Blizzard har fått blodad tand – jobbar på nytt fps

Robot
Blizzard har fått blodad tand – jobbar på nytt fps
Medlem
Blizzard har fått blodad tand – jobbar på nytt fps

Ett nytt blackthorne SP-lir hade varit gött.

Call of Diablo; Modern Warcraft hype!

Medlem

Hade inte sagt nej till ett FPS som baserades på Blackthorne/Blackhawk men ser nog hellre att de fortsätter med Starcraft: Ghost (speciellt som Blizzard sagt att spelet inte är nerlagt utan bara ligger på "is").

Medlem

Starcraft Ghost
Köper direkt, fastän jag hatar FPS - men gör det i stil med Bioshock och Dishonored så orkar jag spela det.

Medlem

Warcraft hade faktiskt varit grymt i FPS med härligt swordplay och stor värld att utforska likt ett rollspel.

Medlem

Starcraft style battlefield FPS

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Warcraft hade faktiskt varit grymt i FPS med härligt swordplay och stor värld att utforska likt ett rollspel.

Inget illa mot Warcraft men det är typ det sista jag vill se i ett FPS

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Zidious G:

Warcraft hade faktiskt varit grymt i FPS med härligt swordplay och stor värld att utforska likt ett rollspel.

Inget illa mot Warcraft men det är typ det sista jag vill se i ett FPS

Nja. säg inte det! Warcraft ála Skyrim låter inte helt fel i mina öron.

Inaktiv

Kanske en solo-kampanj till Overwatch? Hade kunnat tänka mig att spela en kampanj med Tracer iaf!

Medlem
Skrivet av massej:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Zidious G:

Warcraft hade faktiskt varit grymt i FPS med härligt swordplay och stor värld att utforska likt ett rollspel.

Inget illa mot Warcraft men det är typ det sista jag vill se i ett FPS

Nja. säg inte det! Warcraft ála Skyrim låter inte helt fel i mina öron.

Möjligt att det funkar, kan personligen inte påstå att jag spelat WC eller WoW för story mode. Jag spelade WC1 när det begav sig på 486a, spelade 2an, 3an och WoW flitigt. Låt Blizzard förvara Warcraft utan att förstöra IP´s imo. Dock är jag inte målgruppen för spel numer så jag får sålla och gå på det jag känner fungerar för mig.

Ambassadör
Xbox

Ett maffigt singleplayer storydrivet Overwatch-spel hade varit fint.


signatur

Jump in.

Medlem

CallCraft


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Med tanke på Blizzards historia verkar det inte vara något singleplayer-lir på tal, så vad kan de tänkas släppa för multiplayer-shooter som inte blir för likt Overwatch?

Något mer storskaligt att konkurrera mot Battlefield kanske? Ett Battlefield 2142 i Starcraft-mundering hade ju kunnat vara något.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Starcraft Ghost!

det är dags nu. det förtjänar att återupplivas


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Gnällkuk

Står det att det är en shooter? Skulle ju kunna vara Warcraft-liknande i VR.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Overwatch Expansion, 100%. Sist det ryktades om ett "nytt" spel var det en expansion där me.

Medlem

Om man får drömma...

Ett planetside-liknande Starcraft
eller
Ett Witcher3-liknande Diablo.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag hoppas på ett nytt mmo!

Medlem

Jag tror inte att man kommer att rubba cirklarna från Overwatch med en ny arenashooter, man har för mycket investerat där redan.
Däremot kan jag tänka mig något för fantasypubliken, som fastnade för WoW men som inte gillar Sci-fivärlden från Titan.

Medlem

Ge mig rust fast warcraft

Medlem

Rock n' Roll Racing 2!

Medlem

Ett till nytt IP hade varit roligt fokuserat på SP, de har ju Overwatch för MP FPS.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Starcraft style battlefield FPS

De borde jobba med Dice och göra spelet i det nyaste Frostbite.
Dice och Blizzard skulle vara ett riktigt dreamteam.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Cybersoul:

Starcraft style battlefield FPS

De borde jobba med Dice och göra spelet i det nyaste Frostbite.
Dice och Blizzard skulle vara ett riktigt dreamteam.

Så länge DICE ägs av EA så lär nog det inte hända.

Tror också Blizzard helst gör spel med sin egna engine precis som DICE förmodligen helst arbetar med sin..

Medlem

Skulle gärna se ett singleplayer-RPG i en av deras världar. Diablo, SC, Warcraft, kanske t.om. Blackthorne. Har alltid velat se hur Blizzard skulle hantera ett rpg, utan att måsta designa för online.

Eller varför inte ett RPG med full coop?

Medlem
Skrivet av massej:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Zidious G:

Warcraft hade faktiskt varit grymt i FPS med härligt swordplay och stor värld att utforska likt ett rollspel.

Inget illa mot Warcraft men det är typ det sista jag vill se i ett FPS

Nja. säg inte det! Warcraft ála Skyrim låter inte helt fel i mina öron.

Eller att ut å hugga träd eller gå ner i en gruva å hacka guld

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av massej:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Zidious G:

Warcraft hade faktiskt varit grymt i FPS med härligt swordplay och stor värld att utforska likt ett rollspel.

Inget illa mot Warcraft men det är typ det sista jag vill se i ett FPS

Nja. säg inte det! Warcraft ála Skyrim låter inte helt fel i mina öron.

Eller att ut å hugga träd eller gå ner i en gruva å hacka guld

Du menar MineCraft?

Medlem

Blir väl nåt aptråkigt klassbaserat multiplayer som vanligt då. Sist Blizzard var innovativa med nåt var när de skapade WoW i sig, sedan har det bara varit trist. Diablo 3 var so-so, och alla dessa tradiga multiplayer-spel är bara urk.... bara min personliga åsikt givetvis, men vill ha nåt bra att spela som inte bara är repetitivt deathmatch-junk. Och WoW borde de lägga i graven snart också så att de får lite eld i baken och gör nåt nytt...

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Starcraft style battlefield FPS

Ja tack!

12
Skriv svar