Patch ska ge Dishonored 2 bättre flyt, men det kommer mer

Robot
Patch ska ge Dishonored 2 bättre flyt, men det kommer mer
Releasehästryttare
Patch ska ge Dishonored 2 bättre flyt, men det kommer mer

Känns som det är lika bra och vänta på game of the year ed.

Medlem

Det är ett fantastiskt spel men det har ett drös prestandaproblem som skrivs. Personligen dras jag med krascher och fallande fps med ett 1080 kort samt att den senaste drivern 375.86 fixar visserligen Dishonored 2 men gör Overwatch ospelbart så du gör nog inte fel i att vänta en stund till.

Medlem

Patchen hjälpte inte mig! Lägger sig fortfarande runt 37 fps som lägst! Spelbart, men inte vad man förväntar sig av en speldator som är schysst utrustad och byggd 2016.

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

Känns som det är lika bra och vänta på game of the year ed.

Håller med! Helst för halva priset också. Lite ris ska de minsann ha för att de släpper ett spel med prestandaproblem (som förutom det verkar vara riktigt bra).

Medlem
Skrivet av Duffelbag:

Det är ett fantastiskt spel men det har ett drös prestandaproblem som skrivs. Personligen dras jag med krascher och fallande fps med ett 1080 kort samt att den senaste drivern 375.86 fixar visserligen Dishonored 2 men gör Overwatch ospelbart så du gör nog inte fel i att vänta en stund till.

Driver 375.95 finns att ladda ner, hotfix för 375.86

Inaktiv

Testade nyss beta-patchen, inklusive den senaste uppdateringen till mitt NVIDIA-kort. Fick bara några ynka fler fps. Kanske 4-8 mer. Muslagget var fortfarande kvar också. Ne. Verkar som att problemet kvarstår på grund av valet av grafikmotorn.

Andra id Tech-spel flyter på hur bra som helst (stabila eller över 60 fps med inget muslagg på allra högsta grafikinställningar). Dishonored 2 med den senaste beta-patchen och grafikdrivrutinerna ger mig runt 30 fps på ultra och runt 55 fps på auto (low).

Om de inte har bättrat på prestandan ytterligare med den stabila patchen (som sägs släppas nästa vecka), så avinstallerar jag Dishonored 2. Ettan är och förblir väldigt mycket bättre för min del, tills de har fixat till tvåan väldigt mycket!

Gen
Medlem
Skrivet av anon_276063:

Testade nyss beta-patchen, inklusive den senaste uppdateringen till mitt NVIDIA-kort. Fick bara några ynka fler fps. Kanske 4-8 mer. Muslagget var fortfarande kvar också. Ne. Verkar som att problemet kvarstår på grund av valet av grafikmotorn.

Andra id Tech-spel flyter på hur bra som helst (stabila eller över 60 fps med inget muslagg på allra högsta grafikinställningar). Dishonored 2 med den senaste beta-patchen och grafikdrivrutinerna ger mig runt 30 fps på ultra och runt 55 fps på auto (low).

Om de inte har bättrat på prestandan ytterligare med den stabila patchen (som sägs släppas nästa vecka), så avinstallerar jag Dishonored 2. Ettan är och förblir väldigt mycket bättre för min del, tills de har fixat till tvåan väldigt mycket!

Notera att även om spelet bygger på idTech5 så behöll Arkane kanske 20% av den ursprungliga källkoden och lade till massa andra saker.

ingen ide att spela nya spel nuförtiden 3-6 månader efter rls tidigast

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av edgren:

Testade nyss beta-patchen, inklusive den senaste uppdateringen till mitt NVIDIA-kort. Fick bara några ynka fler fps. Kanske 4-8 mer. Muslagget var fortfarande kvar också. Ne. Verkar som att problemet kvarstår på grund av valet av grafikmotorn.

Andra id Tech-spel flyter på hur bra som helst (stabila eller över 60 fps med inget muslagg på allra högsta grafikinställningar). Dishonored 2 med den senaste beta-patchen och grafikdrivrutinerna ger mig runt 30 fps på ultra och runt 55 fps på auto (low).

Om de inte har bättrat på prestandan ytterligare med den stabila patchen (som sägs släppas nästa vecka), så avinstallerar jag Dishonored 2. Ettan är och förblir väldigt mycket bättre för min del, tills de har fixat till tvåan väldigt mycket!

Notera att även om spelet bygger på idTech5 så behöll Arkane kanske 20% av den ursprungliga källkoden och lade till massa andra saker.

Så Dishonored 2 innehåller alltså (i princip) två grafikmotorer? Man undrar ju varför de gjorde så.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Gen:
Skrivet av anon_276063:

Testade nyss beta-patchen, inklusive den senaste uppdateringen till mitt NVIDIA-kort. Fick bara några ynka fler fps. Kanske 4-8 mer. Muslagget var fortfarande kvar också. Ne. Verkar som att problemet kvarstår på grund av valet av grafikmotorn.

Andra id Tech-spel flyter på hur bra som helst (stabila eller över 60 fps med inget muslagg på allra högsta grafikinställningar). Dishonored 2 med den senaste beta-patchen och grafikdrivrutinerna ger mig runt 30 fps på ultra och runt 55 fps på auto (low).

Om de inte har bättrat på prestandan ytterligare med den stabila patchen (som sägs släppas nästa vecka), så avinstallerar jag Dishonored 2. Ettan är och förblir väldigt mycket bättre för min del, tills de har fixat till tvåan väldigt mycket!

Notera att även om spelet bygger på idTech5 så behöll Arkane kanske 20% av den ursprungliga källkoden och lade till massa andra saker.

Så Dishonored 2 innehåller alltså (i princip) två grafikmotorer? Man undrar ju varför de gjorde så.

I synnerhet som modernare Id Tech 6 var under utveckling under samma utgivare. Varför kunde de inte få tillgång till den, precis som Dices Frostbite blev tillgängligt för EA's olika utvecklare? Visst, Dishonored 2 har varit under utveckling en längre tid, men det var Doom också, och det kom ut för ett halvår sedan, med Id Tech 6. Varför skriva nytt, hade det inte varit lättare och bättre att porta över till den nyare spelmotorn? Det måste ha gått att synka bättre, och det känns som ett dåligt taktiskt beslut att patcha Id Tech 5, så här i efterhand.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Duffelbag:

Det är ett fantastiskt spel men det har ett drös prestandaproblem som skrivs. Personligen dras jag med krascher och fallande fps med ett 1080 kort samt att den senaste drivern 375.86 fixar visserligen Dishonored 2 men gör Overwatch ospelbart så du gör nog inte fel i att vänta en stund till.

Driver 375.95 finns att ladda ner, hotfix för 375.86

Jo, greppade den nyss men det ändrar inte på krascherna.

Ambassadör
Xbox

Som vanligt ingen idé att köpa spel direkt vid release. Orka med trasiga spel.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Som vanligt ingen idé att köpa spel direkt vid release. Orka med trasiga spel.

Ja, det är sorgligt.
Jag tackar alla som pre-ordrar för detta. Finns ingen anledning för spelutvecklare att göra sitt yttersta och släppa en bra produkt, när de redan fått sina pengar.
Då räcker det med att patcha till det lite i efterhand

Medlem

Varför rekommenderar dom 16.10.2 och inte den senaste 16.11.3 för AMD?

IT5 skulle ha skrotats för länge sedan. Unreal Engine och ett par andra motorer är så mycket bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vilket fruktansvärt gråt ! Haha visst går de att finslipa, men pröva utveckla ett flawless spel själva. Utan minsta möjliga buggar eller prestandamissar. Vissa här får det låta som det laggar värre än cs på ett 56kb modem internet. Jag har inte haft en enda krasch och helt OK fps. med ett 1070, en 6700k och 16gb RAM. Vill jag ha bättre fps? Sure, vill jag alltid men är fortfarande helt dugligt.

Till er som funderar: Det är fullt spelbart och med omspelningsvärdet det har så är de ingen mening att vänta om ni är otåliga.

Medlem

Ser riktigt fräckt ut på trailer, önskar det vore en film i stället (när spelet troligen har cutscens, bättre och se hela historien på en gång så blir det inte lika hackigt och bättre inlevelse).

https://www.youtube.com/watch?v=-2JvtKTSWxU

Skrivet av broken-arrow:

Ser riktigt fräckt ut på trailer, önskar det vore en film i stället (när spelet troligen har cutscens, bättre och se hela historien på en gång så blir det inte lika hackigt och bättre inlevelse).

https://www.youtube.com/watch?v=-2JvtKTSWxU

Den är riktigt bra. Jag håller med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Batman Arkham Knight fick massa kritik för sin bristande prestanda men det här är ju helt klart mycket värre. Inga krascher dock.

Gen
Medlem
Skrivet av zumo:

Vilket fruktansvärt gråt ! Haha visst går de att finslipa, men pröva utveckla ett flawless spel själva. Utan minsta möjliga buggar eller prestandamissar. Vissa här får det låta som det laggar värre än cs på ett 56kb modem internet. Jag har inte haft en enda krasch och helt OK fps. med ett 1070, en 6700k och 16gb RAM. Vill jag ha bättre fps? Sure, vill jag alltid men är fortfarande helt dugligt.

Till er som funderar: Det är fullt spelbart och med omspelningsvärdet det har så är de ingen mening att vänta om ni är otåliga.

DOOM var ju ett sådant spel som fungerade dag 1 och flöt på perfekt (om man körde nVidia). AMD fick ju Vulcan sen som i vissa fall dubblade FPSen, också mycket välkommet.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av zumo:

Vilket fruktansvärt gråt ! Haha visst går de att finslipa, men pröva utveckla ett flawless spel själva. Utan minsta möjliga buggar eller prestandamissar. Vissa här får det låta som det laggar värre än cs på ett 56kb modem internet. Jag har inte haft en enda krasch och helt OK fps. med ett 1070, en 6700k och 16gb RAM. Vill jag ha bättre fps? Sure, vill jag alltid men är fortfarande helt dugligt.

Till er som funderar: Det är fullt spelbart och med omspelningsvärdet det har så är de ingen mening att vänta om ni är otåliga.

DOOM var ju ett sådant spel som fungerade dag 1 och flöt på perfekt (om man körde nVidia). AMD fick ju Vulcan sen som i vissa fall dubblade FPSen, också mycket välkommet.

OK. Det är sant. Även BF1 flöt rätt bra. Men det börjar bli allt mer sällan spel är helt utan skavanker, stora som små.

Gen
Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av Gen:
Skrivet av zumo:

Vilket fruktansvärt gråt ! Haha visst går de att finslipa, men pröva utveckla ett flawless spel själva. Utan minsta möjliga buggar eller prestandamissar. Vissa här får det låta som det laggar värre än cs på ett 56kb modem internet. Jag har inte haft en enda krasch och helt OK fps. med ett 1070, en 6700k och 16gb RAM. Vill jag ha bättre fps? Sure, vill jag alltid men är fortfarande helt dugligt.

Till er som funderar: Det är fullt spelbart och med omspelningsvärdet det har så är de ingen mening att vänta om ni är otåliga.

DOOM var ju ett sådant spel som fungerade dag 1 och flöt på perfekt (om man körde nVidia). AMD fick ju Vulcan sen som i vissa fall dubblade FPSen, också mycket välkommet.

OK. Det är sant. Även BF1 flöt rätt bra. Men det börjar bli allt mer sällan spel är helt utan skavanker, stora som små.

Håller verkligen med dig. Därför man aldrig ska förbeställa spel Jag är sjukt nöjd över att inte ha köpt Dishonored 2 tex.

1
Skriv svar