Red Dead Redemption 2: "Förväntningarna är enorma"

Robot
Medlem
Red Dead Redemption 2: "Förväntningarna är enorma"

Fy vad man längtar. RDR är lätt uppe och slåss bland mina personliga toppspel tillsammans med mass effect och last of us. Måste försöka tygla demonen i mig som skruvar upp förväntningarna till orimliga nivåer.

Medlem

Blev så sjukt glad när jag hörde att det var pågång! Hoppas de lyckas leverera lika storslaget som de gjorde med den förra installationen. Hoppas inte nostalgi-brillorna höjer mina förväntningar så de inte uppnås.

P.S. PC or riot!

Releasehästryttare

Prediction: Det blir en Xbox scorpion lanserings titel

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Fy vad man längtar. RDR är lätt uppe och slåss bland mina personliga toppspel tillsammans med mass effect och last of us. Måste försöka tygla demonen i mig som skruvar upp förväntningarna till orimliga nivåer.

hear hear

Medlem
Skrivet av Devan:

Prediction: Det blir en Xbox scorpion lanserings titel

Det tar jag gärna. Tillsammans med Battlefront II.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Åh, bara det inte blir "senwestern" som typ alla westernfilmer från 2000-talet varit, då det är så pass sent i epoken att det typ finns bilar. Det förtar nästan all stämning. Jag vill att det ska vara ännu tidigare än normalt! På den tiden som Zeb Macahan brukar drömma sig tillbaka till, med sjöar som ingen annan tidigare hade sett osv.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Åh, bara det inte blir "senwestern" som typ alla westernfilmer från 2000-talet varit, då det är så pass sent i epoken att det typ finns bilar. Det förtar nästan all stämning. Jag vill att det ska vara ännu tidigare än normalt! På den tiden som Zeb Macahan brukar drömma sig tillbaka till, med sjöar som ingen annan tidigare hade sett osv.

Jag håller med dig fullt ut. Fullt ut. Problemet skulle kunna vara att man inte uppfann patroner förrän i mitten av 1860talet. Och de flesta vapen laddades med krut i trumman och ned tändhattar. Mödosam laddning helt enkelt. Men runt 1873 hade varit perfekt då Colt peacemaker kom ut på marknaden. Även Winchester modell 1873

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag håller med dig fullt ut. Fullt ut. Problemet skulle kunna vara att man inte uppfann patroner förrän i mitten av 1860talet. Och de flesta vapen laddades med krut i trumman och ned tändhattar. Mödosam laddning helt enkelt. Men runt 1873 hade varit perfekt då Colt peacemaker kom ut på marknaden. Även Winchester modell 1873

Ja det skulle vara acceptabelt. Men jag hade gladeligen svalt en historia som placerar patronskjutvapen tidigare än de egentligen fanns. Hade varit så härligt att fara omkring i ett Amerika som ganska nyss blivit befolkat av vita, där folk famlar fram och inte riktigt vet hur man ska bete sig mot varann eller hur man ska leva ett liv på bästa sätt. Där det finns vidsträckta marker som (kanske) ingen ännu beträtt eller lagt beslag på. En stor del av kartan med bara några indianstammar här och var.

Medlem
Skrivet av Devan:

Prediction: Det blir en Xbox scorpion lanserings titel

Prediction. Scorpion släpps förmodligen december nästa år

Medlem

Dubbelpost. November menar jag.

Ambassadör
Xbox

Håller med om att det måste utspela sig tidigare än förra spelet! Mindre moderniteter och mer vilda västern. Gärna kring inbördeskriget.


signatur

Jump in.

Medlem

Ända sen Strauss försvarade ett dåligt optimerat/utvecklat Mafia 3 med argumentet att det säljer bra därav är det bra spel, så himlar jag lite med ögonen var gång hen uttalar sig.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Blir bara frustrerad om jag ska ens ska tänka på spelet, vill ju ha till PC så klart. Gärna föregångaren också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Ända sen Strauss försvarade ett dåligt optimerat/utvecklat Mafia 3 med argumentet att det säljer bra därav är det bra spel, så himlar jag lite med ögonen var gång hen uttalar sig.

Är du osäker på Strauss' kön?

Medlem

Jag är redan BESVIKEN. Vid den kryptiska bilden de släppte först, så fick det mig att hoppas att de gör en remake av RDR till PC så att man kan köra 1080P på en 144 Hz skärm... Fett.
But hey. Hellno.

Har det på PS3an annars och det är riktigt bra! Så långt som jag orkat stå ut med HORRIBELA frames och dåligt Hz.

Orkar Inte... spela det... Med så dålig upplösning heller.

Köpte PS3 när Last of Us kom. Sen GTAV. Och sen köpte jag även GTAV till PC. Grym skillnad.

Men nu får man väl vänta minst 5 år innan PC versionen kommer. Och då har jag fortfarande inte orkat klara ut RDR.

Screw you.

Medlem
Skrivet av GREY-task:

Jag är redan BESVIKEN. Vid den kryptiska bilden de släppte först, så fick det mig att hoppas att de gör en remake av RDR till PC så att man kan köra 1080P på en 144 Hz skärm... Fett.
But hey. Hellno.

Har det på PS3an annars och det är riktigt bra! Så långt som jag orkat stå ut med HORRIBELA frames och dåligt Hz.

Orkar Inte... spela det... Med så dålig upplösning heller.

Köpte PS3 när Last of Us kom. Sen GTAV. Och sen köpte jag även GTAV till PC. Grym skillnad.

Men nu får man väl vänta minst 5 år innan PC versionen kommer. Och då har jag fortfarande inte orkat klara ut RDR.

Screw you.

Men om du spelar första RDR med horribla frames osv och spelar lite i taget (då du inte står ut) så är du nog lagomt klar tills 2an kommer


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Back when America was great... again..

Nämen TBH är det väl ganska få som förknippar "western"-temat med optimism? Snarare hårt leverne och "kill or be killed"?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Min spåkula säger att det kommer vara så hög hype, att spelet kommer lida av många buggar och tråkig story som jämförs med föregångaren så att många blir väldigt besvikna.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Min spåkula säger att det kommer vara så hög hype, att spelet kommer lida av många buggar och tråkig story som jämförs med föregångaren så att många blir väldigt besvikna.

Har slutat tvivla på Rockstar för länge länge sen.. enda spelen man nästan kan garantera blir värt varenda krona!

FM-guru
F.d. Sisyr

Själv tyckte jag RDR var lite sisådär, men det får man pisk om man säger. :'(

Medlem
Skrivet av Sev7en:
Skrivet av rewoX:

Min spåkula säger att det kommer vara så hög hype, att spelet kommer lida av många buggar och tråkig story som jämförs med föregångaren så att många blir väldigt besvikna.

Har slutat tvivla på Rockstar för länge länge sen.. enda spelen man nästan kan garantera blir värt varenda krona!

Kan bli som GTA IV som är ett steg ner från tidigare spel och är mest bara "meh".


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av GREY-task:

Jag är redan BESVIKEN. Vid den kryptiska bilden de släppte först, så fick det mig att hoppas att de gör en remake av RDR till PC så att man kan köra 1080P på en 144 Hz skärm... Fett.
But hey. Hellno.

Har det på PS3an annars och det är riktigt bra! Så långt som jag orkat stå ut med HORRIBELA frames och dåligt Hz.

Orkar Inte... spela det... Med så dålig upplösning heller.

Köpte PS3 när Last of Us kom. Sen GTAV. Och sen köpte jag även GTAV till PC. Grym skillnad.

Men nu får man väl vänta minst 5 år innan PC versionen kommer. Och då har jag fortfarande inte orkat klara ut RDR.

Screw you.

Men om du spelar första RDR med horribla frames osv och spelar lite i taget (då du inte står ut) så är du nog lagomt klar tills 2an kommer

Haha! ja! Jag önskar att jag kunde det! Stort I-landsproblem! Vart är aftonblaskan!? Krävs stora rubriker!

Äh! får hoppa över hela skiten. Prövade nyss. Går inte. Kan ju knappt sikta heller med en jäkla handkontroll!

GÖTA PETTER!

Medlem

rdr 2 kan inte misslyckas.. om dom vågar lägga lite mer än 1,5 miljarder på utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Själv tyckte jag RDR var lite sisådär, men det får man pisk om man säger. :'(

Stryk ska du ha=)

Medlem

Röd död hämnd


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Eftersom det heter redemtion 2, borde det då inte vara en fortsättning på redemtion? Annars förstår jag inte namn valet

Medlem
Skrivet av Sev7en:
Skrivet av rewoX:

Min spåkula säger att det kommer vara så hög hype, att spelet kommer lida av många buggar och tråkig story som jämförs med föregångaren så att många blir väldigt besvikna.

Har slutat tvivla på Rockstar för länge länge sen.. enda spelen man nästan kan garantera blir värt varenda krona!

Får hoppas min spåkula har helt fel, för GTA V va faktiskt en succé tycker jag.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Jaxalot:

Ända sen Strauss försvarade ett dåligt optimerat/utvecklat Mafia 3 med argumentet att det säljer bra därav är det bra spel, så himlar jag lite med ögonen var gång hen uttalar sig.

Är du osäker på Strauss' kön?

Ja, det är jag förrän hen berättat själv vad hen anser sig ha för kön. Tills dess är hen en hen.


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar