Starcraft 2 patchas med stora balansförändringar

Robot
Starcraft 2 patchas med stora balansförändringar

Blizzard försöker blåsa liv i multiplayer med stora enhetsändringar.

#starcraft-ii


Gnällkuk
Starcraft 2 patchas med stora balansförändringar

Felskrivningen i rubriken kanske blev så tokig ändå, för det hör är ju mer en path en en vanlig patch


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så fruktansvärt synd hur detta spel har försvunnit från E-Sportscenen. Jag fick möjlighet att se några matcher från helgens HomeStory Cup och påmindes direkt om hur otroligt kul och intensivt spelet kan vara att titta på. Vilka minnen man har från turneringarna och då främst finalerna på DreamHack...

Jag hoppas verkligen att spelet kan komma tillbaka till samma storhet det hade för några år sedan men realistiskt sett kommer det tyvärr aldrig hända.

Medlem

Någon som vet hur poppis det är? För mig kändes det inte alls bra att göra ett skitet, rostigt rymdkrig i plastmotor med blankpolerade ytor och Warcraft-animationer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ska vara "tredje delen i Nova Corp Ops", inte tredje uppdraget. Detta då varje del har 3 banor/uppdrag vardera.

Medlem
Skrivet av Volk:

Så fruktansvärt synd hur detta spel har försvunnit från E-Sportscenen. Jag fick möjlighet att se några matcher från helgens HomeStory Cup och påmindes direkt om hur otroligt kul och intensivt spelet kan vara att titta på. Vilka minnen man har från turneringarna och då främst finalerna på DreamHack...

Jag hoppas verkligen att spelet kan komma tillbaka till samma storhet det hade för några år sedan men realistiskt sett kommer det tyvärr aldrig hända.

Finns ju hur mycket starcraft e-sport det här året. BasetradeTV kör nästan dagligen på twitch med bla många koreaner som Byun som vann blizzcon

Medlem

Tror inte det är sjävla spelet som är det största problemet, 5v5 är bara så mycket roligare att se än 1v1 för dom allra flesta.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av abso:

Tror inte det är sjävla spelet som är det största problemet, 5v5 är bara så mycket roligare att se än 1v1 för dom allra flesta.

Wut. Källa? Jag känner ingen som tycker det är roligt med 5vs5 i StarCraft 2, men många som gladeligen kikar på 1vs1 dagligen. StarCraft 2 är ju något mer av spelvärldens schack, så tror att de flesta StarCraft-fans skulle fly om Blizzard bytte fokus från solospel.

Menar att starcraft har backat i relevans i e-sporten pga av att det är roligare allmänt att se lag vs lag, som tex i dota, cs etc

Medlem
Skrivet av Volk:

Så fruktansvärt synd hur detta spel har försvunnit från E-Sportscenen. Jag fick möjlighet att se några matcher från helgens HomeStory Cup och påmindes direkt om hur otroligt kul och intensivt spelet kan vara att titta på. Vilka minnen man har från turneringarna och då främst finalerna på DreamHack...

Jag hoppas verkligen att spelet kan komma tillbaka till samma storhet det hade för några år sedan men realistiskt sett kommer det tyvärr aldrig hända.

Ja tycker också det är synd! Det var magi på Dreamhacks mästerskap med Day9, Artanis, Apollo m.fl.

Mitt egna intresse försvann väl lite med att jag själv slutade spela. I CS kan även den sämsta spelare få in "luckyshots" och ta ett proffs. I SC har en novis inte nån chans alls. På något sätt kunde jag inte längre identifiera mig med Starcraft. När LoTV kom med massa nya units så var det ännu mer att hålla reda på och "distansen" blev ännu längre.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av abso:
Skrivet av Brain:
Skrivet av abso:

Tror inte det är sjävla spelet som är det största problemet, 5v5 är bara så mycket roligare att se än 1v1 för dom allra flesta.

Wut. Källa? Jag känner ingen som tycker det är roligt med 5vs5 i StarCraft 2, men många som gladeligen kikar på 1vs1 dagligen. StarCraft 2 är ju något mer av spelvärldens schack, så tror att de flesta StarCraft-fans skulle fly om Blizzard bytte fokus från solospel.

5vs5 går väl inte ens i starcraft? Menar att starcraft har backat i relevans i e-sporten pga av att det är roligare allmänt att se lag vs lag, som tex i dota, cs etc

Ah ursäktar mig. Syftade på flera vs flera spelare, t.ex. 4vs4.

Det tror inte jag. Jag tror att StarCraft har backat pga misslyckad speldesign (swarm host, balanseringsproblem, ...), något som fick många intressanta spelare att sluta lira, som på köpet också gjorde det mycket tråkigare att kika på spelet. Ett annat problem har varit expansionerna. Det var som att börja på nytt, samtidigt som proffs slutade hade nya spelare en otroligt stor klyfta att ta sig över.

Haha jo Swarmhosts och andra balanserings problem var väl knappast till dess fördel :)Tror ändå att stämmningen som byggs när 5 pers sitter och vrålar, peppar varann och visar upp grymt bra sammarbete bidrar mest till att lagspel har blivit så mycket större än 1v1 spel.

Medlem
Skrivet av abso:

Haha jo Swarmhosts och andra balanserings problem var väl knappast till dess fördel :)Tror ändå att stämmningen som byggs när 5 pers sitter och vrålar, peppar varann och visar upp grymt bra sammarbete bidrar mest till att lagspel har blivit så mycket större än 1v1 spel.

Helt klart. Samma anledning till att de flesta hellre kollar på en fotbollsmatch än en schackmatch. Med det sagt så tror jag det är två helt olika grupper som tilltalas. Jag är exempelvis helt ointresserad av alla lagspelen (CS, DotA, osv), men sitter gärna i timmar och kikar på StarCraft.


signatur

Have a good time!

Medlem

Fortfarande inget 21:9 läge. Så jäkla irriterande. Dom kunde fixat det i solo endast ju. Multiplayer förstår jag. Men SOLO kunde varit i 21:9. Menar jag spelar Diablo 3 i 21:9 läge och funkar klockrent i online läge också.

Medlem

En story för FZ att skriva om är det faktum att StarCraft:BroodWar genomgår något av en renässans nere i Sydkorea just nu. Båda legendarerna Flash (terran) och Jaedong (zerg) har återvänt till spelet och kommer deltaga i andra säsongen av Afreeca Starleague som kör igång i December. Osäker på om fler kända SC2-namn börjat lira men har hört att t.ex. Soulkey (zerg) börjat streama BW.

Första säsongen av Afreeca Starleague, som kördes i år, var något av en succé och streamades på GSL's Twitch-kanal med veteranerna Tasteless och Artosis som kommentatorer. De kommer köra vidare i år.

SC2 är nog tyvärr dött framöver och det är back to the future som gäller.

Edit: ovanstående samtidigt som SC2 Proleague samt ett och annat professionellt SC2-lag lagt ner i Sydkorea.


signatur
1
Skriv svar