 2 hade blivit lika populärt utan DayZ.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag är nog inte den enda som kan avstå från spel om de har, vad jag anser, "drakonisk" DRM eller andra saker som påverkar spelet. Planet Coaster använder sig av Denuvo och det innebär med stor sannolikhet att mods inte kommer komma till spelet. Har sett kommentarer om att det här spelet är motsvarigheten till Cities: Skylines och det stämmer alltså inte, Skylines tillåter mods och dessa kan påverka hur länge man spelar ett visst spel. Half-Life hade nog inte sålt i närheten lika bra utan Counter-Strike och jag tvivlar på att Arma 2 hade blivit lika populärt utan DayZ.

Skymtade det inte förbi en mod i trailern? Någons egendesignade butik eller vad det var i Steam? Gick snabbt och jag orkar inte kolla igen....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag är nog inte den enda som kan avstå från spel om de har, vad jag anser, "drakonisk" DRM eller andra saker som påverkar spelet. Planet Coaster använder sig av Denuvo och det innebär med stor sannolikhet att mods inte kommer komma till spelet. Har sett kommentarer om att det här spelet är motsvarigheten till Cities: Skylines och det stämmer alltså inte, Skylines tillåter mods och dessa kan påverka hur länge man spelar ett visst spel. Half-Life hade nog inte sålt i närheten lika bra utan Counter-Strike och jag tvivlar på att Arma 2 hade blivit lika populärt utan DayZ.

De har stöd för steamworkshop iaf

Medlem

Någon som vet vilken tid det släpps?

Medlem

Helt fantastiskt skapad temapark. Här är länk till Workshop (finns i desc på videon).
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=7713916...

Medlem
Skrivet av Blajjarn:

Det finns en sak jag stör mig fruktansvärt mycket på och det är hur paths fungerar, man klickar inte och drar som man brukar utan man lägger ner bitar en för en, det gör mig totalt vansinnig.

Du kan öka "length", då kanske det inte bli lika jobbigt?

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Blajjarn:

Det finns en sak jag stör mig fruktansvärt mycket på och det är hur paths fungerar, man klickar inte och drar som man brukar utan man lägger ner bitar en för en, det gör mig totalt vansinnig.

Du kan öka "length", då kanske det inte bli lika jobbigt?

Jag har ändå väldigt svårt för det systemet, spelet i övrigt är klockrent men jag är så frustrerad över det här att jag knappt vill starta spelet haha.

Medlem
Skrivet av Blajjarn:
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Blajjarn:

Det finns en sak jag stör mig fruktansvärt mycket på och det är hur paths fungerar, man klickar inte och drar som man brukar utan man lägger ner bitar en för en, det gör mig totalt vansinnig.

Du kan öka "length", då kanske det inte bli lika jobbigt?

Jag har ändå väldigt svårt för det systemet, spelet i övrigt är klockrent men jag är så frustrerad över det här att jag knappt vill starta spelet haha.

Personligen kan jag tycka att det nya systemet ger fler möjligheter

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Blajjarn:
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Blajjarn:

Det finns en sak jag stör mig fruktansvärt mycket på och det är hur paths fungerar, man klickar inte och drar som man brukar utan man lägger ner bitar en för en, det gör mig totalt vansinnig.

Du kan öka "length", då kanske det inte bli lika jobbigt?

Jag har ändå väldigt svårt för det systemet, spelet i övrigt är klockrent men jag är så frustrerad över det här att jag knappt vill starta spelet haha.

Personligen kan jag tycka att det nya systemet ger fler möjligheter

Dette möjligt men det krävs seriös avvänjning för art klara av det

Medlem

Så ATARI lämnade fronter i sticket? Är det samma team som låg bakom roller coaster 1?

Verkar ju inte vara så populär genre med costers, för det tog ju 12 år för nytt roller coaster kom ut (om jag inte har fel).

Roller coaster 3 fick ju blandad kritik, sen fungerar ju nattläget rätt dåligt (som dom själva skröt om). Men finns en fix ute faktiskt (tog timmar att hitta dom).

Tre fix om man har alla tre spel (wild i alla fall).
http://videogamearchieve.weebly.com/rollercoaster-tycoon-3.ht...

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Så ATARI lämnade fronter i sticket? Är det samma team som låg bakom roller coaster 1?

Verkar ju inte vara så populär genre med costers, för det tog ju 12 år för nytt roller coaster kom ut (om jag inte har fel).

Roller coaster 3 fick ju blandad kritik, sen fungerar ju nattläget rätt dåligt (som dom själva skröt om). Men finns en fix ute faktiskt (tog timmar att hitta dom).

Tre fix om man har alla tre spel (wild i alla fall).
http://videogamearchieve.weebly.com/rollercoaster-tycoon-3.ht...

Frontier som ligger bakom Planetcoaster och de gjorde även Rollercoaster tycoon 3. Chris Sawyer var inblandad även i 3an om än inte så mycket.

1
Skriv svar