Medlem
Skrivet av Bennii:

Låt oss göra en lista...

1. Bennii
..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Titta hundar = Watch Dogs!

Nänänä...
Watch Dogs = Klock Hundar

1.33 in i klippet


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Känns som att pendeln verkligen svingar mellan ettan och tvåan. Lite lagom hade kanske räckt. Ska jag välja något så föredrar jag dock det lite mer nedtonade, men det digitala San Francisco här verkar vara värd spelet i sig, särskilt om man varit där på riktigt

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Om de hade släppt det på PC samtidigt som Xbox och PS4 så hade de garanterat fått ett impulsköp från mig, men om jag nu måste vänta 2 veckor extra så kommer hypen helt vara över och jag kan gärna vänta tills det reas om ett helvår.

Pricis så tänker jag också

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Bennii:

Låt oss göra en lista...

1. Bennii
..

Jag tar det som en komplimang. Men jag är född med snopp och trivs som man.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Makkapakka:

Låter som de går Saints Row vägen. Första spelet bra, andra sådär... så tredje lär väl bli en regelrätt katastrof.

Tror att du behöver läsa en gång till.

Hur menar du? Har du spelat Saints Row spelen? Det de beskriver är samma utveckling.

Medlem

Enligt "GameReactor" så har bilkörningen knappt fixats till jämfört med det första spelet. Vad tycker du.?
Anser att "UBI Soft" bör lägga ner mycket tid på att fixa en sådan viktig sak, då man använder fordon så pass mycket för att ta sig runt i sandlådespel...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Enligt "GameReactor" så har bilkörningen knappt fixats till jämfört med det första spelet. Vad tycker du.?
Anser att "UBI Soft" bör lägga ner mycket tid på att fixa en sådan viktig sak, då man använder fordon så pass mycket för att ta sig runt i sandlådespel...

Tycker jag verkar märkligt för de flesta reviews jag kollat på påpekar tvärtom..

Sen skulle jag ta recensenten med en nypa salt vad gällande den punkten..

Citat:
"En sak som Ubisoft dock inte lyckas göra ens i närheten lika bra som förebilderna är fordonsfysiken, som knappt fått sig ens ett litet lyft sedan föregångaren - som i min mening bjöd på rätt sunkig fysik redan då. Nu är jag inte en expert på hur bilar ska kännas, jag har inte ens körkort. Men jag mäter det som så att om den simpla handlingen att köra från punkt A till punkt B är kul - som den är i Grand Theft Auto-spelen - då är det kanon."

GTA V har inte bra fordonsfysik jämfört med GTA IV t.ex.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Hur menar du? Har du spelat Saints Row spelen? Det de beskriver är samma utveckling.

Din enskilda åsikt är inte allmän uppfattning om SR-spelen, utan en liten minoritet. De flesta tycker SR3 är det bästa i serien. Det har 95% positive på Steam t.ex.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Töntfaktorn känns alldeles för hög tyvärr. Kanske plockas upp i reaback på ICA Maxi vid senare tillfälle. The Sims - Hackers lite.

Vilket spel ska man spela för att hänga med de coola grabbarna på ICA Maxi då?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Makkapakka:

Hur menar du? Har du spelat Saints Row spelen? Det de beskriver är samma utveckling.

Din enskilda åsikt är inte allmän uppfattning om SR-spelen, utan en liten minoritet. De flesta tycker SR3 är det bästa i serien. Det har 95% positive på Steam t.ex.

Att det har 95% positivt på Steam betyder inget med tanke på att 2an släpptes 2009 och då gjordes för konsoller. Så det tävlar effektivt bara mot 4an. 3an var då det verkligen började balla ur och 4an är bara löjlig. Sen att de som köpte spelen gillar dem - det får stå till dem.

Dessutom kan du inte säga en minoritet tycker som jag. En majoritet har tyckt om spelen, men de kan fortfarande tycka som jag - att serien ballat ur och blivit löjlig. Det betyder inte de ogillar spelen.

Medlem

Så nu långt senare har jag tagit mig an detta spel och ja, jag vet inte jag..
haha fy fan vad larviga karaktärer det är alltså.
"hacker stereotyper" tror jag inte på. ag har svårt och se hur verkliga hackers beter sig och talar så här larvigt.
Det är som ett gäng 13 åringar som pratar när de försöker härma den senaste hollywood filmen de tittat på haha.

Det finns lite bra saker här i spelt helt klart, ljudet är dock itne ett av dem. Jäklar vad kasst motorljud det är och bilfysiken lämnar mycket att önska.
Bromsar på en femöring typ.
När det kommer till att spela och skjuta och köra fordon osv får jag säga Just Cause 3 som jag körde innan leverar bra mycket bättre egenskaper.

Jag tror faktiskt jag än så länge tyckte om watch dogs 1 mer. Det kändes seriösare på något vis men jag vet inte.
Kanske börjar jag tröttna på Ubisofts spel överlag.
De blir väldigt tjatiga efter en stund.
Nåja, ska ta mig igenom resten av storyn nu iaf.

Det är inte ett värdelöst spel men jag förstår inte riktigt de betyg som många gett det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ettan är bitvis coolt, men detta är Phat!

12
Skriv svar