Första bilderna på Shogun 2

Robot
Medlem
Första bilderna på Shogun 2

Samma motor som empire betyder samma dåliga AI.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ser fram emot detta. Har länge velat ha en uppföljare till Shogun, men jag trodde faktiskt inte att det skulle hända. Riktigt kul att det gör det.

Medlem

Bara jag som tror att dom med största säkerhet kommer att släppa ett modern warfare total war ? xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det är inte samma motor, inte om man ska kunna ha över 50 000 enheter

Medlem

Väldigt vackert. Hoppas det blir lika snyggt som på bilderna

Medlem

Att det skulle vara estetiskt tilltalande rådde det ju aldrig någon tvekan om. Men om de för en gångs skull försöker fixa problemen som suttit i sen Rome återstår att se. Jag är skeptisk.

Medlem

Är trött på Europa så det här ska bli upplyftande.

Ser bra ut men jag vill helst se lite bilder från strategikartan och hur de har gått till väga där. Spenderar ju trots allt mest tid där.

Inaktiv
Skrivet av Hockey Stick:

Är trött på Europa så det här ska bli upplyftande.

Ser bra ut men jag vill helst se lite bilder från strategikartan och hur de har gått till väga där. Spenderar ju trots allt mest tid där.

Den lär vara mycket mer detaljerad, då området den täcker är mycket mindre än Empire. Det handlar om provinser i Japan istället för halva världen.

Själv hoppas de gör en bättre "quick battle", jag gillar att använda den när man spelat ett tag och vill inte köra alla strider. Skulle dessutom kunna tänka mig en flerspelarkampanj där man bara kör det och inte taktiska strider, där fokus istället ligger på strategispelet.

Med tanke på att de nu har en riktigt snygg grafisk motor och polerat den fram till Napoleon känns det som de kan lägga all kraft på de andra delarna i spelet och göra dem bättre till Shogun 2.

Inaktiv

Ett shogun 2...?

Betyder det att de kommer att göra om hela serien nu?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Första titeln i serien jag faktiskt ser fram emot riktigt mycket sedan originalet släpptes.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Gief me! NOW!


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Ett shogun 2...?

Betyder det att de kommer att göra om hela serien nu?

Hoppas det, nog för att detta är sjukt coolt så är det inte i närheten av vad Rome 2 och Medieval 3 skulle vara i mina ögon

Medlem

Arrgh. Bara tre bilder!
Överlägset nr 1 på min lista av spel jag ser fram emot.

Medlem

Riktigt snyggt

Inaktiv
Skrivet av Gabe:

Arrgh. Bara tre bilder!
Överlägset nr 1 på min lista av spel jag ser fram emot.

FZ verkar ha missat lägga upp några bilder från pressreleasen, eller så kanske de inte är officiella ännu, men det finns fler här;
http://ve3d.ign.com/articles/news/55399/Shogun-II-Total-War-E...

Medlem

Jag gillar det, äntligen hittar de hem igen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Bryr mig inte i grafiken, ser vackert ut. Men vi skrivbords generaler suckar efter en betydligt bättre AI i total war spelen. Empire var bland dom sämsta i serien.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag är nog den enda i hela världen som ville att Creative Assembly skulle göra ett Total War som inte var anknutet till historia.

Visst finns det mods som gör sånt men de tar alltid sån extremt lång tid och uppnår aldrig samma höga kvalité som ett fullt utvecklat spel.

Det känns bara som att Shogun 2 inte kommer erbjuda någonting nytt.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Gabe:

Arrgh. Bara tre bilder!
Överlägset nr 1 på min lista av spel jag ser fram emot.

FZ verkar ha missat lägga upp några bilder från pressreleasen, eller så kanske de inte är officiella ännu, men det finns fler här;
http://ve3d.ign.com/articles/news/55399/Shogun-II-Total-War-E...

PUSS!

Det är faktist ganska befriande att för en gångs skull ägna sig åt lite gammal hederlig fanboyism. Känns nästan som att vara 14 igen, när jag spelade Shogun demot för första gången och blev eld och lågor.

Medlem

OMg!!!! Ser nice ut svärd och pikar ftw!!!!har längtat efter "riktiga" båtstrider där det är bordning som betyder något=)

1
Skriv svar