Blizzard har fått blodad tand – jobbar på nytt fps

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Cybersoul:

Starcraft style battlefield FPS

Ja tack!

Faktiskt... jag hade inte tackat nej till det. Hade inte heller tackat nej till ett First Person Diablo.... även om det låter jävligt udda. Bästa valet vore nog att bara köra på ett helt nytt ip istället så det inte blir ett WoW av det hela för oss som önskar att WarCraft 4 var en grej istället.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Om man får drömma...

Ett planetside-liknande Starcraft
eller
Ett Witcher3-liknande Diablo.

spyr 1 kubik i käften.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Om man får drömma...

Ett planetside-liknande Starcraft
eller
Ett Witcher3-liknande Diablo.

Diablo ska vara allt annat än openworld RPG med tung storry. För mycket storry redan i Diablo 3

Medlem
Skrivet av riflE:
Skrivet av Soulless:

Om man får drömma...

Ett planetside-liknande Starcraft
eller
Ett Witcher3-liknande Diablo.

spyr 1 kubik i käften.

I sömnen hoppas jag


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Cybersoul:

Starcraft style battlefield FPS

Ja tack!

Faktiskt... jag hade inte tackat nej till det. Hade inte heller tackat nej till ett First Person Diablo.... även om det låter jävligt udda. Bästa valet vore nog att bara köra på ett helt nytt ip istället så det inte blir ett WoW av det hela för oss som önskar att WarCraft 4 var en grej istället.

Eller en kombination som Destiny, ett FPS med RPG-element. Vore rätt episkt att slakta Zerg på nära håll, och ta del av stora sammandrabbningar. Ghost skulle kunna vara en klass i stil med Destinys Hunters till exempel, men det hade i så fall bara varit Terran och Protoss som spelbara raser.

MEG
Medlem

Vi har nog sett slutet på Diablo spel och MMO. Blizzard tjänar mer pengar på kortspel och FPS, tror också att de är enklare att producera än t ex WoW.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Blir det Blackthorne/Blackhawk ska jag äta upp en tårta. Helt själv

Medlem

"Jobbar på nytt fps". Står att de letar efter någon för ett first-person spel, inte nödvändigtvis ett shooter =/

First-person ≠ FPS

Medlem

Är inte Unreal 4 motorn gratis?


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Rahxephon:

Är inte Unreal 4 motorn gratis?

Upp till en viss gräns.

12
Skriv svar