Titanfall 2 – redan halva priset

Medlem

Jävligt bra singelplayer! Blev väldigt positivt överaskad!

k3m
Medlem

[quote=Muthoz]

Skrivet av Muthoz:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

Någon som endast laddat ned spel och köpt på reor här altså

nej.

FM-guru
F.d. Sisyr

Redan plockat upp Planet Coaster och Tyranny senaste dagarna, men i mellandagsrean slår jag nog till.

Medlem

Har gått om BF1 i spelade timmar titanfall 2. Tycker det är riktigt bra och känns färdigt, till skillnad mot battlefield som fortfarande är buggigt och halvtrasigt.

Jag kan varmt rekommendera Titanfall 2 till alla som gillar FP shooters. Jag lider med respawn just nu, då de har skapat ett otroligt bra spel som alla älskar och hyllar, men på grund av EAs beslut faller kort försäljningsmässigt.

KÖP

Inaktiv

320 spänn - inte så pjoskigt. Men jag väntar ändå då jag har en så stor backlog och jag avvaktar gärna länge med att ge EA några pengar.

Den enda butik som jag betalar fullpris för spel till är GOG - där får det gärna kosta över 500-lappen. DRM-fritt ska alltid premieras.

Medlem

Huh, kul. Kan tänka mig att ge det en chans. Dock inte mycket tid över med jobb, EVE online och BF1. Lär väl komma en expansion till BF1 snart så försvinner alla servrar med grundbanorna, kanske man kan spela lite titanfall ist.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Det blev ett kö. Multiplayer känns exakt som Titanfall 1 men jag spelade bara 3 timmar Titanfall 1.

Får se om single player är så bra som ni säger.

Spelade igenom det igår. Det är inte långt, men det är bra tempo. Utnytjar alla gameplay element det kan och har till och med vissa saker i singelplayer som inte finns i MP. Dom sakerna gör det hela ännu lite intressantare.

Hard var en lagom svårighetsgrad också. Man dog sådär lagom mycket så att man kände att det var lite utmaning också.

8.5/10
Skulle spela igen och kan rekommendera.

Medlem

Känns som att EA planerade detta, även om datumet kan ha varit satt från början så hade dem samma möjlighet att skjuta upp till Januari.

Inga mikrotransaktioner, ingen betal-DLC och så behandlar EA titeln och utvecklarna såhär.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Väntar tills det kommer till EA Access.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

I princip endast kört SP, det (tyvärr lite väl korta) segmentet där man kan hoppa mellan två tidpunkter är faktiskt smått briljant

Medlem

387kr på PSN (Med kod från PS Plus gäller fram till 24:e)

Medlem
Skrivet av soyd:

387kr på PSN (Med kod från PS Plus gäller fram till 24:e)

Till den 24. Moget >:(
Nudlar och bröd då resten av veckan.

Medlem
Skrivet av soyd:

387kr på PSN (Med kod från PS Plus gäller fram till 24:e)

Jag ser bara standardpriset 679:-, har PS Plus.

Edit: verkar som Sony skickar ut koder lite random, ifall någon har en till övers skicka gärna PM


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Verkar vara bra spel alla 3. Jag har inte skaffat något utav dem & lär heller inte göra det.

Medlem

Verkar som om Black Friday Deals startar redan imorgon, då countern på Origin räknar ned och det är drygt 22 h kvar. Titanfall 2s rabatt är tydligen den som skall vara sedan också, såvida inte det som står på Origin är fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hahaha, man måste älska idiotin hos EA! xD

Medlem
Skrivet av anon_124359:

Förstår inte vad EA tänkte när de tyckte det var en bra idé att både konkurrera mot sig själva med Battlefield 1 och sen mot Activision med Advanced Warfare Infinite Warfare.

De släppte spelet samtidigt som BF1 o CoD just för att konkurera med CoD. att störa deras intäkter. om en spelare måste välja mellan 3 spel så kanske EA cheferna såg det som att det fanns 66% chans att de skulle få kunden.

återstå att se om det var klokt eller inte.

Medlem

Köpte COD:IW för att jag inte har spelat ett Call of Duty sedan MW3 (hata det). Har varit trogen spelare innan det och är galen i Sci-fi så jag valde IW med CoD4 Remastered över Titanfall 2... årets sämsta köp, blir aldrig mer CoD för min del, önska att jag fick det ogjort men icke. Lär köpa Titanfall 2 på Fredag.
För övrigt tyckte jag BF1 är det bästa BF sen 1942 tiden, + dat music.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

Jasså enligt mig är 60€ fullpris även på Steam och Origin. Såvidare man inte handlar på någon rea eller halvskum site som säljer Steam-nycklar.

Medlem

Köpte Overwatch Origins idag för 35 euro, måste också va typ halva priset? Halva pris + origins kostnad typ

Medlem
Skrivet av Picardo:
Skrivet av PsyX:

Det blev ett kö. Multiplayer känns exakt som Titanfall 1 men jag spelade bara 3 timmar Titanfall 1.

Får se om single player är så bra som ni säger.

Spelade igenom det igår. Det är inte långt, men det är bra tempo. Utnytjar alla gameplay element det kan och har till och med vissa saker i singelplayer som inte finns i MP. Dom sakerna gör det hela ännu lite intressantare.

Hard var en lagom svårighetsgrad också. Man dog sådär lagom mycket så att man kände att det var lite utmaning också.

8.5/10
Skulle spela igen och kan rekommendera.

Jag har spelat singelplayer i flera timmar nu, men är fortfarande i början av det tredje kapitlet. I näst lättaste svårighetsgraden.
Och i multiplayer blir jag ägd hela tiden.
Men jag är jättenöjd ändå! Det är väldigt roligt och snyggt!!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Gaara:

Men på konsol verkar det fortfarande kosta 599spänn

Skrivet av soyd:

387kr på PSN (Med kod från PS Plus gäller fram till 24:e)

XBOXONE med Gold 419,40 .
PSN med PS Plus och kod 387,03 är väl "pocenten" som gör örena. Med kreditkort får man nog betala de också.

k3m
Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

Jasså enligt mig är 60€ fullpris även på Steam och Origin. Såvidare man inte handlar på någon rea eller halvskum site som säljer Steam-nycklar.

nå, du behöver inte komma o sätta ord i mun. jag säger att 319sek är fullpriset för ett nytt spel på alla anständiga affärssidor. Steam o Origin är högst tvivelaktiga tjänster som säljer spel till överpriser.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Brona:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

Jasså enligt mig är 60€ fullpris även på Steam och Origin. Såvidare man inte handlar på någon rea eller halvskum site som säljer Steam-nycklar.

nå, du behöver inte komma o sätta ord i mun. jag säger att 319sek är fullpriset för ett nytt spel på alla anständiga affärssidor. Steam o Origin är högst tvivelaktiga tjänster som säljer spel till överpriser.

Så Steam och Origin är högst tvivelaktiga tjänster?! Du får gärna upplysa mig var du handlar dina spel. 319:- är ett väldigt lågt pris för ett nytt AAA-spel.

k3m
Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Brona:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

Jasså enligt mig är 60€ fullpris även på Steam och Origin. Såvidare man inte handlar på någon rea eller halvskum site som säljer Steam-nycklar.

nå, du behöver inte komma o sätta ord i mun. jag säger att 319sek är fullpriset för ett nytt spel på alla anständiga affärssidor. Steam o Origin är högst tvivelaktiga tjänster som säljer spel till överpriser.

Så Steam och Origin är högst tvivelaktiga tjänster?! Du får gärna upplysa mig var du handlar dina spel. 319:- är ett väldigt lågt pris för ett nytt AAA-spel.

jag drog till med 319sek för ett nytt AAA spel, då jag anser att 499sek är mycket pengar för ett nytt spel, spel borde inte kosta mer än så. jag tycker inte heller att vi konsumenter ska betala mer o jag vädjar till andra att tänka om vid köp av spel dyrare än så. när digitala spel var nåt nytt, då skulle de kosta mindre pga uppenbara skäl, men så blev det tvärtom ist, för att folk betalade ur näsan utan nå hämmningar...

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Brona:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Brona:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

Jasså enligt mig är 60€ fullpris även på Steam och Origin. Såvidare man inte handlar på någon rea eller halvskum site som säljer Steam-nycklar.

nå, du behöver inte komma o sätta ord i mun. jag säger att 319sek är fullpriset för ett nytt spel på alla anständiga affärssidor. Steam o Origin är högst tvivelaktiga tjänster som säljer spel till överpriser.

Så Steam och Origin är högst tvivelaktiga tjänster?! Du får gärna upplysa mig var du handlar dina spel. 319:- är ett väldigt lågt pris för ett nytt AAA-spel.

jag drog till med 319sek för ett nytt AAA spel, då jag anser att 499sek är mycket pengar för ett nytt spel, spel borde inte kosta mer än så. jag tycker inte heller att vi konsumenter ska betala mer o jag vädjar till andra att tänka om vid köp av spel dyrare än så. när digitala spel var nåt nytt, då skulle de kosta mindre pga uppenbara skäl, men så blev det tvärtom ist, för att folk betalade ur näsan utan nå hämmningar...

Det är klart att du kan anse det, men priset på spel har egentligen inte förändrats sen 90-talet. Samtidigt som kraven och därmed kostnaderna för spelutveckling bara har ökat. Skillnaden idag är att det finns gott om spel från indiestudios och mellanstora studios. Man kan hitta spel för 150-300:- mot förr när i stort sett endast fanns spel för 500-600:-.

Du kan inte påstå att 319:- är fullpris idag. Det stämmer helt enkelt inte. Visst kan du önska att det vore så men det är inte samma sak. Att dessutom kalla två av de största speltjänster för tvivelaktiga utan att följa upp med varför är inte seriöst. Och det här ständigt sparkandet mot konsolspelare är väldigt tröttsamt. Jag betalade 60€ nyligen för både Dishonored 2 och Civilization VI på PC. För det är normalpris för nya AAA-spel. Blir konsolägare "lurade av ockerpriser" som du skriver borde väl det gälla även PC-spelare?

k3m
Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Brona:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Brona:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

Jasså enligt mig är 60€ fullpris även på Steam och Origin. Såvidare man inte handlar på någon rea eller halvskum site som säljer Steam-nycklar.

nå, du behöver inte komma o sätta ord i mun. jag säger att 319sek är fullpriset för ett nytt spel på alla anständiga affärssidor. Steam o Origin är högst tvivelaktiga tjänster som säljer spel till överpriser.

Så Steam och Origin är högst tvivelaktiga tjänster?! Du får gärna upplysa mig var du handlar dina spel. 319:- är ett väldigt lågt pris för ett nytt AAA-spel.

jag drog till med 319sek för ett nytt AAA spel, då jag anser att 499sek är mycket pengar för ett nytt spel, spel borde inte kosta mer än så. jag tycker inte heller att vi konsumenter ska betala mer o jag vädjar till andra att tänka om vid köp av spel dyrare än så. när digitala spel var nåt nytt, då skulle de kosta mindre pga uppenbara skäl, men så blev det tvärtom ist, för att folk betalade ur näsan utan nå hämmningar...

Det är klart att du kan anse det, men priset på spel har egentligen inte förändrats sen 90-talet. Samtidigt som kraven och därmed kostnaderna för spelutveckling bara har ökat. Skillnaden idag är att det finns gott om spel från indiestudios och mellanstora studios. Man kan hitta spel för 150-300:- mot förr när i stort sett endast fanns spel för 500-600:-.

Du kan inte påstå att 319:- är fullpris idag. Det stämmer helt enkelt inte. Visst kan du önska att det vore så men det är inte samma sak. Att dessutom kalla två av de största speltjänster för tvivelaktiga utan att följa upp med varför är inte seriöst. Och det här ständigt sparkandet mot konsolspelare är väldigt tröttsamt. Jag betalade 60€ nyligen för både Dishonored 2 och Civilization VI på PC. För det är normalpris för nya AAA-spel. Blir konsolägare "lurade av ockerpriser" som du skriver borde väl det gälla även PC-spelare?

ja, spelare som spelare. det som är viktigt här är att alltid granska o ifrågasätta spelpriserna o mycket annat oxå i och för sig.

12
Skriv svar